۱۴۰۳ شنبه ۰۱ ارديبهشت

عوامل نفوذی می‌خواهند دولت را ابزار خود قرار دهند

متاسفانه بحث همه پرسی یکبار از سوی بنی صدر مطرح شد رئیس جمهوری باید از حرف هایی که مردم خاطره خوشی از آنها ندارند پرهیز کند./ آقای احمدی نژاد تمام شد. احمدی نژاد جریان نیست. او مقابل ولایت ایستاد و سقوط کرد. / محاکمه درخواستی نیست. محاکمه بعد از کیفرخواست دادستان است

پنجمین نشست همگرایی اصولگرایی ، سالن همایش مصلی تهران


دریافت

آیت الله علم الهدی در پنجمین نشست همگرایی اصولگرایی که صبح امروز با حضور جمعی از فعالان سیاسی اصولگرا برگزار شد، گفت:‌ ما انقلاب اسلامی را یک دگرگونی برای سرنگون کردن نظام شاهنشاهی، بنیان‌گذاری نظام عادلانه مردم سالاری، حاکم کردن مؤمنان صالح در سرنوشت مردم نمی‌دانیم بلکه انقلاب اسلامی تحقق یک آرمان عظیم اسلامی بود که دو قرن و نیم سرکوب شده بود.

در این مراسم شخصیت هایی محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه، مرتضی تمدن استاندار سابق تهران، حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز، سید محمد حسینی وزیر سابق ارشاد، طریقت منفرد وزیر سابق بهداشت، محمد مهدی زاهدی نماینده مجلس، حسین طلا نماینده تهران، حاجی بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش، جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز و دیگر فعالان اصولگرا حضور داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه آرمان‌های اسلام ناب در افق این انقلاب تحقق یافت، یادآور شد: آرمان عاشورا، آرمان امام هشتم و آرمان تشکیلات‌سازی امام هادی، امام حسن عسگری و همچنین آرمان دانشگاه 4 هزار نفری امام صادق (ع) در انقلاب اسلامی متجلی و به دست فرزند برومند آنها یعنی امام بزرگوار به پیروزی رسید.

وی با تأکید براینکه انقلاب اسلامی با جریان نفاق در دنیای اسلام و جریان الحاد و کفر در جبهه استکبار مبارزه می‌کند، گفت: جریان اجتماعی پاسدار این واقعیت جریانی به اسلام اصولگرایی و ولایت‌گرایی و مسئله اصلی آنها ولایت است.

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: بنابراین حرکت‌ها باید به حاکمیت معصوم چهاردهم بینجامد و هدف این تبار اجتماعی یعنی اصولگرایان باید پیش بردن این هدف باشد لذا هرکس که این را پذیرفته و به آن معتقد است اصولگرا محسوب می‌شود و در حزب و تشکلی که باشد تفاوت ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه استراتژی ما از تعالیم اهل بیت اخذ شده است یادآور شد: مجموعه تعالیم رهبری و امام بزرگوار مبتنی بر مبادی روایی، حدیثی و قرآنی است.

وی با تشریح استراتژی‌های اهل بیت در مقابله با دشمن اظهار داشت: روش و استراتژی حرکت ائمه آنجا که فشار دشمن زیاد می‌شد و جریانات ولایت‌ستیز با توان بیشتری به عرصه می‌آمدند این بود که مردم و شیعیان را منسجم می‌کردند و در دوره امامین عسگریین تشکیلات‌سازی و منسجم کردن به یک نقطه در برابر حرکات تند ولایت‌ستیزانه تبدیل شد.

آیت‌الله علم‌الهدی بر همین اساس تأکید کرد: بنابراین راهبرد ما در حرکت دفاع از خط اهل بیت و انقلاب اسلامی مسئله انسجام و همگرایی است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه انسجام و همگرایی دارای سه عنصر است به تشریح عنصر اول یعنی ظرفیت و امکانات جریان ولایت‌مدار و جبهه ولایی پرداخت و گفت: این جریان به تمام معنا اصولگرا است و اکثریت جامعه ما متدین هستند که پای کار نظام و انقلاب می‌آیند لذا ظرفیت اجتماعی ما بالاترین است.

وی عنصر دوم را مسئله وحدت و اصل همگرایی برشمرد و خاطرنشان کرد: ما باید در مسئله وحدت واقع‌گرا باشیم و از شعار بیرون بیاییم چرا که وحدت اصولگرایان یک امر قطعی و فطری محسوب می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: ما چه از یکدیگر گله داشته باشیم یا نه یکی هستیم چرا که جریان اصولگرایی به اظهارنظر و شعار و حزب منحصر نیست بلکه محور جریان اصولگرایی عشق به اهل بیت و ولی فقیه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه ما در مسئله وحدت هیچ مشکلی نداریم بلکه مشکل ما آفات و آسیب‌های وحدت است، یادآور شد: آفت وحدت خط‌کشی‌هایی است که بین ما صورت می‌گیرد و برخی فقط خود را نخبه و ولایت‌مدار می‌دانند.

وی این خط‌کشی‌ها را باعث آسیب دیدن جریان وحدت عنوان کرد و گفت: برخی عناصر ریزشی از اصولگرایی که در فتنه 88 حامی جریان رقیب شدند این خط‌کشی‌ها را القا می‌کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی به بازخوانی جریان اصولگرایی پرداخت و توضیح داد: در گذشته جامعه روحانیت و جامعه مدرسین در رأس قرار داشتند و نخبگان براساس تجربه تصمیم‌گیری می‌کردند و در ادامه نیز نیروهای متدین در میدان حرکت به عنوان پیرو و پیاده‌نظام عمل می‌کردند که در نهایت اصولگرایی فاتح می‌شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این مربوط به اصولگرایی است و در 35 سال گذشته آن پیاده‌نظام‌ها پیرو بودند اما امروز خودشان بزرگان قوم شده‌اند و نمی‌توان گفت باید امروز هم پیاده‌نظام باشید و هرچه ما می‌گوییم قبول کنید چرا که باید بپذیریم اینها بزرگ شده‌اند در محیط آکادمیک و روحانیت صاحب اندیشه هستند لذا باید در تصمیم‌گیری‌ها سهیم شوند.

وی در ادامه به تشریح عنصر سوم همگرایی اصولگرایان اشاره کرد و اظهار داشت: عنصر سوم ماهیت وحدت تکلیف‌محوری است؛ تفاوت اصولگرایی با جریانات لائیک در همین تکلیف‌محوری است و اصولگرایی به دنبال قدرت و وکالت نبوده و نیست و تا پای جان از حاکمیت اهل بیت که در انقلاب اسلامی متجلی است، حمایت می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید براینکه در پای ولایت اگر تکه‌تکه هم شویم باید این پرچم را جهانی کنیم و این نقطه آخر است، افزود: با تکلیف‌محوری وحدت تضمین می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بنده صریح و شفاف می‌گویم که وضعیتی که در حال حاضر در عرصه سیاست داریم مانند وضعیت امام علی (ع) در جنگ صفین است که در واقع جنگ با غیرخودی‌ها بود و یک سوی جبهه امام علی (ع) و سوی دیگر معاویه قرار داشت.

وی نظام جمهوری اسلامی را قلعه‌ای دانست که هیچ دشمنی نمی‌تواند به آن ورود کند، تصریح کرد: دروازه این قلعه مردم‌سالاری است که از آن عوامل دشمن وارد می‌شوند لذا پاسداری از این دروازه بسیار مهم است.

آیت‌الله علم‌الهدی متذکر شد: جریانات مقابل ما جریاناتی هستند که اگر امروز دست‌شان با استکبار یکی نباشد اما آرمان‌ها و بینش‌شان طوری تنظیم شده که اگر فردا به قدرت برسند با دشمن یکی خواهند شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: ما استراتژی خود را از اهل بیت (ع) می‌گیریم و باید با حفظ وحدت و انسجام خود پای این استراتژی باشیم.

 

*************************

همچنین در حاشیه پنجمین همایش همگرایی اصولگرایان در جمع خبرنگاران در ارزیابی نسبت به وحدت اصولگرایان گفت: ما اگر بر همان اصولی که ادعاداریم ایستادگی کنیم همگرایی تضمین شده است.

او در خصوص اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر اقدامات نابخردانه کسانی که دستاوردهای علمی کشور را نادیده می گیرند گفت: اینها چون وابسته به غرب هستند و دل و فکرشان به آنجا وصل است قدرت تشخیص واقعیت کشور را ندارند. به همین دلیل حضرت آقا آنها را نابخردانه توصیف کردند.

آیت الله علم الهدی در پاسخ به سوالی در خصوص ورود جریانی افراطی به مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان رهبری صد در صد دینی است و وابسته به مبانی اعتقادی مردم است. این جریان در عرصه های سیاسی قابل تنظیم نیست و افراد اگر بخواهند در مباحث سیاسی یک جریان این را به بازی بگیرند دین مردم را به بازی گرفته اند.

امام جمعه مشهد در خصوص حاشیه سازی جریانهای نفوذی برای دولت گفت: این دولت مورد وثوق جریان هایی قرار گرفته که در نظر دارند قدرت دولت را ابزاری برای تجدید حیات سیاسی خود کنند، اینها در فتنه 88 دچار مرگ سیاسی شده اند و حالا بدنبال تجدید حیات سیاسی هستند. دولت و رئیس جمهوری باید فکر کنند اینگونه گرده اشان را زیر پای این افراد قرار ندهند.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر طرح موضوع برگزاری همه پرسی از سوی رئیس جمهوری گفت: متاسفانه بحث همه پرسی یکبار از سوی بنی صدر مطرح شد رئیس جمهوری باید از حرف هایی که مردم خاطره خوشی از آنها ندارند پرهیز کند.

آیت الله علم الهدی در خصوص فعالیت دوباره حزب مشارکت در غالب حزبی جدید با عنوان اتحاد مردم ایران گفت: اینها دچار مرگ سیاسی شده اند و میخواهند در پوسته دیگری تجدید حیات کنند. مردم سالاری و ازادی نظام ما اقتضا می کند که با این قضایا برخورد اجرایی نشود. اما کسانی که تصمیم گیرنده هستند باید مراقب باشند اگر روزی گرگ لباس میش پوشید اشتباه نگیرند.

امام جمعه مشهد در خصوص ائتلاف اصولگرایان و اصلاح طلبان معتدل گفت: تقسیم بندی اصولگرایان بعنوان معتدل و غیر معتدل یک خط کشی برای اختلاف افکنی میان اصولگرایان است.

او در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص وحدت جبهه پایداری و اصولگرایان نیز گفت: زمانیکه قرار شد همه باهم یکی باشند هم باید از این طرف برای آنها خط کشی نکرد و از این طرف هم آنها نباید خود را جدا کنند. به هر حال در جریان وحدت خط کشی معنا ندارد.

آیت الله علم الهدی در مورد وحدت اصولگرایان با احمدی نژاد گفت: اقای احمدی نژاد تمام شد. احمدی نژاد جریان نیست. او مقابل ولایت ایستاد و سقوط کرد.

او در ادامه در خصوص همراهی ایت الله مصباح یزدی با جبهه پایداری با وحدت اصولگرایان گفت: ایت الله مصباح یزدی شخصیتی فرزانه ، مخلص و ایثارگر است که به گفته مقام معظم رهبری ایشان خلا امثال ایت الله مطهری را پر می کند. کسی که جایگاهش در یک نظام به این حد بالاست طبیعی است که اصل وحدت را حفظ می کند. حال آنکه جریان چه میزان به فرمان ایت الله مصباح باشد حرف دیگری است. اینکه جریانات اصولگرایی به حرف های آیت الله مصباح چقدر گوش می کنند یک امتحان است که امیدواریم در ان پیروز شوند.

آیت الله علم الهدی در پاسخ به سوالی در خصوص عدم محاکمه موسوی و کروبی با وجود درخواست خودشان گفت: محاکمه درخواستی نیست. محاکمه بعد از کیفرخواست دادستان است و کسی نمی تواند درخواست محاکمه کند اینها مجرم هستند و مجرم هیچگاه خودش درخواست محاکمه نمی کند. هر زمان شورای امنیت ملی موافقت کرد و رئیس محترم قوه قضائیه فرمودند محاکمه انجام می شود و انها باید بازجویی شوند.

او در پاسخ به اینکه چرا در این چهارسال بازجویی نشده اند گفت: شورای عالی امنیت ملی تا کنون مصلحت ندیده است. ما تابع این شورا هستیم هرموقع آنها اجازه دهند محاکمه انجام خواهد شد.

نظرات (۶)

پیچاندن مسیله مشکلی را حل نمی کند. بیایید مثل احمدی نژاد رک باشید و در طریق اسلام
اگر دکتر احمدی نژاد مقابل ولایت ایستاد وسقوط کرد پس چرا مقام معظم رهبزی اقای احمدی نژاد را عضوی از تشخیص مصلحت نظام تعیین کرد.می دانید که تشخیص مصلحت نظام جایی است که برای نظام کار و برنامه میریزند.لطفا به سوال من پاسخ دهید؟
پاسخ:
اینکه رهبری کسی را به کاری بگمارند به معنای تایید او نیست.

اشعث ابن قیس کندی پس از افشای فسادش در آذربایجان با اقتدار مولا علی (علیه السلام) برکنار و به کوفه فراخوانده شد. ولی وقتی طبل جنگ نواخته شد قوم بزرگ "کنده" به دلیل رفتار تند مولا امیرالمومنین (علیه السلام) با اشعث از جنگ سرباز زدند و چون احتمال داشت در سفر جنگی یاران امیرالمونین و خالی شدن کوفه کودتا کنند و نبودشان در جنگ هم خللی ایجاد می کرد حضرت شخصا به در خانه ی اشعث ملعون رفت و منت استاندار اختلاس گرش را کشید. اشعث هم قبول نکرد و حضرت تمام روز پرچم بخشی از سپاه را درب منزلش نصب کرد تا وی رضایت داد و ...
اوج مظلومیت امیرالمونین و اهل البیت ایشان آن جاست که "جعده" دختر همین اشعث همسر فرزند برومند امام شدتا قاتلش هم شود .
آقازاده اش محمد اشعث هم یکی از قاتلان کربلاست و ...

می بینیم امام امیرالمونین (علیه السلام) اینچنین مجبور شد اشعث را برای مصلحت نظامش در بالاترین سطح نگهدارد !
باسلام وعرض ادب خدمت تمام مجاهدین راه حق وتمام کسانی که تلاش میکنند پرچم بزرگ اسلام همیشه برافراشته باشد.اینجانب در حدی نیستم که حرف روی حرف شما بزرگان دینی بزنم یااینکه انتقادی بکنم .امااین رابگم این کسی که شما ان را عوضی صفت میدهید 8سال برای این مملکت شب و روز زحمت کشیدان زمان که او رئیس این مملکت بود هیچ بیگانه ای جرئت نداشت حرفی بزند دانشمندان ما در خونه نبودن ما قدرت اول خاورمیاته بودیم و........اگر ما ادعای دین داریم چرا امروز کسی نیست در برابر کار های این دولت ایستادگی کنه چرا کسی نیست جلوی وزارت ارشاد .وزارت علوم .وزارت خارجه .تواف نامه هسته ای .دفاع های که در محافلشان از سران فتنه را دارن وامسال اینها را بگیرد/دولت قبل تنهامشکلش این 11روز خانه نشینی بود که ان را علم کردید چرا امروز تمام شماها در خواب فرو رفته ایدانگار در این مملکت اب از اب تکون نمی خوره.

ودردهای دیگرکه در دلمان هست که گوشی برای شنیدن نیست
جان ومالمان همه فدای رهبربزرگوارمان ومجاهدی
پاسخ:
دقت بفرمایید : آقای احمدی نژاد ، {راه را} عوضی رفت.در برابر ولایت ایستاد و ساقط شد.

بسیار بسیار بسیار علاقه مندم حضرت آیت الله علم الهدی بزرگوار نظرشون را نسبت به این نوشته بیان کنند.

http://javanenghelabi.ir/%D9%85%D8%A7%D8%AC%D9%80%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DB%B1%DB%B1%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%AE%D9%80%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%86%D8%B4%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D9%80%D9%80%D8%AF/

این خودش خیلی از ابهامات را شاید رفع کنه.
پاسخ:
این همه ی ماجرا نیست.

بخش قابل توجهی از اخبار و اتفاقات نادیده گرفته شده که در یک فرصت مناسب شاید در سالهای آتی بتوان ان ها را منتشر و فاش نمود.

این نگاه خیلی ساده لوحانه است. آیت الله علم الهدی کسی بود که بارها با خود دکتر محمود احمدی نژاد سر مسایل سیاسی و فرهنگی بحث و گفتگو داشت و آدمی دور از دولت نهم و دهم نبود.
دکتر محمود احمدی نژاد در دل میلیون ها ایرانی و خارجی است.ما دکتر را با هیچ چیز جناب علم الهدی عوض نمیکنیم. جناب علم الهدی من دانشجو شما را خیلی دوست داشتم ولی از روزی که فهمیدم چنان حرف بدی به دکتر احمدی نژاد زده ای بسیار ناراحت شدم و دیگر شما را ....اقای علم الهدی من دیگر برای همیشه با شما خداحافظی کردم.انشاالله خدا به شما طول عمر بدهد.من از سایت مسئول می خواهم مسولیتش را نشان دهد وحتما این پیام من را به ایت الله علم الهدی بفرستد.من از سایت می خواهم رسالتش را انجام دهد. یا مهدی
پاسخ:
پیامهایی که دوستان ارسال می فرمایند همگی به اطلاع آیت الله علم الهدی می رسد.

افراد ملاک نیستند. آقای احمدی نژاد و آیت الله علم الهدی و هر کس دیگری برای ما نباید بت شود.
بلکه این تفکر و اندیشه اسلام ناب و ولایت است که حبل الله متین است و همه گرد او جمع می شویم و فقط ولایت و ولایت فقیه است که برای همه ی متدینین ملاک و معیار است.
آیت الله علم الهدی با شخص آقای دکتر محمود احمدی نژاد مشکل ندارد. همانطور که زمانی که شعار و اندیشه آقای احمدی نژاد متناسب با منهاج تشیع و انقلاب اسلامی و ولایت بود آیی الله علم الهدی جزو معدود علمایی بود که از وی حمایت نمود و بسیاری از احزاب و شخصیت های سیاسی آن روز هم به وی هجمه بردند که او جزو جناح و تیم ما نبوده و نیست.
آن روزی هم که دکتر محمود احمدی نژاد پا را کج گذاشت با رهبری زاویه گرفت و قهر کرد و 11 روز خانه نشین شد و ... آیت الله علم الهدی اولین کسی بود که از وی و عمل وی اعلام انزجار کرد.
دقت بفرمایید به جمله ی آیت الله علم الهدی
آقای احمدی نژاد {به عنوان یک جریان تاثیر گذار در امت حزب الله} تمام شد. احمدی نژاد جریان نیست {یک شخص و یک فرد است} . او مقابل ولایت ایستاد و سقوط کرد.
یعنی معیار انزجار و افول احمدی نژاد مقابل ولایت ایستادن است. هرکسی در هر مقامی در برابر ولایت بایستد ما هرچقدر هم که او را دوست داشته باشیم از نظر ما ساقط است و به لحاظ سیاسی مرده است.
  • محمد امین
  • احمدی نژاد نمُرده
    احمدی نژاد یک مرده

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی