۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت

در هر پروژه‌ای اجتماعی سیاسی که قشر دانشجو وارد می‌شود عامل موفقیت آن است

این شما هستید که می‌توانید این رشادت را در بین دیگر خبرگزاری ها حفظ کنید به این معنی که ارزش خبرگزاری به منبع رسانه‌های بیگانه بودن نیست، بلکه به آن است که اعتماد عمومی جامعه را به خود جلب کرده است و در این مسیر هرچه که اعتماد قشر مومن به این مجموعه جلب شود موجب افزایش وزن آن می‌شود.

دیدار با خبرنگاران ایسنا و جمعی از مسئولان جهاددانشگاهی 

آیت الله علم الهدی در دیدار با خبرنگاران ایسنا و جمعی از مسئولان جهاددانشگاهی بعد از شنیدن سخنان دکتر شمسیان رئیس جهاددانشگاهی خراسان رضوی، اظهار کردند:امیدوارم خداوند به شما توفیق بیشتر عنایت کند تا در خدمت به این نظام شهید داده موفق باشید و مورد رضایت امام زمان(عج) باشد.امروز سرلوحه ی همه ی حولات در بین تمام تحولاتی که زندگی انسان پیدا کرده است تحول در زمینه ارتباطات سردمدار است و در زمینه اقتدار سیاسی نیز آن مجموعه و دولتی می‌تواند حرف اول را بزند که در این عرصه بتواند موفق  باشد.



دریافت

ایشان افزودند: اولین نکته‌ای که امام در روزهای پیش از پیروزی انقلاب در خصوص آرمان انقلاب مطرح کردند این بود که ما باید انقلاب را صادر کنیم  زیرا انقلابی را به وجود آورده‌‌ایم که در چارچوب این کشور نمی‌گنجد بلکه انقلابی اسلامی است که آرمانی جهانی دارد و باید به همه ی دنیا صادر بشود. طبیعی است تا این صدور انقلاب نباشد تشکیل حکومت امام زمان(عج) ممکن نیست.

آیت الله علم الهدی در ادامه عنوان کردند: همواره در خصوص صدور انقلاب نظریات متفاوتی وجود داشته  و در همین راستا عده‌ای معتقد بودند که در این راستا بایستی بتوانیم کشوریبه تمام معنا الگو را از نظر توسعه یافتگی ایجاد کنیم تا دنیا آن را ببیند، از آن الگوبرداری کند و در نتیجه انقلاب صادر شود. این راهکاری است که تجربه 35 ساله‌ ما نشان داده که نمی‌تواند موفق باشد، زیرا توسعه یافتگی نمی‌تواند نمایانگر آرمان‌ها و اصول انقلاب ما باشد.

ایشان افزودند: آرمان‌ها واصول انقلاب ناظر به مسائلی مانند استکبار ستیزی ،عدالت اجتماعی، رسیدگی به مستضعفان و … است که این موارد در آب، برق، آسفالت و غیره قابل نمایش به دنیا نیست.  نقطه دید و افق پیش روی انقلاب مبارزه با امریکا بوده است و آنچه که موجب ایجاد مشکل بین شاه و امام(ره) شد نیز آن بود که شاه نمی‌توانست مبارزه امام خمینی(ره) با امریکا را تحمل کند.

آیت الله علم الهدی بیان داشتند: وقتی انقلابی در برابر استکبار به وجود آمده است هیچ وقت استکبار نخواهد گذاشت که ما کشوری توسعه یافته را ایجاد کنیم و از طرف دیگر به وجود آمدن این پیشرفت و توسعه نیاز به تعامل با دنیا دارد به شکلی که مفهوم استکبارستیزی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و این مساله با اصل استکبارستیزی به عنوان اصل اول انقلاب ما که ما می‌خواهیم آن را صادر کنیم، در تضاد است.

ایشان  با بیان اینکه ما باید به دنبال صدور اصول انقلاب خود باشیم، عنوان کردند: اصول ما مورد اتفاق نظر تمام دنیا قرار دارد، زیرا با فطرت انسانی سازگار است بنابراین ما باید بکوشیم تا اصول خود را صادر کنیم که در این مسیر بزرگترین ابزار مساله خبر و اطلاع‌رسانی است. اگر رسانه‌های ما به دنبال صدور انقلاب هستند تنها در شرایطی می‌توانند موفق باشند که استکبارستیزی را مدنظر قرار دهند و اگر جریان اطلاع‌رسانی ما به خود صبغه سکولار گرفت و از لیبرال دموکراسی غربی پیروی کرد نه تنها که در این زمینه به انقلاب کمک نمی‌کند بلکه سنگی در مسیر ما خواهد بود.

آیت‌الله علم‌الهدی افزودند: ایسنا خصوصیتی دارد که همواره به صورت القایی در آن تکرار می‌شود و آن این است که در 16 آذر و روز دانشجو به وجود آمده است و مهمترین ویژگی 16 آذر این است که قشر دانشجو در آن به امتیازی ممتاز شد که سبب پیشاهنگ شدن دانشجویان در جریان انقلاب اسلامی ما بود.

ایشان تصریح کردند: 16 آذر 32 چند ماه بعد از 28 مرداد آن سال روی داد که مبداء دخالت امریکا در ایران محسوب می‌شود و دانشجویان در این حرکت در برابر استکبار آمریکایی ایستادند و بنابراین امتیاز اولین جنبش آمریکاستیزی از 16 آذر نصیب جنبش دانشجویی شد.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کردند: اصل اول انقلاب ما نیز پس از توحید همین استکبارستیزی است و هنگامی که ایسنا در چنین روزی تاسیس می‌شود بزرگترین حالت القایی آن این است که ایسنا صاحب رسالت است و یک خبرگزاری عادی نیست.  این خبرگزاری رسالت بزرگی دارد که با اصل اولیه اجتماعی انقلاب یعنی استکبارستیزی یکی است بنابراین فعالیت اصلی ایسنا باید بر پایه استکبارستیزی باشد و این مبارزه سرلوحه کار این مجموعه قرار گیرد. امروز همه ی دنیا قبول دارد که صف مقدم استکبار ستیزی دنیا در دست ایران است و در ایران تمام شخصیت استکبارستیزی در چهره مقام معظم رهبری متبلور است و در روی کره زمین نیز بنا به اذعان تمام دوستان و دشمنان و خود آمریکا شخصیتی به استکبارستیزی ایشان وجود ندارد.

ایشان با بیان اینکه ایسنا باید سبقه ولایی داشته باشد، بیان داشتند: نمی‌توان استکبارستیز بود و ولایی نبود زیرا هر جریانی که قصد استکباستیزی منهای ولایت را داشته است در نهایت مزدور استکبار از کار در آمده است. امروز هر جا که آمریکا می‌خواهد جریانی را در جهان به وجود بیاورد از القاعده یا منشعب از آن استفاده می‌کند که به دنبال استکبارستیزی منهای ولایت بود و در ایران نیز پرچم اصلی منافقین مبارزه با امپریالیسم بود اما منهای ولایت اما امروز می‌بینیم که این مجموعه در دنیای سیاست یک روسپی آمریکایی شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد:  یکی از دوستان ما کتابی تحت عنوان خبر در قرآن را تالیف کرده که رساله فوق لیسانس ایشان بود که با بنده داشتند، که من به شما توصیه می‌کنم این کتاب جناب آقای دکتر پویا را مطالعه کنید و به نکاتی که در آن آمده است توجه کنید. براساس آیه 6 سوره حجرات خبر عادل حجت است و خبر فاسق حجت نیست که این آیه علاوه بر آن در ادامه به ما نشان می‌دهد که خبر  کلید تصمیم‌گیری‌های سیاسی اجتماعی است و تصمیم‌گیری‌هایی که براساس اخبار نادرست انجام می‌شود، پشیمانی به بار می‌آورد.

ایشان در ادامه با بیان اینکه هر خبرگزاری دو چهره دارد، افزودند:  چهره اول هر خبرگزاری عامل ترویجی آن به شمار می‌رود که شامل ترویج و توسعه فرهنگی می‌شود که براین اساس فرهنگ ترویجی ایسنا استکبارستیزی با سبقه ولایت‌مداری محسوب می‌شود و چهره دوم  خبرگزاری نیز جلب اعتماد عمومی است.مردم خبر می‌خواهند تا تصمیم بگیرند چون منشا تصمیم مردم خبر به شمار می‌رود و بنابراین چون نظام تصمیم‌گیری ما مبتنی بر این امر است اهمیت آن چندین برابر می‌شود. آن خبرگزاری که در خارج از کشور منبع خبری قرار می‌گیرد باید بداند که این مساله به عنوان امتیاز و اهمیت برای آن به شمار نمی‌رود.

آیت‌الله علم‌الهدی افزودند: اگر بی‌بی سی خبر رسانه‌ای را مرجع خبر خود قرار می‌دهد این به آن معنا نیست که آن مجموعه خبری عظمت پیدا کرده بلکه اهمیت یک خبرگزاری در این است که چقدر مورد وثوق مردم است. امروز در دنیا بنگاه‌های خبرپراکنی منبعی را مورد توجه قرار می‌دهند که بتوانند بیشتر برای تخریب چهره ملت‌ها از آن استفاده کنند و بنابراین اگر برای اجرای این نیت یک خبرگزاری را بسیار مورد توجه قرار می‌دهند ما باید بدانیم که آن خبرگزاری مورد اعتماد مردم نیست.

 

ایشان با بیان اینکه ایسنا از خبرگزاری‌های رشید کشور به شمار می‌رود، تصریح کردند: این شما هستید که می‌توانید این رشادت را حفظ کنید به این معنی که ارزش خبرگزاری به منبع رسانه‌های بیگانه بودن نیست، بلکه به آن است که اعتماد عمومی جامعه را به خود جلب کرده است و در این مسیر هرچه که اعتماد قشر مومن به این مجموعه جلب شود موجب افزایش وزن آن می‌شود. دانشجویی بودن حسن بزرگ این خبرگزاری به شمار می‌رود زیرا  هرجا که دانشجویان در آن حضور دارند بزرگترین موفقیت‌ها را کسب می‌کند و ما نمونه‌های زیادی برای این مساله را در دانشگاه امام صادق(ع) دیده‌ایم.

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کردند: در هر پروژه‌ای اجتماعی سیاسی که قشر دانشجو وارد می‌شود عامل موفقیت آن است و عامل موفقیت ایسنا نیز دانشجویی بودن آن به شمار می‌رود زیرا ذهن نقاد دانشجو به این موفقیت کمک می‌کند اما باید توجه داشت که اگر رسالت اصلی این خبرگزاری عملی نشود این امتیازات بزرگ اثر معکوس خواهند گذاشت و اگر عملی شود این خبرگزاری در کشور بی‌نظیر خواهد بود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی