۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت

ادامه ی تفسیر سوره ی کوثر، دشمنی با دین خدا

چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۰۶:۴۷ ب.ظ

ما نمی توانیم بنده ی خدا باشیم و این بندگی را در زندگی اجتماعی خود وارد کنیم و با هرکافری دست بدهیم و با هرجریان کفری بسازیم

ما نمی توانیم بنده ی خدا باشیم و این بندگی را در زندگی اجتماعی خود وارد کنیم و به همه دست بدهیم و با همه خوب باشیم. با هرکافری دست بدهیم و با هرجریان کفری بسازیم.اصل این عداوت ها به خاطر نماز است زیرا نماز عوارضی دارد این عوارض" تنها عن الفحشاء و المنکر" بودن است چه فحشا و منکری که شما در آن آلوده بشوید و چه فحشا و منکری که در جامعه بوجود بیاید و این مخالفت با فحشا و منکر باعث می شود با طرفداران این فحشاو منکر درگیر شوید.

ادامه ی تفسیر سوره ی کوثر، مهدیه مشهد

آیت الله علم الهدی در ادامه ی تفسیر چهارشنبه شب ها به ادامه ی تفسیر سوره ی ;وثر پرداخته و افزودند: بحث ما در این تفسیر در آخرین آیه و در خصوص سرنوشت دشمنان پیغمبر یا دشمنی با ایشان است. این سوره از سوره هایی است که خداوند به رسول خدا(ص) تخصیص داده اند. سرنوشت دشمنی با پیغمبر(ص) شکست است و دشمن ایشان ناقص و دم بریده است و دوام ندارد.


دریافت

ایشان در ادامه افزودند: حال چرا این آیه در ابتدا نیامده است؟ ذات الهی در این سوره دو بخش نعمت را برای پیغمبر(ص) مشخص می کند در ابتدا داده های خدا به پیغمبر(ص) و دشمنی با ایشان چه نتیجه دارد. بعد از ایشان مکلف به تکلیف عبودیت و شکر و نماز می شوند. علت این است که نشان داده شود تمام رویارویی ها و دشمنی ها ی با پیغمبر(ص) ازبندگی ایشان برای خدا آغاز می شود .

آیت الله علم الهدی بیان داشتند: قبل از بعثت و ماموریت پیامبر(ص) مردم مکه با پیغمبر دشمن نبودند و ایشان را دوست داشتند و به ایشان محمد امین می گفتند، دشمنی با پیغمبر(ص) زمانی شروع شد که فهمیدند ایشان فرستاده ی خدا است. منشاء تمام رویارویی ها با رسول الله(ص) و بندگان صالح خدا عبادت خدا است چون زمانی که انسان ها در این خط قرار بگیرند فکر و ذهن و قلب و دلشان از همه چیز جدا می شود و این سبب یارگیری برای خدا و  رویارویی و اختلاف می شود

ایشان تصریح کردند: زمانی که بنا شد بندگی خدا به صحنه ی جامعه بیاید، عبودیت پروردگار و انجام واجبات و ترک محرمات به عنوان یک جریان فکری و رفتاری تثبیت شود اینجا افرادی که در این جریان وارد می شوند از باقی افراد حدا می شود و این جدایی سبب جدایی منافع و اصطکاک منافع و بعد رویارویی و درگیری می شود.

آیت الله علم الهدی افزودند: ما نمی توانیم بنده ی خدا باشیم و این بندگی را در زندگی اجتماعی خود وارد کنیم و به همه دست بدهیم و با همه خوب باشیم. با هرکافری دست بدهیم و با هرجریان کفری بسازیم.اصل این عداوت ها به خاطر نماز است زیرا نماز عوارضی دارد این عوارض" تنها عن الفحشاء و المنکر" بودن است چه فحشا و منکری که شما در آن آلوده بشوید و چه فحشا و منکری که در جامعه بوجود بیاید و این مخالفت با فحشا و منکر باعث می شود با طرفداران این فحشاو منکر درگیر شوید.

ایشان بیان داشتند: اگر با آنها نجنگید و با مظاهر غضب خدا بسازید این دیگر عبودیت و نماز نیست. نکته ی بعدی نتیجه و رهبردی است که همیشه دشمنان در دشمنی با دین و پیغمبر(ص) در حوزه ی رقابت های سیاسی و نظامی و چه فتنه و دشمنی پیش بینی و محاسبه آنها در مورد درگیری با خدا و دین درست در نمی آیدو توان دین و دوستداران دین و پیغمبر برای دشمن قابل محاسبه نیست.

 آیت الله علم الهدی بیان داشتند: در این سوره می بینیم دشمنان دوام پیغمبر(ص) را وابسته به نسل ایشان می دانستند و با فوت عبدالله پسر دوم رسول الله(ص) ایشان را ابتر می دیدند در حالی که خدا از طریق همین نسل دین پیغمبر(ص) را زنده نگهه داشت. انقلاب ما هم وقتی پیروز شد سن امام(ره) 78 سال بود و دشمنان گمان کردند با رحلت ایشان این انقلاب و خطی که امام به راه انداخته و هیچ قدرتی از بیرون آن را حمایت نمی کند از بین میرود و آنها بر این نظام حاکم می شوند و به قول مقام معظم رهبری برای آنروز ما همه برنامه داشتند جز خود ما.

ایشان افزودند: امروز می بینیم این نظام و انقلاب بعد رحلت امام (ره) قوی تر و محکم تر از قبل است و امروز کسانی پای این انقلاب ایستاده اند که در زمان امام(ره) اصلا به دنیا نیامده بودند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی