۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

حرکت روزنامه داخلی در حمایت از شارلی ابدو از جنس آزادی‌های فرانسه و آمریکا است/ گلایه از بی‌تفاوتی دستگاه خارجی کشور در روز توهین گسترده به پیامبر

در همان لحظاتی که دولت‌مردان آمریکا لبخند می‌زدند و مضحکه می‌کردند و باکمال وقاحت و شیطنت این حرکت را آزادی نامیدند و تأیید می‌کردند، متولی سیاست خارجی ما با وزیر خارجه آمریکا در خیابان‌های ژنو قدم زدند؛ این چطور قابل‌تحلیل است؟

خطبه دوم نماز جمعه، حرم امام رضا (علیه‌السلام)

 

ویدئو خطبه دوم

دریافت
مدت زمان: 16 دقیقه 6 ثانیه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه مشهد مقدس با اشاره به رخدادهای اخیر در هتک حرمت پیامبر اکرم (صلوات‌الله‌علیه)، گفتند: این ایامی که از هفته گذشته تا این هفته بر ما گذشت، بسیار شب و روز دردآوری بر دنیای اسلام بود، واقعاً انسان از ساحت مقدس پیغمبر اکرم (صلوات‌الله‌علیه) و عزیزان پیغمبر و ائمه معصومین (علیه‌السلام) شرمنده می‌شود؛ ما خجالت می‌کشیم، ما زنده‌ایم، نفس می‌کشیم، در دنیا به سر می‌بریم و در یک سطح وسیع و گسترده ساحت وحی رسول‌الله مورد تجاوز و اهانت و هتک آن‌هم با فجیع‌ترین وضع قرار بگیرد و درعین‌حال ما هم کار خودمان را بکنیم و دنبال زندگی خود باشیم.

آدم از پیغمبر (صلوات‌الله‌علیه) و عزیزان معصوم پیغمبر (صلوات‌الله‌علیه) شرمنده می‌شود که ما زنده‌ایم، ما داریم نفس می‌کشیم و زندگی می‌کنیم، دنبال گذران زندگی روزمره خود هستیم و ساحت مقدس پیغمبر اکرم این‌طور مورد هتک قرار بگیرد در یک تیراژ سه‌میلیونی یک نشریه در 25 کشور دنیا با 16 زبان، فحش به پیغمبر نشر پیدا کند. «مرگ بر آمریکا»

توهین به پیامبر اکرم (صلوات‌الله‌علیه) بدتر از جنگ مسلحانه است

ایشان افزودند: امام بزرگوار (رضوان‌الله تعالی علیه) فرمودند اهانت به پیغمبر از جنگ مسلحانه بدتر است» و در ذیل این فرمایش و جمله خودشان تحلیل کرده‌اند، فرمودند اگر یک لشکر از کفار قیام مسلحانه علیه مسلمانان داشته باشند تا این‌که یک فرد یا گروهی در این جنگ مسلحانه شرکت نکنند، قیام مسلحانه نداشته باشند ولی این گروه بیایند به پیغمبر اهانت کنند، مسلمانان از کدام‌یک بیشتر دردمند می‌شوند؟ از آنانی که دارند مسلحانه می‌جنگند یا کسانی که دارند به پیغمبر توهین می‌کنند؟

ما الآن این وضعیت را داریم، بحث آمریکا  و فرانسه و انگلیس و آلمان و اروپا و غرب با ما، اقدام به یک جنگ مسلحانه و بدتر از جنگ مسلحانه است، امروز فرانسه برای ما یک کافر حربی است؛ ما با این کافر حربی چگونه باید برخورد کنیم؟

عضو خبرگان رهبری با ابراز نارضایتی از عملکرد وزارت خارجه در برخورد با این هتک حرمت، خاطرنشان کردند: ما با همه تکریم و احترامی که برای عزیزان متولی سیاست خارجی کشور قائل هستیم و با همه تشکری که از زحمات ارزشمند عزیزانمان در جریان مذاکرات هسته‌ای داریم که موردحمایت مقام معظم رهبری هم هستند، گله‌مندیم که چرا در برابر این قضیه نه‌تنها برخورد نکردند بلکه متأسفانه دست به دشمن دادند و به دشمن لبخند زدند.

لبخند وزیر خارجه ایران به دشمن در روز توهین به پیامبر اکرم (صلوات‌الله‌علیه)

در روز چهارشنبه 24 دی‌ماه، همان روزی که 3 میلیون نسخه از نشریه فاسد شیطانی شارلی ابدو با کاریکاتور اهانت به پیغمبر پخش شد در 16 زبان و 25 کشور، در همان روز چهارشنبه 24 دی، متولی سیاست خارجی ما در خیابان‌های ژنو شروع کرد با وزیر خارجه آمریکا قدم زدن، آمریکایی که منشأ این فتنه است و در همان لحظاتی که دولت‌مردان امریکا لبخند می‌زدند و مضحکه می‌کردند و باکمال وقاحت و شیطنت این حرکت را آزادی نامیدند و تأیید می‌کردند، متولی سیاست خارجی ما با وزیر خارجه آمریکا در خیابان‌های ژنو قدم زدند.

ایشان ادامه دادند: عزیزان، این چطور قابل‌تحلیل است؟ بیرونمان این‌طور، داخلمان یک روزنامه تیتر بلند با عکس روی صفحه اول خود بزند و بگوید من شارلی ابدو هستم، شارلی ابدویی که به پیامبر توهین کند، یک روزنامه داخلی کشور بگوید من شارلی ابدو هستم؛ در داخل، عرصه فرهنگ و نشریات و رسانه ما این، بیرونمان هم متولی سیاست خارجی ما دوش‌به‌دوش شیطان‌ترین انسان‌های کره زمین و اعدا عدو پیغمبر در مقابل دوربین‌های شکارچی رسانه‌های غربی، شروع کند در خیابان‌ها قدم زدن.

مردم از پیغمبر خود خسته نشده‌اند

دنیا چی تحلیل می‌کند؟ غیرازاین که دنیا تحلیل می‌کند ایرانی‌ها از اسلام خسته شده‌اند، غیرازاین که تحلیل می‌کنند مردم از پیغمبر دست برداشته‌اند؟ مردم، شما از پیغمبر دست برداشته‌اید؟ «هیهات منا الذله»

این چه تفسیری دارد؟ این چه تحلیلی دارد؟ این روزنامه که باکمال وقاحت این را نوشت، چرا ما در این مملکت مسائل را مدام تکرار می‌کنیم؟ مدام داریم تجربه‌ها را روزبه‌روز نو می‌کنیم؟ این آقایی که این روزنامه را مجوز گرفت و هنوز یکی دو ماه از مجوز آن نگذشته، این ننگ کثافت بار را که هم‌دست شدن با هتک حرمت پیغمبر (صلوات‌الله‌علیه) با یک نشریه دیگر در فضای این کشور نشان داد، این آقا وابسته به جریانی است که این جریان چند سال پیش، ارگان رسمی این حزب آمد نوشت درزمانی که جنگ 22 روزه غزه بود، مقام معظم رهبری هم در فرمایشات پیاپی خود تأیید در حمایت از غزه داشتند، این در یک تیتر بلند نوشت حماس تروریست است، اسرائیل حق دارد.

این روزنامه این را نوشت، این روزنامه را کاملاً در آنجا منعش کردند و مجوزش را باطل کردند و مردود شد، از همان تبار یک آقای دیگری آمد و دوباره به او مجوز روزنامه دادند و نتیجه آن این شد که می‌گوید من شارلی ابدو هستم و اسم این را م گذارند آزادی مطبوعات.

حرکت روزنامه داخلی در حمایت از شارلی ابدو از جنس آزادی‌های فرانسه و آمریکا است

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کردند: این آزادی غیر از آزادی فرانسه و آمریکا است که فحش دادن به پیغمبر را آزادی می‌داند؟ این آزادی از همان آزادی سرچشمه می‌گیرد، ما شهید و کشته دادیم، جوانان ما جان دادند که آزادی مطبوعات به این معنا که بیاید یک جریانی که برخورد شدید با اساس اسلام و مسلمین داشته، دوباره به وابستگان همان جریان مجوز دهیم که این فضاحت و بی‌آبرویی را در دنیای اسلام برای ما به وجود بیاورند؟

مردم، مسلمان‌های دنیا چشمشان به ما هست، مسلمان‌های دنیا زیر چکمه‌های جائرانه استکبار و مزدوران استکباری که بر آن‌ها حکومت می‌کنند به ما امیدوارند و ما بیاییم به مسلمان‌های دنیا این‌جوری نشان دهیم که آزادی مطبوعات؟

یک‌حزبی در جریان فتنه به‌عنوان فتنه‌گر منحل شد، دستگاه‌های قضایی و اجرای کشور این حزب را منحل کردند، همان آدم‌ها دوباره آمدند تقاضای مجوز حزب به نام دیگری کردند و متأسفانه وزارت کشور گفته قابل‌بررسی است و اسم آن را گذاشته‌اند آزادی احزاب.

نباید به افرادی که در فتنه 88 مؤثر بوده‌اند اجازه تأسیس حزب داد

ایشان با تأکید بر این‌که میدان دادن به احزابی که در فتنه 88 جاسوس دشمن بودند، خلاف اهداف انقلاب اسلامی است، بیان کردند: مگر ما با اسم بحث داریم؟ ما با آدم‌ها بحث داریم، آدم‌هایی که دورهم جمع شده‌اند، یک حزب سیاسی درست کرده‌اند و حزب سیاسی‌شان جاسوس اروپا و آمریکا درامد در قضیه فتنه‌گر عامل اجرایی توطئه شیطانی آمریکا و اروپا در فتنه 88 در این مملکت شده‌اند، باز همان آدم‌ها بیایند به اسم دیگر مجوز حزب بگیرند و به آنان بگوییم آزادی احزاب این اقتضائات را دارد.

این آزادی غیر از آزادی فرانسه، انگلیس و آمریکاست؟ ما شعار می‌دادیم استقلال، آزادی جمهوری اسلامی، این آزادی را شعار می‌دادیم؟ آزادی هتک حرمت پیغمبر؟ آزادی مقابل با نظام؟ ما این را شعار دادیم؟ آزادی توطئه‌گر و فتنه‌گر در مملکت که فضای فرهنگی و رسانه‌ای را در دست بگیرد؟ آیا ما شعار این آزادی را دادیم؟ جان دادیم و خون دادیم؟ مردم با سینه خشک به استقبال گلوله داغ جلادان شاه می‌رفتند و می‌گفتند استقلال آزادی؟

عزیزان، این مردم مطالباتشان از تمام کارگزاران این نظام، حفظ حیثیت اسلام در هر شرایطی است. «تکبیر»

بنده درباره این مسئله هتک حرمت پیغمبر و ریشه‌هایی که این عمل نابکارانه این دشمنان رسول‌الله و اسلام روی کره زمین‌دارند، فردا شب در همین مکان بعد از نماز مغرب و عشاء، یک تجمعی است در اعلام برائت در این هتک حرمت، این عرایض را خیلی مشروح‌تر و مفصل‌تر در همین مکان عرضه خواهم داشت.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی