۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

این روزها، روز نمایش حاکمیت تفکر بسیجی بر دولت و ملت ما است/ مردم تحمل ندارند که مقام معظم رهبری در شرایطی باشد که جام زهر بنوشد

این مردم ما یک بار نوشیدن جام زهر را در امام مظلومشان تجربه کردند، دیدند آن روزی که امام فرمودند من جام زهر نوشیدم، یک سال بعد از نوشیدن آن جام زهر امامشان بیشتر زنده نماند، این تجربه تلخ را مردم ما در نوشیدن جام زهر به وسیله امامشان دارند؛ این مردم دیگر تحمل ندارند شرایط را بعضی ها جوری تنظیم کنند که مقام معظم رهبری یک بار دیگر بخواهند جام زهر بنوشند.

خطبه دوم، حرم امام رضا (علیه‌السلام)

صوت خطبه دوم


دریافت

آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه  دوم نماز جمعه این هفته مشهد مقدس، به فرارسیدن هفته بسیج اشاره کردند و گفتند: فردا روز اول هفته بسیج به‌عنوان بزرگ‌ترین نهاد ارزشمند عامل تداوم انقلاب و ادامه انقلاب مقدس اسلامی ما هست؛ بسیج قبل از این‌که یک جریان و تشکیلات اجتماعی باشد، بسیج یک تفکر است.

امام بزرگوار رضوان‌الله تعالی علیه، مسئله بسیج را به‌عنوان حاکمیت یک جریان فکری در میان مردم معرفی کردند که یک نوع تفکر به‌صورت فراگیر و همگانی در جامعه ما به وجود می‌آید؛ به هر مقداری که این تفکر در جامعه ما توسعه پیدا کند، بسیجی در این جامعه اضافه می‌شود ولو این‌که در این نهاد هم ثبت‌نام نکرده باشد به‌خودی‌خود پیروان این تفکر، بسیجی هستند.

ایشان ادامه دادند: آن روزی که امام از بسیج به‌عنوان لشکر 20 میلیونی اسم بردند، جمعیت کشور ما بین 35 تا 40 میلیون بود؛ طبیعتاً یک تعدادی از افراد مشکل‌دار و از کودکان و اطفال، این‌ها را که منها کنیم، عنصر فعال اجتماعی چه مرد و چه زن، 20 میلیون از جمعیت ایران باقی می‌ماند و  آن روز امام  از بسیج به‌عنوان ارتش 20 میلیونی اسم می‌برند؛ یعنی ارتش و لشکر فراگیر نسبت به همه آحاد و نیروهای فعال جامعه، این معنای بسیج است.

بسیج یک نوع اندیشه و تفکر است

امام‌جمعه مشهد مقدس بابیان این‌که بسیج یک نوع اندیشه و تفکر است، عنوان داشتند: بایستی بر تمام نیروهای فعال جامعه ما این تفکر حاکم باشد و این تفکر دو اصل دارد؛ اصل اولش اخلاص است، جز خدا و برای خدا هیچ‌چیز را در نظر ندارد و همه‌چیز برای خداست، همه حرکت‌ها، فداکاری‌ها، ایثارگری‌ها و حرکت‌های جهادی برای خداست.

ایشان به بیان محور دوم اندیشه بسیجی پرداختند و گفتند: محور دوم تفکر بسیجی، مقاومت مرز نشناس در پای دین و انقلاب است؛ پای انقلاب بایستد تا کجا؟ تا جایی که مالش را بدهد، تا جایی که مقامش را بدهد و تا جایی که میولات خودش را فدا کند، تا جایی که جان بدهد و از وجودش چیزی باقی نماند، مقاومت مرز نشناس؛ یعنی در پای این نظام و انقلاب این‌جور نیست که تا شکمش گرسنه شد برگردد، این‌جور نیست که تا مقداری بازارش بی رواج شد دست‌به‌دست دشمن دهد، با تهاجم اقتصادی، با تهاجم فرهنگی، با تهاجم نظامی بسیجی را نمی‌شود شکست داد چون مقاومت بسیج در عرصه دفاع از انقلاب، یک مقاومت مرز نشناس است و این اخلاص و مقاومت را ما از فرهنگ کربلا و عاشورا امام ما گرفت به‌عنوان تفکر بسیجی به ما ارائه داد. «تکبیر»

در قاموس بسیجی ترس معنا ندارد

عضو خبرگان رهبری اضافه کردند: در پای اخلاص در قاموس بسیجی ترس نیست، چرا؟ چون امام حسین بین راه کربلا به علی‌اکبرش گفت ما را  می‌خواهند بکشند، تکه‌تکه کنند، کسی زنده نمی‌ماند ولی علی‌اکبر بسیجی باکمال قدرت عرض کرد، ما همه‌چیزمان را برای خدا می‌خواهیم، چرا بترسیم؟ این تفکر بسیجی است؛ این فکر از علی‌اکبر امام حسین آمده و به‌عنوان تفکر بسیجی مطرح‌شده و از هیچ‌چیز نمی‌ترسد چون اخلاص دارد.

مقاومت تا کجا؟ تا جایی که امام حسین مقاومت کرد تا شهید شد، ابالفضل مقاومت کرد تا شهید شد، دلاوران کربلا مقاومت کردند تا شهید شدند، نه این‌ها نمی‌خواهد، مقاومت تا به‌جایی که بچه چهارساله را کتک می‌زنند و نمی‌گفت نزن و می‌ایستاد، مقاومت تا اینجایی که بچه سه‌ساله تشنه بود و به دشمن نمی‌گفت تشنه‌ام.

این روزها، روز نمایش حاکمیت تفکر بسیجی بر دولت و ملت ما است

ایشان ادامه دادند: برادران، این روزهای اول، دوم و سوم آذرماه هفته بسیج سال 93، روزهای نمایش دادن حاکمیت تفکر بسیجی بر ملت و دولت ما در دنیا هست که الآن نمایندگان ما که دارند آنجا مذاکره می‌کنند با قدرت‌های دنیا، این‌ها تا کجا حاضرند تنزل کنند و پایین بیایند و عقب برگردند و آن‌هم به نمایندگی از ملت بسیجی و ملتی که مقاومت مرز نشناس را از بچه سه‌ساله و چهارساله امام حسین یاد گرفته است.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که این روزها، روز نمایش بسیجی بودن ما است، اظهار کردند: این روزها روز نمایش بسیجی بودن و مقاومت ما هست، امروز روز سوم عزای امام چهارم (علیه‌السلام) است، شما چیزی می‌شنوید، خیلی از این مسائل و مقاتل از بس برای ا گفته‌شده، تعمق نمی‌کنیم، فکر و بررسی نمی‌کنیم، فقط با دو قطره اشک ظاهری قانع می‌شویم؛ یک آقای 22 ساله را روی شتر بگذارند، پاهایش را زیر شکم شتر ببندد، قل جامعه به گردنش بیندازند، قل جامعه یک‌تکه آهن سنگینی است که دو حلقه داشته، از وسط دو حلقه دست فرد را بیرون می‌آوردند و این آهن را به گردنش می‌انداختند و دستش به گردنش قفل می‌شده.

با این وضع، سنگینی آهن، گردن را پایین می‌آورده، پشت را خمیده می‌کرده، دست‌ها به گردن قفل‌شده و پاها نیز به زیر شتر بسته، این آقا از صبح تا شب روی شتر به همین حالت آن‌هم مقابل چشم بچه چهارساله‌اش امام باقر (علیه‌السلام)، مقابل چشم زن جوانش، دخترعمویش نفیسه خاتون آن‌هم به این شکل، این آقا را ببرند و درعین‌حال بگوید نمی‌سازم، دست‌به‌دست دشمن نمی‌دهم، مقابل دشمن پای میز نمی‌نشینم؛ این‌ها فقط برای این بود که همان روزها اجرا و تمام شود و در تاریخ ثبت شود، دل ما بسوزد و دو قطره اشک بریزیم؟ آنان محتاج دو قطره اشک ما هستند؟

نه، این‌ها برای این بود که یک مقاومت مرز نشناس را امروز به ما یاد دهند و به ما نشان دهند در این عرصه مقاومت مرز نشناس به‌عنوان بسیجی و تفکر بسیجی اخذشده از این نیروهای مقاوم کربلا و عاشورا، ما این را پیاده کنیم در برخورد با دنیای کفر و استکبار. «تکبیر»

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که آمریکا، سرسخت‌ترین دشمن خدا و اسلام است، اظهار داشتند: امروز در این مملکت همه چشم به مرکز وین در اتریش که سرنوشت این مذاکرات به کجا می‌رسد؛ اولاً ما باید واقع‌نگر باشیم، سرنوشت مذاکرات به هر جا می‌خواهد برسد، ملت و مردم ما یک مردم انقلابی استکبارستیز دشمن سرسخت دشمنان خدا و دشمنان دین هستند که در رأس آن‌ها آمریکای ناپاک است. «مرگ بر آمریکا»

نتیجه مذاکرات هرچه باشد دشمنی مردم با آمریکا از بین نمی‌رود

این مذاکرات به هر جا برسد، عداوت و دشمنی این مردم با آمریکا از بین نمی‌رود، عدوات این مردم با آمریکا که سرسخت‌ترین دشمنان پیغمبر و اسلام است از بین نخواهد رفت، این دشمنی، عدوات و این نفرت نهادینه‌شده در نسل ما نسبت به آمریکا و استکبار جهانی به‌جای خودش باقی است.

ایشان با اشاره به این‌که مذاکرات یا به توافق مطلوب می‌رسد و یا به توافق مطلوب نمی‌رسد، تصریح کردند: اگر به توافق مطلوبی که مقام معظم رهبری بپذیرند، برسد و قبول کنند، یک جریان سیاسی حق ندارد بیاید در مقابل این فعالیتش که نیروهای متدین ما در عرصه مذاکرات کردند، بخواهد قضیه را به نفع خودش مصادره کند و این را به‌حساب این‌که نقش آن‌ها بوده و یا آن‌ها طرفدارش بودند بخواهند در مردم حیات سیاسی خود را تجدید کنند؛ چنین چیزی ممکن نیست، مردم ما بیدار و بصیر هستند.

مردم با بصیرت خود جلوی سودجویان بایستند

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که نباید اجازه خودنمایی به سودجویان فرصت‌طلب داده شود، عنوان داشتند: روز اول اگر مقام معظم رهبری اذن نمی‌دادند امروز چنین مذاکراتی قابل ادامه نبود و نظارت و اشراف قوی، نیرومند و بیدار مقام معظم رهبری است و اگر مذاکرات به توافق مطلوب نرسد، یک عده عناصر سودجوی فرصت‌طلب حق ندارند مثل زالو به جان مردم بیفتند، جنس‌ها را گران کنند، ارز را گران کنند و به دنبال جمع‌آوری و سودجویی بخاطر یک نوسان سیاسی در کشور باشند، دولت‌مردان ما باید با قاطعیت این مسئله را مدیریت کنند و مردم ما با بصیرت جلوی این سودجویان منفعت‌طلب اقتصادی که از هر موقعیتی می‌خواهند مثل زالو به جان مردم بیفتند و خون مردم را بمکند، جلوی این‌ها را بگیرند. «تکبیر»

و اگر بنا شد به توافق نرسید و بنا شد مذاکرات ادامه داشته باشد، با تقدیر و تشکر از مذاکره‌کنندگان قوی قاطع متدین مورد اعتماد رهبری و مردم، امیدواریم با حفظ عزت اسلام و مسلمین و حفظ عزت این ملت مذاکرات را ادامه دهند؛ از تمام آن اصول عزت بخش ما تنازل پیدا نکنند.

دشمن به دنبال دودستگی در کشور است

ایشان ادامه دادند: دو نکته قابل‌توجه است؛ نکته اول این‌که یک شگرد شیطانی که انگلیس و آمریکا در دستگاه‌ها تبلیغاتی خود درصدد هستند و درهرصورت چه به توافق نرسند و چه به توافق برسند، آن‌ها در دستگاه‌ها تبلیغاتی‌شان مسائلی را در بوق و کرنا کردن که در داخل بین جناح‌ها و جریان‌های انقلابی ما اختلاف بیندازند و کشور را به دوقطبی تقسیم کنند، یک عده بگویند مذاکره بیخود بود، یک عده بگویند مذاکرات لازم بود و این دوقطبی کردن کشور، مملکت را به نفع آن‌ها تضعیف کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که مردم ما باید بصیر و بینا باشند، خاطرنشان کردند: یک عده رفتند مذاکره کردند، سربازانی بودند که به میدان جنگ رفتند، حالا درهرصورت اگر این‌ها برگشتند نبایستی به این‌ها به‌جای تقدیر و تشکر مورد توبیخ قرار گیرند، به هر نحوی که از مذاکرات خارج شوند چون این منشأ اختلاف می‌شود و دشمن از این اختلاف سوءاستفاده می‌کند.

مردم تحمل ندارند که مقام معظم رهبری در شرایطی باشد که جام زهر بنوشد

این مردم ما یک‌بار نوشیدن جام زهر را در امام مظلومشان تجربه کردند، دیدند آن روزی که امام فرمودند من جام زهر نوشیدم، یک سال بعد از نوشیدن آن جام زهر امامشان بیشتر زنده نماند، این تجربه تلخ را مردم ما در نوشیدن جام زهر به‌وسیله امامشان دارند؛ این مردم دیگر تحمل ندارند شرایط را بعضی‌ها جوری تنظیم کنند که مقام معظم رهبری یک‌بار دیگر بخواهند جام زهر بنوشند. «هیهات منا الذله»

ایشان یادآور شدند: هر نوع نتیجه‌ای که مذاکرات داشته باشد و خلاف رضای باطنی، قلبی و نظر خاص مقام ولایت و رهبری باشد، این مردم با همه قدرت و همه نیرو مقابلشان می‌ایستند و نمی‌گذارند. «تکبیر»

آیت‌الله علم‌الهدی در بخش عربی خطبه دوم نیز پیرامون موضوع فلسطین و مسجدالاقصی، بیاناتی را برای زائران عرب‌زبان امام هشتم (ع) ایراد کردند.

صوت بخش عربی از خطبه دوم

دریافت

نظرات (۱)

سلام بر ایت الله علم الهدی.واقعا شما زیبا سخن میگویید.زیرا در سخنان تان ترس ندارید حرف خودتان را میزنید.
ما دین داریم ما قران داریم ما نیاز به مذاکره نداریم ای دولت.کسی که 36 سال دشمن ماست بنظر شما مذاکره داره.مذاکره کنیم ولی با عزت مانند اقای جلیلی نه بریم انجا توافق بد بد ببندیم.

جناب علم الهدی از شما خواهش می کنم این ها را راهنمایی کنید. خداحافظ

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی