۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت

شب 21 ماه مبارک رمضان

سه شنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۴۰ ق.ظ

اجرای عدل اسلامی در جامعه هزینه دارد وهزینه اش را مردم باید بپردازند

وقتی بعد از 25 سال خانه نشینی علی(ع) بعد رحلت رسول الله(ص) مردم از این وضع موجود، مشکلات، ضعفها وسوء مدیریتها که زندگیشان را خاک و خاکستر کرده بود به تنگ آمدند به سراغ امیرالمومنین آمدند تا با ایشان بیعت کنند . اگر علی(ع) بخواهد جلوی تمام تبعیضات و زیاده خواهی ها و چپاول ها را بگیرد ، آنهایی که خوردند و بردند ، ساکت ننشسته و ایجاد فتنه و آشوب می کنند که هزینه این برقراری عدالت را مردم باید بدهند.

مراسم احیاء شب 21 رمضان 1447 ، مهدیه مشهد

دریافت

دریافت

آیت الله علم الهدی درسخنرانی شب 21 رمضان در مهدیه مشهد بعد از تسلیت این اتفاق عظیم،شهادت امیر المومنین(ع)در شب قدر را یک چاشنی خدادادی دانستند که ما را جامعتر و جدیتر در خانه خدا بیاورد.ایشان فرمودند: این شبهای قدر اختصاص به شیعه ندارد،از زمان پیغمبر(ص) این سه شب قدر بعنوان شب های توبه،عفو و استغفار در نظر مسلمین شناخته شده و درین شبها پیامبر اکرم(ص) با صحابه تا صبح مشغول عبادت ومناجات بودند.

ایشان پیش آمدن واقعه شهادت امیر امومنین را در شبهای قدربرای دوستداران اهل بیت عاملی دانستند که این شبها بطور مضاعف مورد توجه قرار گیرد واضافه کردند: اینکه پای علی درین شبها وسط آمد باعث شدیک نشاط وشادابی در مناجات و عبادات درین شبها قرار بگیرد که خاصه همین شبهاست.

در قسمت پایانی ایشان به تشریح وضعیت جامعه آن زمان بعد رحلت پیامبر پرداختند که جریان حکومت ومکتب امت اسلامی بدست کسانی افتاد نه تنها از نظر عملی بلکه اعتقادی وباورمندی از اسلام ناب فاصله داشتندکه امام در نهج البلاغه به بیان این موضوع با نام خطبه شقشقیه پرداختند که باعث 25 سال صبر وخانه نشینی علی(ع) شد واین صبر را به خاری در چشم واستخوانی در گلو تشبیه کردند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی