۱۴۰۳ شنبه ۰۸ ارديبهشت

عاشورای امسال ثابت کرد ایران با آمریکا آشتی نمی‌کند/از موقعیت امروز آمریکا باید برای حفظ عزت استفاده کرد

این عزیزانی که دارند مذاکره می‌کنند خودشان را در عاشورای این امام حسین (علیه‌السلام) ببینند، خود را در کربلای امام حسین (علیه‌السلام) ببینند و راهبردشان را از امام حسین (علیه‌السلام) بگیرند؛ الآن دولت‌مردان آمریکا بدبخت شده‌اند می‌خواهند به هر قیمتی شده ما را به ذلت بکشانند و برگ برنده‌ای پیدا کنند و شکستشان را جبران کنند و الآن موقعیتی است که ما باید آن را مغتنم بشماریم و عزت خود را حفظ کنیم.

خطبه دوم نماز جمعه، حرم امام رضا (علیه‌السلام)

خطبه دوم

دریافت

بخش عربی از خطبه دوم

دریافت

آیت‌الله علم الهدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد مقدس در حرم امام رضا (علیه‌السلام) با تشکر و قدردانی از شور و هیجان ارزشمند و ولایی مردم در عزاداری تاسوعا و عاشورای گذشته، عاشورای سال جاری را یک عاشورای عینی خواندند و گفتند: عاشورای امسال ما یک عاشورای عینی بود، یک عاشورای خاطره‌ای نبود یعنی عاشورایی با سبقه استکبارستیزی اتفاق افتاد، این آمیختگی مرگ بر آمریکا با ندای عاشقانه مظلوم حسین وای در حالی که مردم بر سر و سینه می‌کوبیدند، این در حقیقت نشان‌گر جبهه واقعی امام حسین (علیه‌السلام) در امروز و جبهه واقعی یزید در امروز بود.

عاشورای امسال ثابت کرد ایران با آمریکا آشتی نمی‌کند

رسانه‌های دنیا این تیتر را همه نوشتند، «13 آبان امسال که با عاشورا مصادف شده بود، ثابت کرد ایران با آمریکا آشتی نمی‌کند». «تکبیر»

ایشان ادامه دادند: این روشن است چون امسال عاشورا بر شیعه عاشورایی گذشت که شیعیان ایرانی، تجسم شمر و یزید را در این زمان دقیقاً پیدا کردند، لس‌آنجلس تایم یک نشریه رند آمریکایی نوشت: «مردم ایران پوسترهایی را در روز 13آبان و روز عاشورا روی دست بلند کردند که در آن پوسترها رئیس‌جمهوری آمریکا، اوباما را به‌عنوان شمر زمان معرفی کردند». «تکبیر»

برادران و خواهران، وجود اقدس سیدالشهدا (علیه‌السلام) در آن روز در جریانی قرار گرفت که امروز ما دقیقاً در آن جریان قرار داریم، آن روز بیعت نکردن امام حسین (علیه‌السلام) با یزید را دستگاه‌ها تبلیغاتی یزید در امت اسلام به‌صورت یک جریان حسین هراسی درآوردند و گفتند حسین بن علی خارجی است، یعنی خروج کرده بر حاکم زمان، بر خلیفه پیغمبر و درصدد ایجاد اختلاف بین امت است؛ این‌ها با تبلیغاتشان این حسین هراسی را به راه انداختند به خاطر بیعت نکردن ابی‌عبدالله با یزید.

عضو خبرگان رهبری به نحوه مواجهه امام حسین (علیه‌السلام) با برنامه حسین هراسی دشمنان، بیان داشتند: ما ببینیم امام حسین

(علیه‌السلام) این حسین هراسی را چگونه حل کرد، دقیقاً ایران هراسی که ما امروز داریم، امروز استکبار جهانی در دنیا با تبلیغات خود را انداخته که ما می‌خواهیم بمب اتمی درست کنیم و با این بمب اتمی دنیا را خاک و خاکستر کنیم؛ این ایران هراسی که امروز با دروغ، با تهمت و افترا و با تبلیغات سوء استکبار جهانی برای ما راه انداخته است، این همان حسین هراسی بود که در آن روز دستگاه‌های تبلیغاتی یزید برای امام حسین (علیه‌السلام) راه انداختند.

راه‌حل امام حسین (علیه‌السلام) برای حسین هراسی

آیا امام حسین (علیه‌السلام) برای حل حسین هراسی رفت دست‌به‌دست یزید داد؟ گفت: «اُعْطیکُمْ بِیَدی اِعْطاءَ الذَلیلِ»، من دست ذلت به شما نمی‌دهم، شما تبلیغ حسین هراسی راه انداخته‌اید و امام حسین (علیه‌السلام)، حسین هراسی را با دست دادن به یزید، با بیعت با یزید، با مذاکره با یزید حل نکرد، آن روز امام حسین (علیه‌السلام) یک خطی را پیش گرفت که مسئله حسین هراسی را در دنیا، بچه دختر چهارساله امام حسین (علیه‌السلام) حل کرد.

ایشان عنوان کردند: امام حسین (علیه‌السلام) لشکر برنداشت، ارتش و نیروهای مجهز، سلاح‌ها تجهیزاتی ایجاد نکرد، روز هشتم ماه ذی‌حجه صبح رفت بر سر بالین این دختربچه سه‌ساله، رقیه جان تو حرکت کن باهم برویم کربلا، تو باید مشکل حسین هراسی را حل کنی و امام حسین (علیه‌السلام)، حسین هراسی را با این بچه چهارساله حل کرد، امام حسین (علیه‌السلام) دست ذلت نداد، دست بیعت نداد، جلسه مذاکره با یزید نگرفت و حسین هراسی را با خون حل کرد.

امام حسین (علیه‌السلام) فرمود: «مَنْ کانَ باذِلا فینا مُهْجَتَهُ، وَ مُوَطِّناً عَلى لِقاءِ اللّهِ نَفْسَهُ فَلْیَرْحَلْ مَعَنا»، هرکس آن قطرات آخر خونش و آن مایه جگر خودش را حاضر است در راه ما بدهد و هرکس حاضر است توطین نفس بر لقاءالله بکند با ما بیاید، با بذل مهجه حسین هراسی را حل کرد، باجان دادن حسین هراسی را حل کرد؛ آن‌ها این‌همه تبلیغ کردند، یک دختربچه چهارساله و سه‌ساله مشکل حسین هراسی را حل کرد.

آیت‌الله علم الهدی به چگونگی برخورد کودک چهارساله امام حسین (علیه‌السلام) با مصیبت‌ها اشاره کردند . بیان داشتند: مثل پریروز وقتی آمد در گودی قتله گاه در کنار کشته بابا؛ مگر دختر سه‌ساله طاقت دارد سر بریده ببیند، مگر طاقت دارد بدن بی‌سر ببیند، آن‌هم از پدر؛ آن‌هم بچه‌ای که این‌همه به بابا علاقه دارد؛ وقتی آمد غش نکرد، از حال نرفت، قالب تهی نکرد، با یک قدرت و مقاومت کنار بدن پاره‌پاره بابا زانو زد و دست‌های کوچکش را روی رگ‌های بریده بابا گذاشت، اول از خودش نگفت، نگفت بابا دیشب خیمه‌های ما را آتش زدند، نگفت بابا به من سیلی زدند، نگفت من روی خارها دویدم؛ اول از بابا گفت، گفت بابا کی رگ‌های گردن تو را برید؟

و بعد از خودش گفت و حسین هراسی را حل کرد، تمام عبارت مقتل این است «حتی ابکأ کلّ صدیق و عدو»، دوست و دشمنی که آنجا بودند همه شروع کردند به گریه کردن؛ عمر سعد دید این بچه همه‌چیز را برگرداند و عوض کرد، به‌صورت هر فرماندهی نگاه کرد که به او مأموریت بده برو این بچه را از روی بدن بابا بردار، دید آن فرمانده دارد به پهنای صورت گریه می‌کند و اشک می‌ریزد.

ایشان ادامه دادند: در عبارت مقتل این است که «فقد اجتمعت عدة من الاعراب»، عده‌ای عرب بیابان‌گرد را پیدا کردند، اعراب به معنای بیابان‌گرد و صحراگردی که هیچی نمی‌فهمند را پیدا کردند و به آنان گفتند که شما بیایید این بچه را از روی بدن بابا بردارید؛ زینب دید این عرب‌های بیابانی دارند با تازیانه و شلاق و نی به سراغ این بچه می‌روند، این بچه چهارساله چقدر طاقت دارد از بین می‌رود؛ خودش را روی این بچه انداخت، ناله‌اش بلند شد که «أَبتا أُنظُر إلی عَمَّتِیَ المَضروُبَة»، ببین دارند عمه‌ام را کتک می‌زنند.

آمریکا به دنبال ذلت ایران برای پوشش شکست خود است

امام‌جمعه مشهد مقدس با طرح این سؤال که آیا راه‌حل حسین هراسی مذاکره است، تصریح کردند: راه‌حل حسین هراسی بیعت و دست دادن به یزید است؟ عزیزان ما توجه داشته باشند، دولتمردان آمریکا امروز روز استیصال و بدبختی آنان است؛ این‌ها شکست‌خورده‌اند در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، حزب دموکرات شکست خورد، دولت آمریکا در این انتخابات شکست خورد، تنها برگ برنده این‌ها این است که ما را ذلت بکشانند و ذلت ما را خرج کنند برای شکستشان. «هَیْهاتِ مِنّا الذلَّة»

یک جوان فلسطینی که حسین (علیه‌السلام) را نمی‌شناسد و به امامت امام حسین (علیه‌السلام) هم اعتقاد ندارد، روز عاشورا از امام حسین (علیه‌السلام) یاد گرفت، ابراهیم الاکاری با ماشینش 22 صهیونیست را زیر گرفت و جانش را کف دست گرفت و مقابله کرد در جنگ با صهیونیسم به عشق امام حسین (علیه‌السلام).

از موقعیت امروز آمریکا باید برای حفظ عزت استفاده کرد

آیت‌الله علم الهدی خطاب به مسؤولان مذاکره‌کننده بیان داشتند: ما شیعه امام حسین (علیه‌السلام) ، این عزیزانی که دارند مذاکره می‌کنند خودشان را در عاشورای این امام حسین (علیه‌السلام) ببینند، خود را در کربلای امام حسین (علیه‌السلام) ببینند و راهبردشان را از امام حسین (علیه‌السلام) بگیرند؛ الآن دولت‌مردان آمریکا بدبخت شده‌اند می‌خواهند به هر قیمتی شده ما را به ذلت بکشانند و برگ برنده‌ای پیدا کنند و شکستشان را جبران کنند و الآن موقعیتی است که ما باید آن را مغتنم بشماریم و عزت خود را حفظ کنیم. «تکبیر»

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی