۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت

شب 23 رمضان 92

پنجشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۰۴ ق.ظ

شب قدر شبی است که خدا به ما فرصت داده تا در هر مسیری که بودیم بتوانیم به صراط مستقیم برگردیم

شب قدر شبی است که خدا درهای رحمت خود را به روی همه باز کرده و این فرصت را برای بنده ها قرار داده که اگر تا به الان در یک مسیر انحرافی بوده اند ، می توانند با یک جهش بیایند به صراط مستقیم. هرنوع عمل،گناه وجریان انحرافی که در زندگی و کار و کسب و معیشت حاکم بوده همه قابل تغییر است. اگر فرد تصمیم بگیرد به صراط مستقیم برگردد.

مراسم احیای شب 23 رمضان 1447 ، مهدیه مشهد


دریافت

آیت الله علم الهدی  در سخنرانی شب 23 رمضان در ابتدای سخنرانیشان به بیان امتیازات شب 23 رمضان پرداختند و آنرا آخرین فرصت برای ایجاد یک تحول الهی وخداشناسی در زندگی دانستند.وبا بیا این موضوع که شب قدر برای ما موضوعیت دارد که در بستر زمان رندکی می کنیم نه خداوند که فوق زمان و خارج زمانست شب قدر را مناسب ترین زمان برای ما دانست تا سرنوشت خود را درست رقم بزنیم.

ایشان با تعریف قدر به معنای اندازه گیری موجودات وقضا بمعنای جریان طبیعی به این موضوع اشاره داشتند که در این شب هر تصمیمی انسان بگیرد خداوند تمام امکانات،جریانات طبیعی  وچرخش عالم تکوین را به ونه ای رقم میزند تا تصمیم انسان محقق شود.

ایشان در انتهای سخناننشان به توصیف فضایل شب قدر پرداختند وافزودند:هر مقداری که در عبودیت خدا کم آوردیم با اعمالمان  درین شبها میتوانیم جبران کنیم و آنقدر عبادت درین شبها فضیلت دارد که تمام کاستی های گذشتع مان را رفع میکند.ومهم اینست که از فردا چه برنامه ای برای زندگی داشته باشیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی