۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت

کربلا به یک انقلاب مهم در دل شیعه تبدیل شده است

کربلا 3 رهبر داشت که یکی از آن‌ها امام سجاد (ع) است، امام سجاد (ع) چهل سال روی این حادثه کار کرد تا کربلا به یک انقلاب در عمق دل شیعه تبدیل شد. کربلا به یک انقلاب مهم در دل شیعه تبدیل شده است. تمامی این وابستگی‌های امروز ما به واقعه عاشورا بر اثر تلاش‌های امام سجاد (ع) شکل گرفته است.

مراسم عزاداری و سوگواری امام سجاد (ع)، حرم امام رضا(ع)

آیت‌الله علم الهدی ظهر امروز در مراسم عزاداری و سوگواری امام سجاد (ع) در حرم مطهر رضوی، با اشاره به اینکه هدف اصلی پیامبران و ائمه هدایت زندگی انسان به یک مسیر سعادتمند بوده است اظهار کردند: هدایت انسان و اراده پروردگار در یک مسیر مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرد.



دریافت

ایشان با اشاره به اینکه هنوز ابعاد بسیار زیادی از واقعه عاشورا برای بشر غیر قابل درک است تصریح کردند: باید زندگی اهل بیت به صورت دقیق مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد، زندگی اهل بیت‌(ع) برای ما یک چراغ روشن است. باید نگاه ظاهری ما به اهل بیت(ع) تغییر پیدا کند ما باید اهل بیت را به صورت دقیق بررسی کنیم، نقش امام سجاد(ع) در واقعه عاشورا بسیار پر رنگ است و در این زمینه ما باید این نکات را مد نظر قرار دهیم.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کردند: در واقع 40 سال رشادت و قهرمانی امام سجاد (ع) در جهت زنده ماندن عاشورا به واسطه یک بیماری مقطعی و مصلحتی برای دوام امامت نادیده گرفته می‌شود.

ایشان با اشاره به اینکه نقش هدایت‌گری امام سجاد (ع) در تاریخ غیر قابل انکار است، تصریح کردند: باید در جامعه اسلامی با این باور‌ها مبارزه کرد، نقش امام سجاد (ع) در عرصه ارشاد و هدایت نسل‌ها در طول تاریخ‌‌ همان نقش امام مجتبی (ع) و امام حسین (ع) است.

آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه کربلا عامل بقای دین است، افزودند: کربلا 3 رهبر داشت که یکی از آن‌ها امام سجاد (ع) است، امام سجاد (ع) چهل سال روی این حادثه کار کرد تا کربلا به یک انقلاب در عمق دل شیعه تبدیل شد.

ایشان با اشاره به اینکه کربلا به یک انقلاب مهم در دل شیعه تبدیل شده است تصریح کردند: تمامی این وابستگی‌های امروز ما به واقعه عاشورا بر اثر تلاش‌های امام سجاد (ع) شکل گرفته است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی