۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

مراسم ظهر 28 صفر، مسجد العلی

دوشنبه, ۱ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۵۰ ب.ظ

عده‌ای در جامعه اسلام غیر سیاسی را ترویج می‌کنند

آخوند دولتی و غیر دولتی نداریم مگر می‌شود دین و سیاست را از یکدیگر تفکیک کرد در این صورت باید دین ابن عباس را برگزید که غیر سیاسی است و نه دین امام حسین (ع) که دینی توام با سیاست است. اولین رشته گسیخته شده از اسلام حکومت است، اسلام منهای سیاست ضد زهرا (س) و زهرا (س) ستیز است.

مراسم ظهر 28 صفر، مسجد العلی

آیت الله علم الهدی در ذکر مصائب پیغمبر اکرم (ص) که ظهر امروز در مسجد العلی برگزار شد، اظهار کرد: بنی امیه مسلمانان را در یادگیری دین آزاد گذاشته بودند اما در جریان کفر شناسی و دشمن شناسی با آنان ممانعت می‌کردند، چرا که می‌خواستند در صورت لزوم کفر خودشان را بر مسلمانان ناآگاه تحمیل کنند.

 


امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه «عده‌ای به دنبال اسلام و دین غیر سیاسی بر جامعه هستند»، تصریح کرد: برخی به دنبال آنند که مسلمانان واجبات را انجام و محرمات را ترک کنند در حالی که به امور سیاسی و نظام کاری نداشته باشند.

 
عضو مجلس خبرگان هبری ضمن انتقاد از سخنان برخی مبنی بر اینکه «شهر مشهد اولین شهری است که اصطلاح آخوند دولتی و غیر دولتی را باب کرده است»، خاطر نشان کرد: اصطلاح آخوند غیر دولتی در زمان شاه کاربرد داشت چرا که برخی آخوند ها در درباه شاه بودند و برخی خیر.

 
وی ادامه داد: اما به کار بردن آخوند غیر دولتی در چنین زمان و نظامی که تحت ولایت مقام معظم رهبری است امری ناصحیح است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه «آخوند دولتی و غیر دولتی نداریم»، افزود: مگر می‌شود دین و سیاست را از یکدیگر تفکیک کرد در این صورت باید دین ابن عباس را برگزید که غیر سیاسی است و نه دین امام حسین (ع) که دینی توام با سیاست است. اولین رشته گسیخته شده از اسلام حکومت است اسلام منهای سیاست ضد زهرا (س) و زهرا (س) ستیز است.

 

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از علامه امینی رضوان الله علیه تصریح کرد: در حقیقت امروز روز اوج مصیبت رحلت پیغمبر است ، چرا که بر حسب تحقیقات تاریخی در الغدیر، در روز دوم رحلت پیامبر (ص) کفار در خانه فاطمه (س) را به آتش کشیدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه «مصائب وارده به اهل بیت (ع) حول قداست‌زادیی از پیغمبر اکرم (ص) است»، ادامه داد: در احادیث متواتری از شیعه و از جمله اهل سنت نقل شده است که ظلم‌های روا شده به پیامبر (ص) با سایر انبیاء و اولیای الهی قابل قیاس نبوده است.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه «حضرت محمد ظرف ۲۳ سال بر تمامی شبه جزیره فائق آمد و دعوت خود را جهانی ساخت»، افزود: برخورد نخست با پییغمبر از سوی ابولهب با پرتاب گردن سنگی صورت گرفت.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه «در جریان توسعه اسلام برخورد دشمنان با رسول الله (ص) تداوم داشت و شدت بیشتری یافت»، افزود: یهود و عرب در جنگ احزاب بایکدیگر هماهنگ شدند تا با پیامبر (ص) مقابله کنند اما پیروزی و فتح مکه به آنان نشان داد که اسلام به عنوان قدرت نخست توسط مردم به رسمیت شناخته خواهد شد.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به دشمنی‌های ابوسفیان علیه پیامبیر (ص) عنوان کرد: ابوسفیان نیز بالاخره متوجه شد که قدرت و اقتدار پیامبر (ص) ناشی از قداست ایشان است که تمامی منطقه حجاز را تحت نفوذ خود در آورده است و در حال قبضه کردن مکه است. دشمنان اگر بعد از فتح مکه از رویارویی با پیامبر خسته شده بودند، اما همچنان دشمنی خود را توسط گروه های زیرزمینی علیه ایشان به کار می گرفتند.

 
وی با اشاره به اینکه «عبدالله بن عمروعاص خطاطی بود که تمامی فرمایشات رسول الله (ص) را می‌نوشت»، تصریح کرد: دشمنان حتی عبدالله را از نوشتن سخنان پیغمبر (ص) نهی کردند و می‌گفتند که پیامبر نیز مانند ما انسان است و عاطفی است و گاهی دچار اغراق و مبالغه می‌شود.

امام جمعه مشهد افزود: این شبکه زیر زمینی گروه ۲۵ نفری را به وجود آوردند که شامل سه دسته می شدند؛ گروه نخست روسای قبایل و گردنکشان که خدا را قبول نداشتند، گروه دوم آن بخشی از صحابه بودند که در حکومت دینی دنبال قدرت بودند و دسته آخر به خاطر قدرت تسلیم اسلام شده بودند و خدا را هم قبول نداشتند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ایشان عده‌ای نا آشنا به مبانی اسلام بودند که رویارویی آنان با پیغمبر (ص)، به ظلم و ستم روا داشته به خاندان ایشان نیز تسری یافت.

امام جمعه مشهد در پایان گفت: پس از ۲۴۰ سال پس از رحلت پیامبر (ص) تا زمان غیبت امام زمان (عج) تمام مصائب به بدترین شیوه ممکن بر خاندان ایشان اعمال شد که این امر چیزی را ثابت نمی‌کرد جز مظلومیت اهل بیت (ع).

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی