۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت

زنده نگه داشتن پیام عاشورا به خاطر سخنان حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در بارگاه یزید بود

امروز باید رهروان زینب(س) به دنبال ارتقای سطح علمی خود در ابعاد مختلف دینی بوده و در این مسیر آموزه‌های دینی خود را به شکل عملیاتی در بیاورند

همایش بزرگ رهروان زینبی (س) ، پایانه مسافربری معراج مشهد

آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در همایش بزرگ رهروان زینبی (س) که در پایانه مسافربری معراج مشهد برگزار شد، اظهار کردند: حضرت زینب (س) بعد از واقعه عاشورا نقش بی‌بدیلی در پشتیبانی از مسئله امامت و ولایت و انتقال پیام عاشورا داشته‌اند. زنده نگه داشتن پیام عاشورا به خاطر سخنان حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در بارگاه یزید بود که ما باید تمام این مسائل را در زمره نه تنها اعتقادات خود بلکه در مسائل جامعه پیاده‌سازی کنیم اما متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم از این ظرفیت عاشورایی استفاده کنیم.



دریافت

ایشان با بیان اینکه رهروان زینب(س)، امروز در همان راهی حرکت کنند که حضرت زینب(س) به دلیل آن ارزش‌ها راهی کربلا شد‌، تاکید کردند: امروز باید رهروان زینب(س) به دنبال ارتقای سطح علمی خود در ابعاد مختلف دینی بوده و در این مسیر آموزه‌های دینی خود را به شکل عملیاتی در بیاورند.

آیت الله علم الهدی در ادامه افزودند: باید این مسئله را مورد توجه قرار دهیم که حضرت زینب(س) در جریان کربلا و عاشورا از ما نمی‌خواهند که همدردی کنیم و اشک بریزیم بلکه نکته حائز اهمیت در واقعه کربلا این است که حضرت زینب(س) در جریان کربلا به ما درس‌های مهمی داده و خواستار ادامه این راه از ما هستند.

ایشان تصریح کردند: یکی از نکات انحرافی در مسئله عزاداری این است که عزاداری و سوگواری‌ها فقط تا ظهر عاشورا و شام غریبان ادامه داشته و پس از آن این مسئله کمرنگ می‌شود که رفع آن نیازمند توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی است.

آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه شناخت و معرفت حضرت زینب به منظور رهروی از راه آن حضرت بر تمامی بانوان ملزم و واجب بوده، یادآور شدند: شناخت و معرفت نسبت به حضرت زینب(س) باید رشد و توسعه یافته و ابعاد شخصیتی آن حضرت برای همه مردم نشان داده شود چرا که امروز شاهدیم حضرت زینب(س) را فقط در اشعار و متون ادبی به تصویر می‌کشند.

ایشان با تشریح صلابت حضرت زینب(س) افزودند: معنای زینب، زینت پدر بوده و در حقیقت حضرت زینب(س) تجلی شخصیت پدرش امام علی(ع) است تا آنجا که که باید گفت بنی امیه به دنبال براندازی آموزه‌های علی ابن ابیطالب (ع) بود و اینجا زینت پدر اجازه چنین کاری نداد و ولایتمداری را در جامعه آن روز با وجود مصائب عظما ترویج می‌کرد.

آیت الله علم الهدی بیان داشتند: حضرت زینب (ع) در واقع کربلا و عاشورا روشنگری‌های فراوانی داشته و حتی در مکالمات وی با برادرش سیدالشهدا(ع) این روشنگری‌ها و آموزه‌های دینی مشاهده می‌شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی