۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

اربعین حسینی، مسیر کارنامه ی انقلاب کربلا

شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۵۰ ق.ظ

برگشتن اهل بیت امام حسین(ع) به کربلا به معنای نقطه اهتمام و پایان کارنامه عملیاتی انقلاب است

امروز اهل بیت امام حسین (ع) به سرزمین کربلا برگشتند و ثابت شد که اهل بیت امام در همان اربعین اول به زمین کربلا برگشتند و این برگشتن به معنای نقطه اهتمام و پایان کارنامه عملیاتی انقلاب است و در این 40 روز بعد از پایان شهادت امام حسین (ع) مسیر کارنامه انقلاب کربلا طی شد.هدفمندی‌ها، پایبندی‌ها و شجاعت‌هایی در این انقلاب دیده می‌شود که بر روی یک هدف ایستادگی کردند و آنقدر زجر و عذاب از سوی یزید به این خانواده بزرگ وارد شد اما باز هم آنها ایستادگی و مقاومت کردند.

اربعین حسینی، رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در مراسم اربعین حسینی که در حرم رضوی برگزار شد، اظهار کردند: شیعه مقید است فرایض و نوافل را با هم انجام دهد، امام حسن عسگری(ع) فرمودند: علامت شیعه این است که نماز یومیه‌اش به 17 رکعت ختم پیدا نکند و در باقی نوافلش هم نمازهای مستحبی را به جا آورد و با این دید تعداد نمازهای یومیه‌اش را به 51 رکعت می‌رساند.

ایشان افزودند: انگشتر به دست راست کردن در حین نماز خواندن یک راهبردی در متن اربعین است که از سوی امام حسن عسگری (ع) بیان شد و علت آن این است که در دوران پیامبر شیعیان همدیگر را با این انگشتر به دست کردن می‌شناختند.

آیت الله علم الهدی بیان کردند: در زیارت عاشورا اظهار برائت از دشمنان اهل‌بیت(ع) بیان شده است و با جریان فرهنگی و اندیشه‌ای شیعه بیشتر تناسب دارد، با این حال نشان شیعه زیارت اربعین است لذا در زیارت عاشورا مصایبی که به اهل‌بیت(ع) گذشت بیان شده است اما در زیارت اربعین کارنامه انقلاب امام حسین (ع) نشان داده شده است.

ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: امروز اهل بیت امام حسین (ع) به سرزمین کربلا برگشتند و ثابت شد که اهل بیت امام در همان اربعین اول به زمین کربلا برگشتند و این برگشتن به معنای نقطه اهتمام و پایان کارنامه عملیاتی انقلاب است و در این 40 روز بعد از پایان شهادت امام حسین (ع) مسیر کارنامه انقلاب کربلا طی شد.هدفمندی‌ها، پایبندی‌ها و شجاعت‌هایی در این انقلاب دیده می‌شود که بر روی یک هدف ایستادگی کردند و آنقدر زجر و عذاب از سوی یزید به این خانواده بزرگ وارد شد اما باز هم آنها ایستادگی و مقاومت کردند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به زجرها و سختی‌هایی که از سوی یزیدیان به اهل بیت امام حسین (ع) وارد شد، بیان کردند: در بحران این همه فشار و شکنجه در برابر یک حاکمی که تا دندان مسلح بود حضرت زینب فرمودند" که تو هیچ چیز نیستی و پوچ هستی" و تا آن روزی که این پلیدان در عاشورا آن جنایت عظیم را انجام دادند در تاریخ سابقه چنین جنایت هولناکی وجود نداشت و فقط نیم قرن از طول عمر اسلام گذشته بود که این واقعه رخ داد.با این دید تا جایی که اهل بیت امام (ع) ایستادند ما هم باید ایستادگی کنیم چرا که همه آنها یک هدف یعنی انسان‌سازی را به ما نشان دادند.

ایشان تاکید کردند: بدانید اگر عرصه قدرت‌یابی و فرصت‌طلبی برای جریان‌های سیاسی که به دنبال فرصت هستند باز شود تا این جایی جلو می‌آیند که به خاندان پیامبر هم توهین کنند.بعد از وفات پیامبر اسلام دیده شد که همه خود را رهبر می‌دیدند لذا ما شیعه هستیم و می‌گوییم رهبری امت در جامعه در پرتوی وحی است و امتیاز ما این است که امروز ما در زمان غیبت حضرت مهدی(عج) در سایه ولی فقیه عالم و دانایی قرار داریم.

 آیت الله علم الهدی افزودند: موضوع تعدد قرائت از اسلام در برابر دین، امروز در دنیا هنوز هم وجود دارد و عده‌ای دنیاپرست هم به همین بحث گرفتار شده‌اند، به عنوان مثال وقتی حرف از بی حجابی می‌زنیم عده‌ای می‌گویند این نظر شما و دینتان است نه دیگران، و این تعدد قرائت زمانی دیده شد که وقتی اهل بیت امام را وارد شام کردند و به سر بریده امام حسین (ع) سنگ می‌زدند و فرزندان امام را خارج از دین معرفی می‌کردند.

ایشان اظهار کردند: در عرصه‌های مردم‌سالاری نیز حزب‌هایی هستند که دنبال منافع خود هستند و مقابل مجتهد فقیه قد علم می‌کنند، در این راستا و با این دید اربعین آمده است که به ما راه را نشان دهد زیرا آنانی که امام حسین(ع) را شهید کردند کسانی بودند که در تعدد قرائت غیر از جریان اهل بیت(ع) را در پیش گرفتند و نتیجه آن است که زندگی سیاسی یک جامعه هم به این جنایت گرفتار می‌شود.

آیت الله علم الهدی تصریح کردند: کربلای امروز 17 میلیون آدم را در خود می‌بینید اما آن کربلایی که اهل‌بیت(ع) در آنجا در اربعین اول حضور پیدا کردند نه گنبدی بود و نه بارگاهی که بدانند پیکر مطهر امام کجا بود و این چنین وقایع عاشورا در متن تاریخ جانسوز و جانگداز است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی