۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت

ریزش ها در پهنه ی این 35 سال انقلاب همین کسانی هستند که خدا را فراموش کردند و خدا خود آنها را فراموشانده است

انسان هایی را می بینیم که در عرصه ی جوانی که در اوج غرایز و نفسانیات بودند در مقام مبارزه با طاغوت و پایمردی در این انقلاب انواع شکنجه ها را تحمل کرده اند و شدید ترین مراحل را گذرانده اند و از مواضع خود کوتاه نیامدند اما الان سر چهار قدمی گودال قبر تنها چیزی که نمی بیند خدا است. همه چیز برای آنها موضوعیت پیدا کرده است، سیاست، مقام، قدرت، عظمت و همه چیز برایشان اهمیت دارد جز خدا و خدا آنها را می فراموشاند

همایش رزمندگان لشکر 6 ویژه پاسداران، سالن همایش های آستان قدس رضوی

آیت الله علم الهدی در دیدار با پاسداران لشکر 6 ویژه بیان داشتند: امام هشتم(ع) گاهی مهمانان ویژه دارد که پذیرایی خاصی از آنها می کند، وقتی جمعی از ایثارگران با سابقه ی دلدادگی به پیغمبر(ص) و اهل بیت ایشان می آیند این انشا اله شامل همین پذیرایی حضرت رضا(ع) خاص می شود



دریافت

ایشان در ادامه بیان داشتند: خداوند در آیه ی 18 سوره حشر می فرماید افراد مومن تقوا داشته باشند و در آیه 19 ادامه می دهد شما مومنین که وظیفه دارید تقوا داشته باشید مانند کسانی نباشید که خدا را فراموش کردند و خدا هم خود آنها را به آنها فراموشانده است. اینجا نسیان خدا مورد بحث ما است.

آیت الله علم الهدی تصریح کردند: خدا با بیان تمام خصوصیات برای مومنین آیه ی 19 را آورده است. برخی مفسرین این را پیش بینی و هشدار برای مومنین می دانند که انسان های مومن در هر مرحله ای از ایمان و خدا باوری باشند احتمال سقوط آنها معقول و قطعی است. خداوند بعد از اینکه خصوصیات و تکلیف مومنین را معین میکند نسبت به خطری که آنها را تهدید میکند هشدار میدهند.

ایشان افزودند: نسیان غفلت بعد از علم تعریف شده است و خدا می فرماید اینگونه نباشید. شما که مومن و با تقوا هستید و باید اینگونه باشید حواستان جمع باشد که به یکباره خدا را فراموش کنید و از این حالت ایمان ساقط شوید و از خدا غفلت کنید. خداوند در سوره ی توبه آیه ی 67 منافقین را فراموش کننده ی خدا معرفی میکند که خدا نیز آنها را فراموش می کند.

 آیت الله علم الهدی بیان داشتند: راوی از امام رضا(ع) پرسیدند این آیه سوره ی توبه یعنی چه و آیا این حالت بر خدا هم حادث می شوند؟  امام(ع) تفسیر این آیه را آیه ی19 سوره ی حشر دانستند. این نقطه نقطه ی سقوط مومنین است. افراد مومن با هرمقدار که در اوج ایمان باشند به همان مقدار سقوط نسیان خدا پایین تر است.

ایشان در ادامه افزودند: در نسیان خدا تفسیر های بسیاری هست اما یکی از این تفاسیر فراموش کردن موارد تجلی خدا است. شما روزی افتخار مجاهده ی در سبیل الله را داشتید گاهی خدا در نظر شما چنان تجلی کرده که برای دیگران این گونه نبوده است. حال اگر انسان مومن بجایی رسید که پول، سرمایه و قدرت و ریاست در مقابل او تجلی کرد و تجلی خدا را فراموش کرد، خدا کاری می کند که او خود را فراموش می کند و یادش میرود که چه کسی و با چه ظرفیت معنوی بوده است و در چند قدمی گودال قبر قرار دارد.

آیت الله علم الهدی تصریح کردند: انسان هایی را می بینیم که در عرصه ی جوانی که در اوج غرایز و نفسانیات بودند در مقام مبارزه با طاغوت و پایمردی در این انقلاب انواع شکنجه ها را تحمل کرده اند و شدید ترین مراحل را گذرانده اند و از مواضع خود کوتاه نیامدند الان سر چهار قدمی گودال قبر تنها چیزی که نمی بیند خدا است. همه چیز برای آنها موضوعیت پیدا کرده است، سیاست، مقام، قدرت، عظمت و همه چیز برای آنها اهمیت دارد جز خدا و خدا آنها را می فراموشاند.

ایشان در ادامه بیان داشتند: مشکل ما در تمامی عزیزان رویش کرده در این انقلاب و نظام  که دچار ریزش  شده اند همین آیه است. ریزش ها در پهنه ی این 35 سال همین کسانی هستند که خدا را فراموش کردند و خدا خود آنها را فراموشاند، فکر این را نمی کردیم که این آقایان با این جانفشانی ها و ولایتمداری ولایت و مبنای امام(ره) و ارزش های انقلاب و دین را فراموش کنند.اینها خودشان یادشان رفته که چه کسی بوده اند و چه جانفشانی هایی می کردند

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی