۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

مصاحبه با خبر نگار وطن امروز،فتنه

سه شنبه, ۹ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۳۵ ق.ظ

 مقام معظم رهبری فتنه را خط قرمز نظام می دانند

این دولت در به کارگیری برخی از حامیان فتنه در پست‌های دولتی باید پاسخگو باشد. برای مثال فردی که در جلسه‌ی مقام معظم رهبری با نمایندگان کاندیداها از طرف آقای موسوی شرکت کردند و این آقا به ادعای میرحسین موسوی برای تقلب شرکت کرده است الان وزیر است را دولت باید جواب بدهد و بعد مجلسی که به آن رأی اعتماد داده است .

مصاحبه با وطن امروز

آیت‌الله علم الهدی در مصاحبه با خبر نگار وطن امروز در مورد حوادث 9 دی و صحبت هایی مبنی بر رفع حصر سران فتنه بیان داشت: جریان فتنه 88 نیاز به یک بازخوانی دارد تا مشخص شود نقطه ی شروع فتنه و عوامل دخیل آن چه بوده است. ما در این فتنه دو جریان داریم. اول عامل اصلی و ریشه ای و دوم عناصر مباشر فتنه که از کنار هم قرار دادن این سبب ایجاد تردید در برخی می شود

وی در ادامه افزود: بعد فتنه اتفاقات زیادی در جامعه افتاده که این اقتضای مردم سالاری است و این اتفاقات سبب ایجاد تردید در فتنه می شود که نیاز به باز خوانی احساس می شود. برخی فتنه را از خود انتخابات می دانند از جهتی شروع فتنه از انتخابات نبود و زمینه آن از انتخابات فراهم شد.

امام‌جمعه‌ی مشهد مقدس در ادامه تصریح کرد: هیچ کس قبل مقام معظم رهبری فتنه را پیش بینی نکردند که ایشان در 13 آبان 87 در حضور جمعی فرمودند که سیاستمداران ما در زمین دشمن بازی نکنند که چه ببازند و چه ببرند به نفع دشمن است پس ایشان یک مقدار از مسائل آینده را پیش‌بینی کرده‌اند.

آیت‌الله علم الهدی  افزود: این پیش بینی برای داخل کشور نبود و ایشان با کمال دقت مسائل خارج از کشور را رسد کرده و تشخیص دادند ریشه ی فتنه خارج از کشور است. در اجلاس خبرگان شهریور 88 که به محضر رهبری مشرف شدیم و خبرگان بحث فتنه را تحلیل می‌کردند مقام معظم رهبری بیان داشتند: من به ایشان گفتم که اشاره به آقای هاشمی بوده که این توطئه‌ی خارجی است و ایشان به نشان تائید سر تکان دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در بحث اینکه آمریکا و انگلیس فتنه را راه انداختند بحثی نیست بحث در شروع فتنه در بعد انتخابات است که آقای موسوی و کروبی و خاتمی با ادعای تقلب در انتخابات راهپیمایی را به راه انداختند. راهپیمایی که مجوز قانونی نداشت و این سه نفر اعلام و دعوت به راهپیمایی کردند.

وی افزود: با این راهپیمایی غیر قانونی فتنه آغاز شد و اینها مجری و مباشر فتنه شدند و آخر این راهپیمایی هم منجر به خون ریزی و کشته شدن عده ای و از بین رفتن اموال عمومی شد.از دعوت یا شرکت در راهپیمایی آقای خاتمی شک دارم اما آن دو نفر دیگر هم دعوت و هم شرکت کردند.

آیت الله علم الهدی بیان داشت: بعد از این راهپیمایی هم آقایان اعلام ندامت نکردند. حال بنده قاضی نیستم در مقام قضاوت هم نیستم اما از نظر شرعی اگر قتلی سبب و مباشر داشته باشد و مباشر شناسایی نشود پس سبب باید محاکمه شود. اینها هم سبب قتلند پس یا باید بیایند مباشر را معرفی کنند و یا خود محاکمه شوند.

امام جمعه ی مشهد افزود: اگر کسی از قانون تخلف کرد و مازاد بر قانون ادعای حق کرد شرعا به او باقی می گویند. در این راهپیمایی ها با نظام و اصول آن مقابله شد. عکس امام(ره) را در 16 آذر پاره کردند و اینها بیانیه دادند و تایید کردند و تا قصه به عاشورا رسید.

عضو خبرگان رهبری در ادامه بیان داشت: حال این افراد با این رفتار در روز عاشورا هرکسی که بودند، آقای موسوی از آنان به انسان های خدا جو تعبیر کرد و در واقع در راس این فتنه ی آمریکایی و انگلیسی همین دو نفر آقایان موسوی و کروبی بودند. این حصر خانگی مجازات آنها نیست. آیا این سبب قتل بودن مجازاتش حصر خانگی است؟

آیت الله علم الهدی افزود:دادستان برای حفظ امنیت کشور و برای قطع ارتباط آنها با خارج  اینکه اینها دیگر ابزار دشمن نشوند آنها را حصر خانگی کردند که  این امکان دارد 50 سال بطول انجامد و هنوز مجازات این آقایان انجام نشده است. طرفداران اینها دارند این را به مجازات تعبیر میکنند که این مجازات نیست و این عمل به صلاحدید دادستان و امنیت ملی است.

وی تصریح کرد: اینها که دارند از فتنه حمایت می کنند عواملی هستند که یا جریانی و یا شخصی یا همکار یا هماهنگ یا طرفدار فتنه بودند و حیات سیاسی خود را از دست دادند  برای بدست آوردن این حیات سیاسی فکر می‌کنند باید فتنه تبرئه شود در صورتی که این جز با برائت از فتنه ممکن نیست. مردم بسیار هوشیارند این فتنه و فتنه گران به همان اندازه که از آمریکا و منافقین متنفرند از این ها متنفرند.

امام جمعه ی مشهد مقدس بیان داشت: عامل اصلی جمع شدن فتنه مقام معظم رهبری بودند که این مدیریت و آگاه سازی مردم توسط ایشان بود چون مردم به علت اعتماد و اعتقاد که به ایشان داشتند و توجیه به فرمایشات ایشان در 9 دی پای کار آمدند و فتنه جمع شد

آیت الله علم الهدی در انتها افزود:مقام معظم رهبری فتنه را خط قرمز نظام می دانند و این که دولت در به کارگیری برخی از حامیان فتنه در پست‌های دولتی باید پاسخگو باشد. برای مثال فردی که در جلسه‌ی مقام معظم رهبری با نمایندگان کاندیداها از طرف آقای موسوی شرکت کردند و این آقا به ادعای میرحسین موسوی برای تقلب شرکت کرده است الان وزیر است این را دولت باید جواب بدهد و بعد مجلسی که به آن رأی اعتماد داده است .

من به دولت توصیه می‌کنم اگر این دولتی که مشروعیتش را از رهبری دارد حرکتی خلاف رهبری انجام دهد مردم متوجه می‌شوند حتی اگر بنا به مسائلی رهبری ورود پیدا نکنند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی