ظهر شهادت امام رضا(ع)، جریانات ولایت ستیز
جریان ولایت ستیزی وابسته به زمان نیست
جریان ولایت ستیزی امروز در مملکت ما وجود دارد و علت این که لازم است نگاه ما به این اتفاقات تاریخی نگاه جریانی باشد و نه نگاه حادثهای همین است، چرا که جریان به زمان وابسته نیست و هر جا که لازم باشد به شکل عملیات روانی و یا سوق دادن مردم به سمت امور مادی و اقتصادی و یا با مصادره مجلس خبرگان برای مصادره ولایت وارد عمل میشود
ظهر شهادت امام رضا(ع)، مسجد العلی
آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در جمع عزاداران شهادت امام رضا(ع) در محل مسجد العلی مشهد مقدس اظهار داشت: امام رضا(ع) بدترین چیزی را که خلق شد غربت خود معرفی کردند و البته این غربت مفهومش درک نکردن فتنه و امامت کشی توسط مردم بود، به این جریانات اگر برخورد حادثهای داشته باشیم، انحراف است و وظیفه ما این است که حقیقت امر را درک کنیم زیرا گریستن بر مصیبت به تنهایی کافی نیست. در زمان امام رضا(ع) تهاجم فرهنگی در اوج بود و این مسئله نیز باید مدنظر قرار بگیرد.
امام جمعه مشهد مقدس افزود: از مجموعه جریاناتی که منجر به رحلت پیغمبر اکرم(ص)، رحلت امام مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) شد، "ولایت ستیزی" در اشکال مختلف استخراج می شود و نکته مهم این است که این اتفاقات یک حادثه نبود بلکه یک جریان بود لذا به زمان بستگی ندارد و در هر زمانی می تواند وجود داشته باشد.
آیت الله علم الهدی با اشاره به این که باید کلام معصومین را تحلیل کنیم خاطرنشان کرد: اعتقاد ما به اهل بیت(ع) همانند اعتقاد ما به پیغمبر است و خداوند در قرآن کریم کلام پیامبر را به دور از هوی و هیجان خوانده است لذا امام رضا(ع) مقصودشان از این جمله که بدترین پدیده زمان من کشته شدن من با سم و تدفین من در سرزمین غریب است، غربت ظاهری نبوده است.
وی تأکید کرد: غربت امام رضا(ع) در این است که ایشان در موضع خنثی سازی فتنه تلاش میکردند اما مردم این را درک نمیکردند و فقط میدیدند که امام (ع) در مرکز خلافت و با خدم و حشم بودند اما نمیدیدند که این کاخ ، خدم و حشم گرفتاریاش برای امام(ع) از غل و زنجیر بیشتر است، تهاجم فرهنگی، براندازی نظام ولایت و جریان ولایت ستیزی را نمیدیدند.
امام جمعه مشهد گفت: جریان ولایت ستیزی پس از رحلت پیغمبر(ص) به شکل عملیات روانی با این ادعا که "ما رهبر دیکته شده نمیخواهیم" ظاهر شد و عده ای گول خوردند و دیگران هم ترسیدند و چیزی نگفتند چرا که نمی خواستند مردم به آنها "ضد دموکراسی" بگویند و جریان های سیاسی آنها را کنار بزنند.
آیت الله علم الهدی افزود: شکل دوم ولایت ستیزی در زمان حیات امام مجتبی(ع) اتفاق افتاد و طی آن مردم دو دسته شدند، عدهای نخبگان سیاسی که به دلیل منفعت خودشان امام حسن را تنها گذاشته و به طرف معاویه رفتند، عده دیگر هم عموم مردم بودند که برای این که یک لقمه نان راحت بخورند ولو این که پسر هند جگرخوار در رأس حکومت باشد، امام(ع) را تنها گذاشتند که محصول حاکمیت این جریان بر مردم، پاره پاره شدن جگر فرزند پیغمبر(ص) و تیرباران کردن پیکر ایشان بود.
وی جریان سوم ولایت ستیزی را جریان مصادره کننده ولایت دانست و اظهار کرد: مأمون که میدید از زمان امام حسن(ع) تا آن زمان سرکوب اهل بیت(ع) جواب نداده بود و نفوذ ائمه(ع) در بین مردم افزایش یافته بود، در صدد مصادره ولایت برآمد و آن را با نقشه خلافت امام رضا(ع) با شرط ولیعهد بودن خودش پیاده کرد اما امام رضا(ع) توطئه وی را با تبیین حقیقت برای مردم خنثی ساختند.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هر سه شکل جریان ولایت ستیزی امروز در مملکت ما وجود دارد و علت این که لازم است نگاه ما به این اتفاقات تاریخی نگاه جریانی باشد و نه نگاه حادثهای همین است، چرا که جریان به زمان وابسته نیست و هر جا که لازم باشد به شکل عملیات روانی و یا سوق دادن مردم به سمت امور مادی و اقتصادی و یا با مصادره مجلس خبرگان برای مصادره ولایت وارد عمل میشود.
آیت الله علم الهدی افزود: این که امروز دشمن بیاید شبهه پراکنی کند که "در جایی که انتخابات است چرا یک نفر رهبر باشد هرچه او بخواهد بشود؟" این همان جریان ثقیفه بنی ساعده است.
وی با انتقاد از سخنان برخی مبنی بر اینکه «بیایید مشکل ایرانهراسی را حل کنیم و با دنیا سازش نماییم»،؛ افزود: مردم به مجتهدی عادل، فقیه، خبره و عدالت محور نیاز دارند نه فردی وابسته به جریان سیاسی.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ولایتمداری زنان نوغان در روز تشییع جنازه امام هشتم (ع) عنوان کرد: مورخان در دربار بنی عباس بودند و از زندکی ائمه چیزی نمینوشتند به همین علت در خصوص زندگی اهل بیت (ع) روایات و نقل قولهای متفاوتی جود دارد، اما آن چه مسلم است، آن است که زنان ولایتمدار نوغان با بخشیدن مهریه خود به همسرانشان توطئههای مامون را خنثی کردند و مظلومیت ایشان را درک نمودند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: آن چیزی که باعث می شود اشک بر امام حسین(ع) انسان را بهشتی سازد، تأثیر اشک است که انسان را به اطاعت و تقوا و حرکت و مجاهدت وا می دارد لذا کسی که در این خط قرار گیرد بهشت بر او واجب می شود اما اشک به تنهایی انسان را بهشتی نمیکند.