۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

اجلاس ائمه ی جمعه ی خراسان رضوی،تروریسم غربی

سه شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۴۲ ب.ظ

آوردن جلاد و آدم کش شماره یک دنیا به عنوان مبارزه با تروریسم یک تصویر از تروریسم اروپایی و غربی بود

حرکت از جانب خودشان بود، از داعش هایی که تربیت کردند و در سوریه و عراق فرستاند، به خود آنان مأموریت داند که این حرکت را در این مجله انجام بدهند، به دنبال آن راهپیمایی انجام دهند و در اول صف آن رییس جمهور نظام  صهیونیستی حرکت کند؛ آوردن آن جلوی راهپیمایی به عنوان یک جلاد آدم کش شماره یک دنیا به عنوان مبارزه با تروریسم یک تصویر از تروریسم اروپا و غربی بود که به دنیا نشان دهند.

اجلاس ائمه ی جمعه ی خراسان رضوی

آیت الله علم الهدی در اجلاس ائمه ی جمعه در مشهد مقدس ضمن اشاره به آیاتی از قرآن مجید بیان داشت: جریان زینب بنت جهش و زید بن حارصه در سوره احزاب آمده است، این فرد پسر خوانده پیامبر(ص) بود که به عنوان برده فروخته شد، حضرت خدیجه(س) او را خریداری کرد؛ حضرت خدیجه زید بن حارصه را به همراه تمام مایملک خود به پیامبر(ص) بخشید.

وی افزود: پیامبر(ص) زید را در راه جدا آزاد کرد و به عنوان فرزند خانواده تحت کفالت خودشان قرار دادند تا به سن 15 سالگی رسید؛ پدر زید که او را گم کرده بود، بعد از 15 سال فرزند خود را در مکه و تحت کفالت رسول الله(ص) و در خانواده پیغمبر پیدا کرد؛ پیغمبر اکرم اختیار را به خود زید واگذار کردند که اگر مایل است با پیغمبر بماند؛ او بر حسب انسی که با پیغمبر و حضرت خدیجه داشت به پدر اسرار کرد که از او دست بردارد و او با پیغمبر(ص) ماند.

امام جمعه ی مشهد مقدس تصریح کرد: زید به سن جوانی رسید و پیغمبر(ص) برای زید، دختر عمه خودشان، جناب زینب بنت جهش را خواستگاری کردند که از تبار بزرگی برخوردار بود، به هیچ وجه از نظر شخصیت و موقعیت اجتماعی با زید کفویتی نداشت اما چون پیغمبر خواستگاری کرده بودند، این ازدواج را پذیرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: با هجرت پیغمبر(ص) از مکه به مدینه این خانواده جوان هم به مدینه هجرت کردند، در مدینه بین زید و همسرش اختلافاتی به وجود امد به اندازه ای که ادامه زندگی برای آن دو امکان نداشت و در نتیجه زید، زینب را طلاق داد؛ این اتفاق برای او خیلی سنگین بود و شخصیت تباری او خورد شد.

آیت الله علم الهدی افزود: پیغمبر (ص) برای جبران این قضیه زینب را پس از جدا شدن از زید، به نکاح خود درآوردند، در زمان جاهلیت در قبایل عرب رسم بود که پسرخوانده حکم پسر داشت و همسر او حکم عروس داشت و این فرد بر عروس خود حرام بود؛ بعد از این اتفاق برخی منافقین شروع کردند زمزمه به وجود آوردن و دیگران را تحریک کردن که نتیجه آن، زیر سؤال رفتن شخصیت پیغمبر (ص) قرار گرفت و آیاتی نازل شد که دلالت داشت به این که پسر خوانده حکم پسر نیست.

وی گفت: خداوند در ذیل این مسئله می فرمایند: «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَى بِاللَّهِ حَسِیبًا» از مردم نترس، جوگیر نشو، عملیات روانی روی او اثر نگذارد؛ در مقام اجرای وظیفه تبلیغ رسالت خودش آنچه مردم می پسندند در در برابر مسیر رضای خدا، به پسند مردم نباید توجه کند؛ بزرگ ترین نکته ای که برداشت می شود این است که کسی که تبلیغ رسالات الله می کند در برابر جو حاکم باید بایستد و جو زده نشود، فضای حاکم بر جامعه به خاطر برخی اقتضائات سیاسی نباید مانع راه او شود بلکه در مسیر تبلیغ رسالات الله جو شکن بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مقصود نترسیدن از قدرت هایی که در برابرجریان و ایفای رسالت تبلیغی هست، نیست؛ از هیچ جریانی غیر خدا نباید وحشت و خشیت داشت؛ نکته دوم اینکه در مقام بیان و تعبیر از ترس که از خدا بترسد و از غیر خدا نترسد، واژه و لغت خشیت استفاده شد، خوف نیامده «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یخافون أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ»، خود عنوان کلمه خشیت و خصوصیتی که در مفاد خشیت وجود داردنسبت به خوف، دومین نکته ای است که باید در این آیه مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: خشیت به معنای جا خوردن است، به معنای تحت تأثیر صلابت و ابوهت جریان قرار گرفتن است؛ یعنی عظمت و صلابت کبریایی حق نفوذ دارد؛ خشیت جا خوردن در برابر صلابت، در برابر ابوهت، در برابر آن عظمت القایی و تلقینی است که از یک حقیقت در دیدگان افراد پر می شود و دچار یک حالت روانی می شوند.

آیت الله علم الهدی افزود: این آیه یعنی صلابت ها چشم مبلغ را نباید پر کند؛ عظمت های القایی و تلقینی نباید مبلغ رسالات الله را تحت تأثیر قرار دهد؛ توجه به این نکته در حقیقت یک دوره کامل دقت در اخلاق تبلیغ است که ما مخصوصأ در شرایط امروز سیاست جامعه دینی خودمان باید به این نکته ها توجه کنیم.

امام جمعه ی مشهد مقدس تصریح کرد: مبلغ رسالات الله سوژه جریان های سیاسی نمی شود، جو های سیاسی او را وحشت زده نمی کند، در برابر جو هایی که ایجاد می کنند، جا نمی خورد، صلابت ها و هیبت های مصنوعی و القایی باعث نمی شود آنان در مقام تبلیغ رسالات الله کوچک ترین تردید را به خود راه بدهند. این یک رسالت تبلیغی برای زندگی امروز ما در زندگی اجتماعی و سیاسی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: در اینجا می بینیم که در حقیقت این شگرد عظیم اخلاقی آموزه قرآن در مقام تبیین روش تبلیغ و روش اعلام رسالات الله، مورد توجه دشمنان ما قرار گرفته، قران به ما دستور داده باید در تبلیغ خودمان جو شکن باشیم و دشمنان آمده اند به همین نکته متوسل شده و مورد اجرا قرار  داده اند و در مقام مبارزه با ما به حرکت های جو شکنی دست زده اند. دشمن می آید آن جوی که ممکن است به وجود بیاید و مانع او در حرکت های ستم گری و حرکت های ضد اخلاقی شود، اول عملی انجام می دهد که آن جو را بشکند.

آیت الله علم الهدی افزود: یکی از نزدیکان امام (ره) نقل می کرد که زمانی که آمریکایی ها هواپیمای ایرباس را زدند، آنجا تصمیم گرفتند که قطعنامه را بپذیرند و از جنگ کنار بکشند زیرا آنان با آن عمل نشان دادند که تا کجا بناست آنان مقابله کنند و در این مسیر هیچ جو حاکم بر دنیا و موقعیت بشری را بنا ندارند رعایت کنند.

وی گفت: مسئله جنگ در مقابل و نبرد با دشمن به یک تاکتیک دیگری مبدل شود، نه این که امام دشمنی دشمن را نادیده گرفتند بلکه نظام حرکتی را تغییر دادند.

امام جمعه ی مشهد مقدس تصریح کرد: در مسئله هتک حرمت پیغمبر(ص) نیز آمدند با این حرکت جو را بشکنند و آن اسلام گرایی شدیدی که متوجه دنیا شده است و در کشورهای غربی هم در حال توسعه است، این ها فکر کردند تنها راهش در مقام مقابله با اسلام گرایی، شکستن جو است و به عنوان یک حرکت جو شکنی صاحت مقدس پیغمبر(ص) را مورد هتک قرار دادند

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: حرکت از جانب خودشان بود، از داعش هایی که تربیت کردند و در سوریه و عراق فرستاند، به خود آنان مأموریت داند که این حرکت را در این مجله انجام بدهند، به دنبال آن راهپیمایی انجام دهند و در اول صف آن رییس جمهور نظام  صهیونیستی حرکت کند؛ آوردن آن جلوی راهپیمایی به عنوان یک جلاد آدم کش شماره یک دنیا به عنوان مبارزه با تروریسم یک تصویر از تروریسم اروپا و غربی بود که به دنیا نشان دهند.

آیت الله علم الهدی افزود: آنان نشان دادند جریان تروریستی گروه های تکفیری روی چه مبناست، بر مبنای براندازی اسلام و اسلام ستیزی است که رییس آدم کش های جهان را در جلوی این صف قرار دادند؛ ما نیز باید در دنیا همین حالت را داشته باشیم، آنچه باعث می شود ما در موقعیت لازم موضع گیری قاطع و سریح نداشته باشیم به واسطه جوهایی است که دشمن و جریان های مخالف درست می کنند.

وی گفت: مهم ترین شگرد جریان های غیر ارزشی داخلی وابسته با جریان های خارجی، عملیات روانی است، نه عملیات روانی که مردم را سوژه قرار بدهند، بلکه عملیات روانی که خودمان را سوژه قرار بدهند؛ یعنی این که من در موقعیتی که قرار دارم به واسطه این که آن موقعیت خود را با موضع گیری در برابر آن جو از دست ندهم، خود را کنار می کشم تا موقعیت خود را حفظ کنم. این کاری است که دشمن انجام می دهد تا فرد را سوژه عملیات روانی کند  بعد از آن مردم را.

امام جمعه ی مشهد مقدس تصریح کرد:آیت الله مطهری فرمودند رمز موفقیت یک روحانی این است که عوام زده نشود، دشمن جوی راه می اندازد که ما از تبلیغ رسالات اللهی که مکلف به آن هستیم عقب بکشیم و و ظیفه خود را انجام ندهیم. یعنی از جوهایی که دشمنان ایجاد می کنند و فضاهای سیاسی می ایستد و از این که بخواهد به یک عنوانی متهم شود که فردی تند و افراطی است، نمی ترسد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مهم این است که در مسیر تبلیغ رسالات الله بدانیم که ما فقط نوکر آقا هستیم، هیچوقت مقام، موقعیت، شخصیت اجتماعی و سیاسی، حفظ موقعیت در شئون اجتماعی نباید مانع انجام وظیفه ما در یک برخورد مجاهدانه باشد؛ انجا که پای یک حرکت مجاهدانه وسط می آید در داخل و یا حتی موضع گیری در برابر یک تهاجم خارجی، نباید حساب کنیم که سرنوشت شخصیت و نفوذ ما به کجا می رسد.

آیت الله علم الهدی افزود:در مسئله دهه فجر امسال؛ امسال دشمن مدتی است دست به شگردی در تبلیغات کشورهای خارجی و حرکت های ریشه دار تهاجم فرهنگی است قرار می دهد با محاسبه این که آن نسلی که امروز پای انقلاب ایستاده، نسل سوم انقلاب است که جنایات شاه را لمس نکرده پس می شود این نسل را مقداری منحرف کرد لذا اخیرأ دست به کار شدند و چند فیلم را در مقام تطهیر شاه و تبار پهلوی و نظام ستمشاهی تهیه کردند.

وی گفت: یکی از عزیزان ما در آموزش و پرورش گفت اخیرا در جوانان و نوجوانانی که در آموزش و پرورش هستند، این سؤال مطرح است که شاه چه اشکالی داشت که از کشور بیرونش کردند؛ این سؤال در نسل دبیرستانی ما مطرح است و جوانان به واسطه ارتباط با ماهواره و جریان های اجتماعی ما که با آن ها تماس دارند. این تبلیغات و تکرار آن در هرساله که چند فیلم نشان دهند از شکنجه گاه ها، دیگر اثر خود را گذاشته و تأثیر نوآورانه ای بر مردم ندارد که هرساله فیلم های سال های گذشته را تکرار می کنند.

امام جمعه ی مشهد مقدس تصریح کرد: وضعیت الان ما با این قضیه هتک حرمت به پیغمبر{ص)، چند بار این کار تکرار شده در جریان فرهنگی غرب؛ اولین بار  که این کار تکرار شد، امام حکم تکفیر و ارتداد سلمان رشدی را صادر کردند که متأسفانه این کار صورت نگرفت، اگر آن زمان این حکم اجرا می شد شاید دوباره این کار تکرار نمی شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: ما باید کاری کنیم که این مسئله کهنه نشود و این هیجان عمومی را در حفظ حرمت پیغمبر(ص) حفظ کنیم؛ موضع گیری های رسمی ما خیلی موضع گیری های خوبی نبود اما باید این هیجان های عمومی در مردم را حفظ کنیم و اگر ما این هیجان ها را روزافزون ادامه دهیم، طبیعی است که نسبت به بعضی از حرکت های آینده جلوگیری ایجاد کند.

این که سیاستمداران غربی بفهمند که این حرکت ها جز نفرت چیزی برای آنان به دنبال نخواهد داشت و آفتی برای روابط خودشان خواهد شد، این کار تأثیر خود را خواهد داشت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی