۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

حق تنها یکی است، اسلام ناب است و اسلام ناب تنها در معارف امام صادق است

در تمام عرصه وجود، راه خدا، صراط مستقیم پروردگار، برنامه تدوینی زندگی بشر از دستگاه آسمانی حق فقط یکی است و غیر اسلام هرچه هست باطل است.

خطبه اول نماز جمعه، حرم امام رضا (ع)

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه این هفته مشهد مقدس ضمن تبریک ولادت پیامبر (ص) و ولادت باسعادت امام صادق (ع)، گفتند: صحبت در خطبه اول در موضوع سبک زندگی اسلامی در بحث اشتغال بود اما امروز چون مصادف است با میلاد باسعادت پیامبر (ص) و امام صادق (ع)، اقتضا می‌کند سخن در خطبه اول را به این دو بزرگوار اختصاص دهیم و ادامه موضوع در سبک زندگی اسلامی را هفته آینده ادامه دهیم.

نکته قابل‌توجه، توجه به یک اصل اصیل ناموس و خلقت ذات مقدس پروردگار است، در ناموس تکوین حق مسئله این‌طور رقم خورده که تحولات عظیم اجتماعی را ذات مقدس پروردگار با یک سلسله حوادث عجیب‌وغریب غیرقابل‌پیش‌بینی و غیرطبیعی تکوینی اعلام می‌کند و آنچه واقع‌شده و واقع می‌شود به‌عنوان تحول اجتماعی، با یک تحول عظیم تکوینی، خداوند مطلب را به اهل عالم اعلام می‌دارد.

ایشان افزودند: در جریان خلقت و آفرینش بشر، حادثه‌ای مهم‌ترین از ولایت پیغمبر اکرم (ص) نبود چون ظهور کامل‌ترین عنصر هدایت الهی در کره زمین بود و ولادت پیغمبر اکرم (ص) نقطه عطفی در نسل بشر بود که به شکل تحول جهشی به سمت کمال بشر برای انسان پیش می‌آید.

خداوند اسلام را در جریان حرکت تکوینی اعلام کرد

جریان ولادت پیغمبر (ص) نقطه عطف انتقال زندگی بشر از قدرت محوری به عبودیت محوری بوده است، لذا این حادثه‌ای که در تاریخ انسانیت بزرگ‌ترین واقعه و قضیه است، ذات مقدس پروردگار با تحول تکوینی و حوادث غیرطبیعی به جهانیان اعلام کرد؛ مجموعه این حوادث غیرطبیعی هم در حوزه قدرت استکباری غالب دنیای آن روز یعنی امپراتوری ایران پیشامد کرد؛ در نیمه‌شب صدای انفجاری در کاخ کسری پیچید، انوشیروان با صدای مهیبی از خواب پرید، شکست عمیقی در تاق کسری به وجود آمد و 14 شکاف در کنگره کاخ به وجود آمد.

عضو خبرگان رهبری اضافه کردند: به او خبر دادند در همان ساعت انفجار و شکست طاق کسری رخ داد، آتشکده فارس که معبود مردم بود خاموش شد و بعد به او اطلاع دادند دقیقاً در همان لحظه با یک‌صدای انفجار عظیم مردم از خواب پریدند و دریاچه ساوه خشکید، در همان لحظه زمین شکافته شد، از بیابان خشک سماوه مثل گردن شتر آب جوشید و رودخانه سماوه جاری شد.

فردا صبح موبد موبدان، رهبر زرتشتیان نزد پادشاه آمد و گفت در عالم رؤیا مشاهده کردم شتران بسیار قوی‌هیکل در پیشاپیش گله اسبان عرب از بلاد عرب به‌طرف بلاد عجم آمدند، از رودخانه دجله عبور کردند، با شتران عجم جنگیدند و آن‌ها را نابود کردند و در بلاد عجم پراکنده شدند؛ این حوادث باعث شد انوشیروان سخت دهشت‌زده شد، تفسیر و تعبیر رؤیای موبد موبدان ثابت می‌کند این حادثه در بلاد عرب بوده و درنتیجه آن ارکان حکومت و استکباری امپراتوری ایران متزلزل خواهد شد

فردی را به نزد پادشان هیره که دست‌نشانده خود انوشیروان بود و در بلاد عرب حکومت می‌کرد نزد او فرستاد و گفت از نخبگان سرزمین عرب کسی را نزد من بفرست تا حقایق را از او اکتشاف کنم؛ در بین آنان فردی به نام عبد المسیح را نزد امپراتور ایران فرستاد؛ وقتی امپراتور قضایا را به او گفت، او نیز گفت من نیز چیزی نمی‌دانم اما یک دایی در سرزمین شام دارم از یک قبیله‌ای که از یمن به آنجا منتقل‌شده‌اند، او شاگرد یکی از حواریون عیسی بن مریم است، او بیش از 400 سال سن دارد و شاید او بداند.

ایشان تصریح کردند: او به بلاد شام آمد، وقتی بر دایی خود وارد شد، او در حال احتضار بود، هرچه او را صدا زد پاسخی نگرفت؛ او خواسته خود را در قالب شعری بیان کرد شاید او پاسخ دهد؛ گفت من فرستاده پادشاه ساسانی هستم و برای فهم اسراری نزد تو آمدم، گویی او منتظر همین مسئله بود تا جان دهد، زیرا استادش که از حواریون عیسی بود به او بشارت داده بود که بشارت‌دهنده پیغمبر آخرالزمان تو در دنیاخواهی بود و آن‌قدر عمر می‌کنی که ولادت پیغمبر آخرالزمان را بیان کنی.

او چشمانش را باز کرد و به عبد المسیح گفت: گفت تو را پادشاه بنی ساسان فرستاده به خاطر لرزش و انفجار ایوان کسری و به خاطر خاموش شدن آتش آتشکده فارس، عبدالمسیح بدان طمانی که تلاوت زیاد شود و صاحب قدرت برانگیخته شود، زمانی که بیابان سماوه آب بجوشد، دریاچه ساوه بخشکد، نه سرزمین بابل و ایران برای امپراتوری جای حکومت باقی می‌ماند و نه موقعیت معنوی رد شام برای من باقی خواهد ماند و به این به‌وسیله، ولادت پیامبر (ص) را اعلام کرد.

همزمانی ولادت پیامبر (ص) و امام صادق (ع) تصادفی نیست

امام‌جمعه مشهد مقدس اظهار داشتند: این‌یک حقیقت ثابت‌شده در ناموس خلقت است که ذات مقدس پروردگار تحولات اجتماعی را به‌وسیله حقایق و حوادث تکوینی اعلام کند؛ بعد از 136 سال ولادت امام صادق (ع) در روز ولادت پیغمبر اکرم اتفاق افتاد، این‌یک اتفاق و تصادف نبود که بعد از 136 سال، روز ولادت پیغمبر، نور تابناک وجود اقدس امام صادق دنیا را روشن کند، این هم در ارتباط همین مسئله بود.

اسلام ناب، سخنان امام صادق (ع) است

خداوند خواست اعلام اسلام ناب در تعالیم امام صادق (ع) و بیانات جعفر بن محمد (ع) است؛ برای اعلام این حقیقت، 136 از روز ولادت پیغمبر اکرم (ص) گذشت، درست در همان روز امام صادق (ع) به دنیا آمدند؛ مسئله این نیست که ما فقط امروز را عید بگیریم، مسئله درک یک واقعیت و حقیقتی و یک حقیقتی است که در تمام جریان زندگی امروز ما در همه بینش‌های فکری، اندیشه‌ها، راه گزینی‌های زندگی ما این مسئله دخالت دارد.

ایشان بابیان این‌که حق تنها یک‌راه است، خاطرنشان کردند: این اصل را باید بینیم، نگو که در بین همه مذاهب و همه ادیان دنبال هر راهی رفت و به حقیقت می‌رسد، پلورالیسم دینی محکوم است، حق یک‌چیز بیشتر نیست، در تمام عرصه وجود، راه خدا، صراط مستقیم پروردگار، برنامه تدوینی زندگی بشر از دستگاه آسمانی حق فقط یکی است و غیر اسلام هرچه هست باطل است.

در اسلام هم در تمام آموزه‌ها، در تمام اندیشه‌ها و بینش‌های متفاوت، حق فقط یک‌چیز است و آنچه امام صادق (ع) فرمودند و آنچه در مذهب جعفری متبلور شده است.

خدا را شاکریم که در عرصه زندگی ما را در تباری قراردادی که از روز اولی که چشم‌باز کردیم، در بستر این دو حق و این دو حقیقت برای ما صراط مستقیم آشکار شد؛ پدران و مادرانی که باعث شدند ما در این بستر چشم‌باز کنیم و در این دنیا وجود ندارند، همه آنان را سر سفره  پیغمبر اکرم مهمان بفرما.

ویدئو خطبه اول

دریافت
مدت زمان: 12 دقیقه 11 ثانیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی