۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

اینکه برخی تبلیغ می‌کنند جوانان دین‌گریز شده‌اند انحراف است

 اینکه برخی تبلیغ می‌کنند جوانان دین‌گریز شده‌اند می‌خواهند با کمی تساهل و تسامح برای خود یک پایگاه اجتماعی به منظور رسیدن به مطامع سیاسی خود ایجاد کنند که این انحراف است.
افتتاحیه مرکز پاسخگویی به سؤالات شرعی خراسان رضوی

آیت‌الله علم‌الهدی در آیین افتتاحیه مرکز پاسخگویی به سؤالات شرعی خراسان رضوی در محل این مرکز اظهار کرد: آنچه مسلم بوده این است که در شرایط موجود ما نیاز به عناصری داریم که بتواند در حوزه دین و معارف دینی درست عمل کند و افتتاح این مرکز مرا به یاد شهید هاشمی‌نژاد انداخت.

وی افزود: شهید هاشمی‌نژاد عنصری بود که هم در صحنه مبارزات سیاسی و مجاهده‌هایی که داشت به عنوان یک چهره حماسی مطرح بوده و هم در بعد نویسندگی و تحقیقات چهره‌ای سرآمد بود و تجمیع این خصائل سبب شد تا شهید هاشمی‌نژاد در عرصه مبارزات سیاسی و تبیین و روشنگری جوانان نسبت به مسائل دینی و انقلابی گامی درست بردارد.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: شهید هاشمی‌نژاد را در زمانی تصور کنید که جامعه دارای خفقان بیش از حد بوده و سکوتی سنگین در جامعه فراگیر بود اما شهید هاشمی‌نژاد چه با سخنرانی‌ها و چه با مبارزاتی که انجام می‌داد طوفانی در برابر ستم‌شاهی به پا می‌کرد که موج آن نه تنها در مشهد بلکه سراسر کشور را فرا می‌گیرد.

عضو مجمع خبرگان رهبری تصریح کرد: حرف ما این است که امروز با توجه به مقتضیات زمان نظیر هاشمی‌نژادها کم داریم چرا که اگر دوران هاشمی‌‌نژاد را مرور کنیم می‌بینیم که در زمان انقلاب به دلیل اینکه جریان‌های ارزشی و متدین به شخص امام دسترسی نداشتند بیشتر اینان سرشان در آبشخور جریان‌های لائیک بود که از دل آنان جریان‌های التقاطی نظیر مجاهدین و منافقین به وجود آمد.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد:‌ شهید هاشمی‌نژاد در آن زمان به عنوان یک عنصر ضد مارکسیستی وارد میدان مبارزه شد و نه تنها یک چهره علمی و دینی بوده بلکه یک اسطوره مبارزات سیاسی به شمار می‌رفت.

وی یادآور شد: آنچنان روشنگری‌های شهید هاشمی‌نژاد تأثیرگذار بود که گاهاً در همین کانون انتقاد دینی خود جوانانی از طیف روشنفکر و مدرنیته با او صحبت کرده و از دل آنان جوانانی انقلابی و معتقد بیرون می‌آمد.

امام جمعه مشهد با تأکید براینکه مرکز پاسخگویی به سؤالات شرعی نقش مهمی در برابر روشنگری در مقابل تهاجم‌های دشمنان انقلاب اسلامی ایفا می‌کند، ادامه داد: متأسفانه یک جریان نادرست به ویژه در میان جوانان ایجاد شده و آن مسئله این است که جوانان را مدام دین‌گریز معرفی می‌کنند، متأسفانه این مسئله تبلیغ جوانان دین‌گریز یک انحراف کامل بوده و ما چیزی به عنوان دین‌گریزی نداریم بلکه آن چیزی که وجود دارد دین‌ستیزی است.

وی تأکید کرد:‌ آنچه ما امروز در اعتکاف‌ها و مجامع دینی می‌بینیم چیزی به عنوان دین‌گرایی بوده و دین‌گریزی وجود ندارد.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: اینکه برخی تبلیغ می‌کنند جوانان دین‌گریز شده‌اند می‌خواهند با کمی تساهل و تسامح برای خود یک پایگاه اجتماعی به منظور رسیدن به مطامع سیاسی خود ایجاد کنند که این انحراف است.

وی تأکید کرد: در چنین مواقعی که می‌گوییم جای هاشمی‌نژاد خالی است و امروز نیاز به یک جریان سازنده درونی داریم که مبانی دینی ما را به مسائل دیگر به خوبی گره بزند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی