۱۴۰۳ سه شنبه ۰۴ ارديبهشت

مصاحبه با خبرنگاران،فتنه

دوشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۳، ۰۱:۵۸ ب.ظ

تضعیف رهبری تضعیف نظام است

خبرگان با مراقبت و مداقه در عملکرد و رفتار رهبری ، نظارت خود را بربقای شرایط اجرا می کنند. منتهی نظارت به صورت استصوابی بر عملکرد رهبری که در مقابل هر عملی و هر رفتاری چون وچرا کنند و به مجرد اینکه با یک برنامه رهبری نظر مخالف داشتند پرچم مخالفت را علم کنند، نیست. زیرا نظارت به معنای چون وچرا در عمل از مولی علیه نسبت به ولی معنا ندارد.

مصاحبه در جمع خبرنگاران

آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تضعیف رهبری تضعیف نظام است وبرخی مراجع تقلید در گذشته حتی غیر از امام مثل مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی وعموم مراجع فعلی تضعیف نظام را در حد شرک به خدا می دانند .


حضرت آیت الله اخیرا آقای مطهری در مورد موضع گیری شما در برابر سخنان ایشان در مشهد نامه ای به شما نوشته است نظر شما درباره اصل این نامه چیست ؟

آیت الله علم الهدی تاکید کرد : بنده موضع گیری خاص نه در برابر سخنان ایشان ونه در برابر سخن هیچکس در مشهد ندارم وظیفه امام جمعه یک شهر پرداختن به اشخاص وافراد مختلف نیست او مکلف است از مرزهای اعتقادی نسبت به اسلام وبه مبانی نظام وانقلاب دفاع کند شبهای پنج شنبه در مهدیه مشهد برنامه تفسیر قرآن به وسیله بنده برقرار است در شب پنج شنبه گذشته بحث تفسیری بنده درباره تفسیر آیه سوم سوره کوثر بود وسخن درباره دشمنی وبرخورد با پیغمبر بود آقائی سئوال کرد آیا برخورد با ولی فقیه ودشمنی با او همچون دشنمی با پیغمبر (ص) است ؟ بنده پاسخ دادم امام بزرگوار رضوان الله تعالی علیه فرمودند ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است پس طبیعی است دشمنی با ولی فقیه وبرخورد با وی دشمنی وبرخورد با رسول الله است و پس از آن سئوالاتی در مورد مخالفت با نظر رهبری ووظایف خبرگان پیش آمد .

آیا شما گفته اید ومعتقدید کسی حق ندارد نظر مخالف در مقابل نظر رهبری بدهد .

امام جمعه ی مشهد اظهار داشت : بنده چنین چیزی نگفته ام مطالبی که بنده گفته ام متن آن در سایت خودم قرار دارد برخی سایتها ودستگاههای اطلاع رسانی جملات ومطالب بنده را تقطیع می کنند یا نقل به مضمون برای انکه دستاویزی جهت هوچی گری های شیطانی خود ایجاد کنند.

نظر مخالف با نظر رهبری سه قسم است اول نظر مخالف با حکم رهبری که قطعا نا مشروع ودر حکم مخالفت با امام زمان ( علیه السلام ) است چون حضرت فرمودند فانهم حجتی علیکم  دوم مخالفت با تشخیص رهبری در مواردی که مبنای سیاست راهبردی نظام است این مخالفت در عرصه مشورت وکمک به نظر رهبری مخصوصا از فردی که متخصص وکارشناس موضوع است هیچ اشکالی ندارد ومصداق کامل ان نصیحه لامام المسلمین است اما مخالفت با این تشخیص پس از آنکه مبنای سیاست راهبردی نظام قرار گرفته وابلاغ شده مخالفت با سیاست نظام و نتیجتا مخالفت با نظام است تشخیص ونظر رهبری در مورد فتنه از این قبیل است وایشان هم اکنون چهار سال است به ادنی مناسبتی به این مطلب اشاره می کنند وبرآن اصرار دارند وسیاست راهبردی نظام را بر آن مبتنی فرمودنده اند تا جائی که فرمودند فتنه خط قرمز ما است . و سوم نظر مخالف در برابر نظر وتشخیص مربوط به مسائل شخصی واموری که مربوط به مسائل نظام نیست که البته این مخالفت اشکالی ندارد وبه شرط اینکه تضعیف رهبری نشود چون تضعیف رهبری تضعیف نظام است وبرخی مراجع تقلید در گذشته حتی غیر از امام مثل مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی وعموم مراجع فعلی تضعیف نظام را در حد شرک به خدا می دانند .

آیا شما معتقدید چون رهبری مورد تأیید امام زمان (عج) است نوعی از عصمت دارد ؟واز نظر شما تأیید امام زمان (عج) از رهبری چگونه است ؟

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت : نعوذ باالله بنده تصریح کردم عصمت مخصوص چهارده نفر است وغیر از آنها کسی معصوم نیست آنچه بنده گفتم این است که چون رهبرمعصوم نیست کسی حق ندارد به مجرد اینکه نظرش مخالف نظر رهبر بوده رهبری را به اشتباه متهم کند فقط به خاطر اینکه معصوم نیست مگر هر کسی معصوم نبود اگر برخلاف من فکر کرد یا برخلاف من نظر داد حتما او اشتباه کرده شاید من اشتباه کنم همچنانکه اگر در یک موضوع تخصصی بنده نظری داشتم برخلاف نظر متخصصی که یقین دارم از من عالم تر است آیا احتمال اشتباه نسبت به نظر من نزدیک تر وقوی تر است یا آن عالم ،در مسائل اجتماعی وسیاسی اگر نظر من مخالف شد با رهبری که حکمت وبصیرت او چند برابر من است آیا احتمالا اشتباه در نظر من بیشتر است یا نظر او ؟

آیت الله علم الهدی در خصوص تأیید امام زمان (عج) اظهار داشت : عین مطلبی که بنده آن شب گفته ام این است که اگر شما یک مبلغ نا چیزی را بخواهید نزد کسی امانت بگذارید فردی که ممکن است با اشتباه یا بی مبالاتی آن را از دست بدهید او را امین خود قرار نمی دهید.

 وجود مقدس امام زمان (عج) امام زنده است و صاحب ولایت مطلقه الهیه است آیا امت اسلام را به دست فردی می سپارد که با یک امر اشتباه سرنوشت امت راخاک وخاکسترکند یا اینکه قدرت دارد او را حفظ کند حفظ نکنداین تصویر تأیید امام زمان (عج) بود که عرض کردم وهیچ کجای این مطلب عصمت رهبرامامت می کند.

در مورد خاطره ای که شما از استاد شهید مرحوم شهید مطهری نقل کردید آقای علی مطهری اظهار کرده که شما در آن وقت در شرایط نبودید که خودتان مستقیم از استاد شهید شنیده باشید واین مطلب را از شایعات احساسی عوام در آن زمان داشته است .

آیت الله علم الهدی تصریح نمود : شرایط و اقتضائات بنده را در آن زمان ایشان از کجا خبردارند؟ ایشان خودشان چهل سال قبل در شرایطی نبودند که از ارتباط افراد ارادتمند و مخلص استاد مطلع باشند ولی کسانی در تهران هستند که کاملا به میزان ارادت واخلاص بنده آن زمان مخصوصا در نشر اندیشه الحاد ستیزی والتقاط ستیزی استاد شهید در منطقه جنوب شهر (شهباز جنوبی وتیر دو قلو) آگاهی دارند .

البته بنده این جریان را مستقیم از خود ایشان نشنیدم ولی همان زمان یکی از علمای موثق تهران که از دوستان معظم له بود برای بنده نقل کرد شایعه احساسی نبوده است .

آقای مطهری نسبت به اینکه شما گفته اید خبرگان نظارت به عملکرد رهبری ندارند با اشاره به اصل 111و108 قانون اساسی اظهار داشته اگر خبرگان بر عملکرد رهبری نظارت نداشته باشند چگونه بر بقای شرایط یا فقدان شرایط در رهبری می توانند واقف شوند ؟

آیت الله علم الهدی بیان داشت : اولا اصل 111 ربطی به نظارت خبرگان رهبری ندارد و در ارتباط با تعیین تکلیف رهبری در صورت فوت یا عزل یا استعفای رهبر موجود است واصل 108 هم مربوط به تعیین شرایط وتعداد وخصوصیات خبرگان به وسیله شورای نگهبان است مربوط به نظارت خبرگان بر رهبری نیست . ثانیا : بنده نگفتم خبرگان بدون دقت و مراقبت نسبت به رفتار ،مدیریت رهبر در گوشه ای می خوابند وخواب می بینید یا به آنها وحی می شود که شرایط در رهبری سقوط کرد دقیقا با مراقبت ومدافه در عملکرد و رفتار رهبری نظارت خود را بربقای شرایط اجرا می کنند منتهی نظارت به صورت نظارت استصوابی بر عملکرد رهبری که در مقابل هر عملی وهر رفتاری چون وچرا کنند وبه مجرداینکه با یک برنامه رهبری نظر مخالف داشتند پرچم مخالفت را علم کنند نیست. زیرا نظارت به معنای چون وچرا در عمل از مولی علیه نسبت به ولی معنا ندارد .

رئیس فقید خبرگان مرحوم آیت الله مهدوی کنی (قدس سره ) در اولین سخنرانی خود در اجلاس خبرگان پس از اینکه به عنوان رئیس خبرگان انتخاب شد فرمود نظارت خبرگان بر رهبری به معنای صیانت رهبری است یعنی مقام رهبری و ولایت باید همواره مصون از هر نوع خطر وانحراف باشد لذا شخص متلبس به رهبری وولایت باید همواره منتسب به صفات وشرایط باشد اما اینکه چه می کند وچه انجام می دهد به خود او مربوط است در اعمال وکردارش مورد مؤاخذه وسئوال قرار نمی گیرد اگر خدای ناکرده کوچکترین عملی انجام داد که شرایط رهبری آسیب دید خبرگان به نمایندگی ملت از وی حل بیعت می کنند .

نظرات (۳)

خداوند ان شاء الله ایت الله علم الهدی را از انصار امام زمان (عجل الله تعالی) قرار بدهد و از جمیع بلیات و فتن آخر الزمان مصون بدارد.
می توانید کمی این جمله را توضیح دهید که ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است ؟
پاسخ:
مراجعه شود به ادامه ی تفسیر سوره ی کوثر در هفته ی گذشته
در اونجا بطور تفصیلی توضیح این مطلب ذیل تفسیر فراز "ان شانئک هو الابتر" آمده است.

این جمله که ولایت فقیه ولایت رسول ا...است امام خمینی (قدس سره ) فرموده است.

خداوند  در قرآن می فرماید ( سوره احزاب آیه 4 )پیغمبر از خود مردم نسبت به آنها اولا است . رسول خدا در غدیر خم تصریح کردند من کنت مولاه فهذا علی مولاه پس ولایت پیغمبر به امیرالمومنین (علیه السلام) منتقل شد ودر نتیجه هر امام معصومی همان ولایت رسول ا... را دارا است ودر زمان ما ولایت رسول ا... را امام زمان دارا هستند چون به خاطر رسالت جهانی سازی امام زمان (عج) در پس پرده غیبت قرار دارند امر فرمودند که مردم در تمام مواردی که به امام معصوم (علیهم السلام ) باید مراجعه کنند.به مجتهد جامع الشرایط مراجعه کنند  واین مطلب در توقیع آن حضرت ( نامه آن حضرت) به اسحاق بن یعقوب است یکی از مواردی که باید مردم به حجت امام زمان (عج) مراجعه کنند موضوع حکومت ومدیریت جامعه است وسایر امور حسبه ای که باید امام بر حسب ولایت خود در آن تصرف کند مثل کفالت اموال یتیم صغیر واموال مجهول المالک وامثال آن پس باید این حجت امام زمان (عج ) همان ولایت را داشته باشد ولذا امام بزرگوار برحسب مبنای فقهی خود در این مسئله فرموده اند: کلما کان للمعصوم فهو للفقیه یعنی همان ولایت معصوم (علیهم السلام) را فقیه دارد ولذا فرمودند ولایت فقیه همان ولایت رسول ا... است


  • مصطفی رضائی
  • باسلام و خدا قوت . عالی بود

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی