۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت

تمام چاشنی پیشرفت ما در طلبگی اخلاص و تقواست

باید در تمام طول حرکت، تقوا و اخلاص را در خود ایجاد و حفظ کنید؛ تمام چاشنی پیشرفت ما در طلبگی اخلاص و تقواست که اگر این دو را در خود داشته باشیم، همه‌چیز خواهیم داشت اما اگر این دو را نداشتیم، تمام توانایی‌های ما بدون نتیجه خواهد بود

دیدار با طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله حق‌شناس

 آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله حق‌شناس بابیان این‌که شما در ابتدای زندگی‌تان می‌توانید تمام سرنوشت خودتان را با عنایت امام رضا (ع) تعیین کنید، گفت: این‌که یک جمع و آن‌هم جمع وابسته با ساحت ولایت امام زمان (عج) به زیارت امام رضا (ع) آمده‌اند، نگاه متفاوت حضرت را نیز به دنبال دارد.

 

وی ادامه داد: مهمانان امام هشتم (ع) در میهمان‌داری و ضیافت نیز طبقه‌بندی دارند؛ کسانی که در آینده یک ذخیره برای امام زمان (ع) محسوب می شوند با کسانی که برای گذران زندگانی معمولی و مادی خود به زیارت می‌آیند متفاوت هستند.

 

امام‌جمعه مشهد مقدس با اشاره به موقعیت طلبگی طلاب جوان، اظهار کرد: شما می‌توانید از زیارت امام رضا (ع) بهره‌برداری زیادی داشته باشید، باید با ایشان قرار بگذارید که از همین لحظه وقف امام رضا (ع) و امام زمان (ع) شوید؛ یعنی هیچ‌چیز را برای خودتان نخواهید، استعداد و توان جسمی خود را برای امام زمان (ع) صرف کنید، آرزوها و آمال شما باید در خدمت امام زمان (ع) باشد.

 

وی بابیان این‌که امام رضا (ع) نیز در مقابل تمام زندگی، آبرو، شخصیت، زندگی مشترک سعادتمند و خانواده شما را تضمین می‌کند، اضافه کرد: باید در تمام طول حرکت، تقوا و اخلاص را در خود ایجاد و حفظ کنید؛ تمام چاشنی پیشرفت ما در طلبگی اخلاص و تقواست که اگر این دو را در خود داشته باشیم، همه‌چیز خواهیم داشت اما اگر این دو را نداشتیم، تمام توانایی‌های ما بدون نتیجه خواهد بود.

 

عضو خبرگان رهبری به سابقه 54 سال طلبگی خود اشاره و تصریح کرد: در تمام طول عمر طلبگی، به تمام موقعیت‌های مقبول و بالای یک طلبه دست‌یافتم اما به این نتیجه رسیدیم که همه این اتفاقات و کارها توهم و خیال است، نقطه مورد اهمیت این است که اگر من یک طلبه 70 ساله هستم، چه‌کاری کرده‌ام که تبسم بر لبان امام زمان (ع) بنشانم.

 

وی بابیان این‌که موقعیت و مقام در دنیا به‌تنهایی موضوعیت ندارد، خاطرنشان کرد: کسی که در عرصه سیاست فعالیت می‌کند برای این است که به مزایا،  ثروت، داشتن‌ها و لذایذ آن برسد؛ در زمان شاه آقایی به مدت 6 ماه وزیر می‌شد، این فرد بعد از عزل، ناپدید می‌شد، یعنی این آقا در مدت 6 ماه وزارت خود به‌اندازه‌ای پول انباشته کرده بود که می‌توانست به گوشه‌ای از اروپا و آمریکا برود و تا آخر عمر زندگی کند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که بیشتر ضدانقلاب‌های خارج نشین از این دسته هستند، یادآور شد: وقتی بنا شد یک آخوند از مزایای یک قشر استفاده کند پس چرا از همان اول وقف امام زمان (عج) نباشد و در زندگی خود نوکری آقا را نکند.

 

وی با تأکید بر این‌که سرباز امام زمان بودن تنها به عبادت کردن نیست، ادامه داد: امروز می‌بینید تهاجم به پیغمبر (ص) و اسلامِ امام زمان (عج) شروع‌شده است، اما فردی تنها نافله‌های نماز می‌خواند و روزه می‌گیرد، این فرد به درد نوکری امام زمان (ع) نمی‌خورد.

 

عضو خبرگان رهبری با اشاره به لزوم شناخت جبهه حق برای مقابله با هجمه‌های علیه اسلام، خاطرنشان کرد: انسان باید در این موقعیت خاص سیاسی دنیا، در برابر برخوردهایی که با دین می‌شود در موضع دفاعی قرار داشته باشد و تلاش خود را انجام دهد؛ فردی می‌گوید برای من یقین نشده است که باید چه کنم درحالی‌که هجوم به اسلام بسیار روشن است و باید در حد توان برای دفاع از آن تلاش کرد.

 

وی افزود:خداوند در قرآن می‌فرماید: «تو در خط مجاهده قرار بگیر، وظیفه ما این است که راه را به تو نشان دهیم»، باید سعی کنید تا این جهات را در زندگی خود گسترش و برجسته کنید.

 

امام‌جمعه مشهد مقدس در پایان به خصوصیات شخصیتی مرحوم آیت‌الله حق‌شناس اشاره کرد و گفت: ایشان یک عنصر قوی و سرشناس برای اسلام بودند که در زمینهٔ زهد، یک فرد قوی در زهد و تقوا بود

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی