۱۴۰۳ يكشنبه ۳۰ ارديبهشت

امر به  معروف و نهی از منکر برای آمریکا زهر هلاهل است/قوه قضاییه مدیران مسؤول روزنامه‌هایی که اسیدپاشی را به آمران به معروف نسبت داده‌اند تحت تعقیب قرار دهد

عامل و عوامل اسیدپاشی که این جنایت را مرتکب شده‌اند، با تمام امکانات اطلاعاتی، امنیتی و قضایی کشور باید بسیج شود و این عامل را به هر قیمتی به دست بیاورند و این توطئه نابکارانه شیطانی را سد کنند؛ دومین موردی که بایستی قوه قضاییه پیگیری کنند، با مدیران مسؤول این روزنامه‌ها و رسانه‌هایی که به استقبال توطئه بی‌بی‌سی انگلیسی رفتند و این قصه را به امربه‌معروف نسبت دادند، برخورد کنند.

خطبه دوم نماز جمعه، حرم امام رضا (علیه‌السلام)

آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد مقدس در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور امام رضا (ع) بابیان این‌که در اولین جمعه از ماه محرم قرار داریم، گفتند: امام حسین (ع) تمام این فشارها و سختی‌ها را تنها برای امربه‌معروف و نهی از منکر پذیرفتند.

دریافت
مدت زمان: 21 دقیقه 37 ثانیه

امسال محرم ما با همه‌سال‌ها یک تفاوت داشت و آن این‌که در مقدمه این ماه عزا و ماتم به داغ جان‌گداز یک اسوه عظیم تقوا و یک الگوی ریشه‌ای برای انقلاب تناور، فقیه بزرگی، مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی دچار و گرفتار شدیم؛ این مصیبت شاید پیدایشش در مقدمه محرم برای این بود که داغ اعظم مصائب که مصیبت سیدالشهدا (ع) است، این داغ را بر همه دل‌ها هموار کند.

ایشان افزودند: وجود مقدس امام هشتم (ع) صاحب این قبر مطهر به ریان بن شبیب فرمودند: «یَا ابْنَ شَبِیبٍ إِنْ کُنْتَ بَاکِیاً لِشَیْ‏ءٍ فَابْکِ لِلْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ (علیه‌السلام)»، مردم ما وقتی یک سرمایه ارزشمندی را در این انقلاب و نظام در عرصه تقوا و فضیلت از دست دادند، وقتی مصیبت این داغ در کنار مصائب جان‌گداز کربلای ابی‌عبدالله قرار می‌گیرد، آن مصیبت اعظم مصائب است برای همین امام هشتم به ریان بن شبیب دستور دادند بر هر مصیبتی خواستی گریه کنی، بر مصیبت جدم حسین گریه کن.

هیچ مصیبتی در هر بعدی از ابعاد وقتی بر افراد یا بر جامعه وارد می‌شود، این مصیبت را وقتی کنار مصائب اعظم سیدالشهدا (علیه‌السلام) قرار بدهند، در مقابل مصیبت امام حسین چیزی نیست؛ آخر این مصیبت چطور قابل‌تحمل برای یک انسان است؟ از آغوش یک مادر، یک بچه شیرخواره‌ای را جدا کنند، بیاورند وسط یک میدانی که باران تیر و نیزه و شمشیر می‌بارد، دل مادر به دنبال این بچه آمده.

یک بچه‌ای که سرش به پوست پشت گردن آویخته شده روی دست حجت خدا باید این بچه را به دامن مادر برگرداند، همین‌که از بالای تل زینبیه با بچه سربریده به‌طرف خیمه‌ها روان شد دید رباب در خیمه ایستاده منتظر است؛ بچه سربریده را که نمی‌شود به دامن مادر برگرداند؛ آقا راه را منحرف کرد و به پشت خیمه‌های رفت و خواهرش را صدا زد؛ خواهرم بیا، اصغر سیر آب شده را از من بگیر.

خواهر آمد نگاه کرد سر این بچه به پوست پشت گردن آویزان است، این منظره را که دید جمله‌ای گفت و آتش به دل امام حسین زد، گفت ای‌وای اصغر شیرخواره‌ام، می‌خواستند تو را با لب‌تشنه از شیرستان مادر جدا کنند و از شیر بگیرند، مگر غیر از تیر سه شعبه زهرآلود وسیله دیگری پیدا نمی‌شد که تو را از شیر بگیرند؟

امام‌جمعه مشهد مقدس بیان داشتند: امام رضا (ع) فرمودند: ««یَا ابْنَ شَبِیبٍ إِنْ کُنْتَ بَاکِیاً لِشَیْ‏ءٍ فَابْکِ لِلْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ (علیه السلام)»، همه این‌ها برای چیست؟ همه این مصیبت‌ها برای چیست؟ همه این تحمل‌های سرسخت به چه مناسبت؟ بچه را بیاورند در میدانی که باران تیز و نیزه می‌بارد و او را با گلوی بریده به خیمه‌گاه بازگرداند؟ چرا؟ این چرا را باید از آقا سیدالشهدا بپرسیم.

قیام امام حسین (ع) تنها برای امربه‌معروف و نهی از منکر است

وجود مقدس حضرت سیدالشهدا (ع) فرمود همه‌اش برای یک‌چیز است، «اُرِیدُ اَن آمِر بِالمَعروفِ وَ اَنهَی عَنِ المُنکَرِ»، همه‌اش برای همین است؛ امربه‌معروف و نهی از منکر.

ایشان ادامه دادند: آنی که جامعه را مسؤول قرار می‌دهد، انسان‌ها را در تمام روند زندگی اجتماعی خود، در تمام حرکت‌های موجود در عرصه حیات جمعی، در تمام مسائلی که پیش پای زندگی پیش می‌آورد، آنچه همه مردم را مسؤول می‌کند، امربه‌معروف و نهی از منکر است.

گناه، آتشی است که تمام جامعه را می‌سوزاند

امام حسین (ع) می‌گوید همه حرکت‌ها برای همین است که این امربه‌معروف و نهی از منکر حاکم شود؛ امربه‌معروف و نهی از منکر در میان مردم رواج پیدا کند و مردم بی‌تفاوت در برابر مسائل و گناه نباشند؛ این گناه یک ویروس است، یک فتنه است و یک آتشی است که ولو این‌که یکجا گنه‌کاری آن را روشن می‌کند اما شعله او خواه‌ناخواه زندگی، ناموس، دختر و زن تو را هم می‌گیرد؛ گناه چنین چیزی است.

کسی خانه‌ات را آتش بزند می‌ایستی و نگاه می‌کنی؟ در مقابل آن بی‌تفاوتی؟ این جامعه خانه ماست، این مملکت و کشور مال ماست، آقایی بیاید کشور را آتش بزند، گنه‌کار بیاید وسط این جامعه جرقه‌ای بزند که این جرقه همه جوان‌ها را بسوزاند و تو که جوان داری می‌توانی در مقابل آن بی‌تفاوت باشی؟

عضو خبرگان رهبری ادامه دادند: آنی که استکبار را ناراحت می‌کند همین است، یعنی توطئه استکباریِ مستکبرین دنیا و عوامل آنان در هر جامعه‌ای ، در هر ملتی که بی‌تفاوت هستند ولو هرچه قدر بصیرت داشته باشند و هرچه قدر معلومات داشته باشند، اما اگر بی‌تفاوت شدند، توطئه استکباری در میان آن‌ها مؤثر واقع می‌شود. «تکبیر»

این مردم، مردم بی‌تفاوت نیستند

برادران، خواهران، این را بدانید در کشور ما زهر هلاهل برای آمریکای ملعون، امربه‌معروف و نهی از منکر است و این مردمی که آمر به معروف و ناهی از منکر هستند، این مردم، مردم بی‌تفاوت نیستند و آنی که راه نفوذ دشمن و آمریکا را در این مملکت برای مرتبه دیگر باز می‌کند، آن فقط بی‌تفاوتی مردم در مقابل آنچه ببینند است.

ایشان بابیان این‌که بی‌تفاوتی مردم باعث نفوذ عاملان آمریکا به کشور می‌شود، تصریح کردند: وقتی مردم بی‌تفاوت باشند، عوامل مختلف آمریکا وارد این کشور می‌شود؛ یعنی وقتی بنا شد هشت سال تجربه دفاع مقدس، بچه بسیجی را به رخ آمریکا کشیده است که با تمام وجودش به میدان مین می‌رود و از وجودش تنها دو قلم استخوان باقی می‌ماند، وقتی بنا شد تجربه هشت سال دفاع مقدس، خیل عظیم جوان بسیجی را در شب عملیات زیر باران آتش به رخ آمریکا کشانده است که با همه‌چیز می‌ایستد و از همه‌چیز نمی‌ترسد، خب این بسیجی از کجا به وجود آمد؟ از دامن دین، از بستر قرآن، از آغوش گرم‌ونرم علی و زهرا و حسین این بچه بسیجی به وجود آمد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به این‌که آنان می‌گویند باید این بچه بسیجی را از آن‌ها گرفت، خاطرنشان کردند: این بسیجی‌ها را چطور آن را بگیرند جز با توسعه فساد؟ و کی می‌توانند توسعه فساد را ابزار گرفتن این جوان باغیرت بسیجی از دین قرار دهند؟ زمانی که مردم در برابر فساد بی‌تفاوت باشند؛ به هر قیافه‌ای می‌خواهد این زن هرزه دربیاید در جامعه، به هر شکل و شمایل  و آرایشی می‌خواهد ظاهر شود، مراکز فساد به هر نحوی که می‌خواهد انجام بگیرد، آقایان خوش‌غیرتی کنند ارتباطات اجتماعی، دستگاه و شبکه‌های اجتماعی اسرائیلی و آمریکایی را به روی مردم هرچه می‌خواهند، باز کنند و مردم هم بی‌تفاوت باشند؛ این جاده آمریکا را آسفالت می‌کند که بیاید بچه ما را از دل دین و بستر قرآن بگیرد.

دشمن با قائله اسیدپاشی به دنبال ریشه‌کن کردن امربه‌معروف و نهی از منکر است

ایشان بابیان این‌که دشمن با امربه‌معروف و نهی از منکر مخالف هستند، اضافه کردند: وقتی این را گرفت، این نظام می‌ماند و خودش با تجهیزاتی که دارد، تجهیزاتش خوراک نصف روزه امریکاست، آنی که جلوی قضیه ایستاده، امربه‌معروف و نهی از منکر و بی‌تفاوت نبودن مردم است و لذا شما ملاحظه می‌کنید به‌مجرد این‌که یک قانونی برده‌اند در مجلس به‌عنوان حمایت از آمرین به معروف و ناهین عن المنکر بلافاصله این جریان نابکارانه اسیدپاشی را به‌عنوان یک توطئه ضد امربه‌معروف، شبکه‌های خارجی استخدام می‌کنند.

یا در اصل قضیه با توطئه خودشان است که امیدواریم عواملش به دست بیایند و معلوم شود این‌ها جاسوس سرسپرده خارجی هستند که اصل برنامه را این‌ها اجرا کردند و یا از چنین حادثه‌ای که معلوم نیست چه انگیزه‌ای بوده است، این‌ها استفاده می‌کنند و بر موجش سوار می‌شوند و آن‌هم موج ضد امربه‌معروف و نهی از منکر.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشتند: یعنی بیایند ریشه امربه‌معروف را بکنند با یک قائله‌ای که هیچ ربطی به امربه‌معروف ندارد، بگویند اسیدپاشی کار آمرین به معروف و ناهیان از منکر بوده؛ امروز که در این جمع نمازگزار ما دادستان محترم کل کشور حضور دارند، بنده می‌خواهم عرض کنم که قوه قضاییه باید سه مطلب را پیگیری کند و دقیقاً قوه قضاییه این سه نکته را تحت تعقیب قرار دهد.

قوه قضاییه با عاملان اسیدپاشی برخورد قاطع کند

اول عامل و عوامل اسیدپاشی که این جنایت را مرتکب شده‌اند، با تمام امکانت اطلاعاتی، امنیتی و قضایی کشور باید بسیج شود و این عامل را به هر قیمتی شده این عامل را به کمک اطلاعات مردمی به دست بیاورند و این توطئه نابکارانه شیطانی را سد کنند.

دومین موردی که بایستی قوه قضاییه پیگیری کنند، مدیران مسؤول این روزنامه‌ها و رسانه‌هایی که با استقبال توطئه بی‌بی‌سی انگلیسی رفتند و این قصه را به امربه‌معروف نسبت دادند. «تکبیر»

در سال 83 به خاطر یک مسائل شخصی در تهران آمنه بهرامی قربانی یک اسیدپاشی شد، همین روزنامه‌ها وقتی قوه قضاییه خواست از آن مجرم و جانی که اسیدپاشی را انجام داده است، قصاص کند، همین روزنامه‌های زنجیره‌ای و همین ارگان‌های وابسته به جریان‌های لائیک ضد ولایت، این‌ها قیام کردند که چرا می‌خواهید از یک انسانی در برابر اسیدپاشی قصاص کنید؟

جلوی قضیه را گرفتند و راه افتادند و با یک سلسله وسایل آمنه بهرامی را مجبور کردند رضایت دهد و آن جانی قصاص نشود که اگر آن روز آن جانی قصاص شده بود دیگر اسیدپاشی رخ نمی‌داد؛ الآن آمده‌اند برای این‌که خلاف امربه‌معروف شروع کنند با یک جریان و جناح دینی و مذهبی در این مملکت مبارزه کنند، آمده‌اند این جریان اسیدپاشی را بادکرده‌اند و متورم کرده‌اند و روی آن کار می‌کنند که باید بگیرید، ببندید و بزنید.

جریان سازی نابکارانه جبهه مقابل جریان مذهبی

این‌ها چقدر نامرد و نابکار هستند، مردم این جریان‌های سیاسی را بشناسید، این روزنامه‌هایی که این‌طور می‌نویسند و با بی‌بی‌سی انگلیسی همدست می‌شوند همان جریان‌های سیاسی هستند که دو روز دیگر جلوی شما را می‌گیرند و برای کاندیداهای خود از شما رأی می‌گیرند و در انتخابات می‌خواهند حیات سیاسی خود را تجدید کنند.

برادر جوان، خواهر جوان، معنای بصیرت سیاسی و دینی، شناخت این جریان‌هایی است که امروز روزنامه‌های ارگانی آنان با بی‌بی‌سی همگام شدند و یک فاجعه شیطانی را به امربه‌معروف نسبت می‌دهند و این را ابزار ضد امربه‌معروف قرار داده‌اند؛ قوه قضاییه بایستی با کمال قدرت با این روزنامه‌ها و رسانه‌ها برخورد کند؛ این بزرگ‌ترین حرکت در تشویش اذهان عمومی است.

جنایات افراد لامذهب و لائیک

مورد سومی که قوه قضاییه باید تعقیب کند، آن افراد لامذهب و بی‌دینی است که در این مملکت یک ژست آکادمیک می‌گیرند، مصاحبه کردند و حرف زدند و این قضیه را به آمرین به معروف نسبت داده‌اند؛ آن‌ها را نیز باید تعقیب کنید؛ آن‌ها دو جنایت کرده‌اند، یک جنایتی که به امربه‌معروف که فریضه‌ای الهی است جسارت کردند و به آمر به معروف به‌عنوان یک متدین تهمت زدند.

جنایت دومشان، این چهار زنی که قربانی این حادثه شده‌اند، برخی از آن‌ها زن‌های محجبه بودند و این زن‌ها را به‌عنوان بی‌حجاب و بدحجاب معرفی کردند؛ این سه مسئله‌ای است که قوه قضاییه باید تا وقتی‌که عوامل را پیدا نکردند، این دو که نقد هستند، مدیر مسؤولان این روزنامه‌ها که زنده‌اند و روزنامه‌هایشان دارد منتشر می‌شود، این‌ها که دستیار انگلیس و دشمن هستند، جاسوس به‌تمام‌معنا و مزدور قطعی خارجی هستند، این‌ها باید تحت تعقیب قرار بگیرند.

کسانی که این مصاحبه‌های نا اهلانه را کردند و این جنایت را کرده‌اند هم به آمر به معروف توهین کرده‌اند و هم به فریضه الهی را توهین کردند و هم به زن‌های بیچاره‌ای که قربانی شدند و آن‌ها را بی‌حجاب معرفی کردند، این‌ها که معلوم است چه کسانی هستند، باید با این‌ها برخورد شود.

کشور را در برابر توطئه و جاسوسی آزاد نگذارید

این‌طور که ما نمی‌توانیم کشور را در همه‌چیز آزاد بگذاریم، در کشور بیان آزاد، در کشور عقیده و فکر آزاد اما در کشور نباید توطئه آزاد باشد، در کشور جاسوسی نباید آزاد باشد.

در اصفهان در جلوی دادگستری جمع شده‌اند و از افرادی که تجمع کرده‌اند ده‌ها نفر منافق و سلطنت‌طلب حضور داشتند، از این‌ها یک نفر محرک این تجمع یک مرد بوده که خودش را به شکل یک زن درآورده آمده تحریک کرده و او را گرفته‌اند و مدارک جاسوسی از او به‌دست‌آمده؛ آن‌وقت روزنامه‌ای هم که در این مسیر حرف زده نیز در مسیر آن‌هاست؛ آن‌وقت این روزنامه باید آزاد باشد؟ مدیر مسؤول آن روزنامه باید آزاد باشد؟ آن‌ها هم همیار و هم‌دست این‌ها هستند و آن‌ها هم باید گرفته شوند.

امیدواریم خداوند متعال قاطعیت لازم را به این عزیزان ما و یک بصیرت قاطع و نافذ به شما برادران و خواهران متدین عنایت کند، جریان شناس باشید و جریان دستیار انگلیس و آمریکا را به‌عنوان جریان سیاسی بشناسید و دو روز دیگر که آمدند برای حیات سیاسی خود از شما رأی بگیرند آن‌ها را بشناسید. «تکبیر»

بخش عربی از خطبه دوم

دریافت
مدت زمان: 3 دقیقه 21 ثانیه

نظرات (۱)

آیت الله علم الهدی هدیه امام علی(ع) و امام حسین(ع) به من بود ،من در یکی از سفر هایم به عتبات عالیات پای منبر های این بزرگوار در حرم امام علی (ع) و حرم امام حسین(ع) نشسته ام.در صورت امکان سلام من رو به ایشون برسونید و برای من دعا کنند .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی