۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت

مهمترین عامل براندازی نظام مصادره شدن بسیج است

مسئله آثار مثبت جریان بسیج در نظام و انقلاب حقیقتا هم از نظرعموم مشخص است و هم واقعیتی است که بازگو می‌شود. مهمترین عامل براندازی نظام مصادره شدن بسیج است، امروز اگر حتی یک پایگاه بسیج توسط جریانات سیاسی مصادره شود هیچ چیز نمی‌تواند آن را جبران کند و خطری بزرگ محسوب می‌شود. اگر مولفه‌های بسیج تقویت و توسعه نیابد و مسئولین به آنها عجین نشوند مایه زحمت ایجاد می‌شود.ما امروز در مؤلفه‌های بسیج مشکل داریم و اگر این مؤلفه‌ها را در بسیجیان نتوان تثبیت کرد بسیج بی‌معنا و مفهوم خواهد شد. اگر بسیج حتی در حد یک پایگاه کوچک هم به وسیله جریان‌های سیاسی مصادره شود ما دیگر هیچ چیز نخواهیم داشت.

دیدار با بسیجیان و فرماندهان سپاه امام رضا (ع)

آیت‌الله علم‌الهدی دقایقی پیش در جمع بسیجیان و فرماندهان سپاه امام رضا (ع) که در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، با بیان اینکه مسئله آثار مثبت جریان بسیج در انقلاب و نظام اسلامی حقیقتی است که از نظر عموم مردم مشخص می‌شود، اظهار کردند: بسیج ابداع و ابتکار امام راحل بوده و واقعیتی است که مرتبا بازگو می‌شود. مسئله آثار مثبت جریان بسیج در نظام و انقلاب حقیقتا هم از نظرعموم مشخص است و هم واقعیتی است که بازگو می‌شود. مهمترین عامل براندازی نظام مصادره شدن بسیج است، امروز اگر حتی یک پایگاه بسیج توسط جریانات سیاسی مصادره شود هیچ چیز نمی‌تواند آن را جبران کند و خطری بزرگ محسوب می‌شود.

ایشان با تأکید بر اینکه دولت‌مردان آمریکایی با وجود اینکه از سیاست‌مداران دنیا حمایت می‌کنند، افزودند: اما گروهی که از حکومت شاه مأیوس شدند درصدد ایجاد جنگ داخلی در کشور برآمدند تا به این وسیله جریان انقلاب را از بین ببرند.



دریافت

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کردند: دولت‌مردان آمریکایی فکر نمی‌کردند کسی که 35 میلیون نفر را با قلم و کاغذ با یکدیگر پیوند داد و با یک حکم میلیون‌ها آدم را به یک جریانی تبدیل کرد که همه مردم را به صحنه دفاع از نظام کشاند نمی‌توان در مقابل این چنین فردی ایستادگی کرد. آیت‌الله مهدوی‌کنی از بسیج این‌گونه تعبیر می‌کند که اگر این نهاد و تفکر اسلامی نبود قطعا این عمامه‌ها نیز بر سر ما و امثال ما نمی‌بود.

ایشان در ادامه افزودند: اگر مولفه‌های بسیج تقویت و توسعه نیابد و مسئولین به آنها عجین نشوند مایه زحمت ایجاد می‌شود.ما امروز در مؤلفه‌های بسیج مشکل داریم و اگر این مؤلفه‌ها را در بسیجیان نتوان تثبیت کرد بسیج بی‌معنا و مفهوم خواهد شد. اگر بسیج حتی در حد یک پایگاه کوچک هم به وسیله جریان‌های سیاسی مصادره شود ما دیگر هیچ چیز نخواهیم داشت.

آیت‌الله علم‌الهدی در تبیین چگونگی تثبیت مؤلفه‌های بسیج عنوان کردند:بسیج جز مولفه فداکاری چیز دیگری ندارد، بسیج به هیچ تجهیزات و امکاناتی دل‌بسته نیست بلکه مبنای آن ایستادن تا پای جان است، اگر این ویژگی‌ها را به باورهای خود بدل کنیم هیچ چیزی نمی‌تواند به آن رخنه کند. مسئولان بدانند فرهنگ بسیج با بخشنامه و حکم ایجاد نمی‌شود، با کار اداری بسیج را نمی‌توان اداره کرد، اداره بسیج کار امثال شهید خرازی است. اگر بسیج ساخته نشود دشمن با نفوذ به پایگاه آن عامل دردسر می‌شود. بسیج جز شهادت به عنوان نقطه نهایی به چیز دیگری توجه ندارد و از همه مهم‌تر به تجهیزات نظامی و تجهیزات مدرن روز دل‌بسته نیست، اینها مهم‌ترین مؤلفه‌های بسیج هستند که باید در میان بسیجیان تثبیت شود.

ایشان با بیان اینکه با صدور بخش‌نامه نمی‌توان به دنبال تثبیت کردن مؤلفه‌های بسیج بود، خاطرنشان کرد: با بسیج نباید برخورد سیاسی داشت بلکه باید این تشکل‌ و تفکر اسلامی را در بطن دین مشاهده کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی