۱۴۰۳ يكشنبه ۳۰ ارديبهشت

شب پنجم محرم،دانشگاه عاشورا

چهارشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۳، ۰۶:۲۳ ب.ظ

عاشورا یک دانشگاه برای هدایت بشریت است

حضرت امام حسین (ع) همه ارزشها و ارکان دین پیامبر اسلام (ص) را در عاشورا آموزش می دهند و بررسی ابعاد زندگی هر یک از کارگزاران عاشورا در این دانشگاه سرمشق و هدایتگر انسانهاست

شب پنجم محرم، رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی

آیت الله علم الهدی چهارشنبه شب در ویژه برنامه دهه اول محرم در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی افزودند: عاشورا تنها میدان جنگ و برخورد نابرابر دو جبهه نبود بلکه میدانی بود که حضرت سیدالشهدا (ع) از آن تابلویی در برابر بینش بشریت تا روز قیامت ساخت تا همگان پایه های زندگی دنیوی و اخروی خود را برمبنای اصول و ارزشهای به نمایش گذاشته شده در این تابلو بنا نهند.


ایشان اظهار کردند: عاشورا یک دانشگاه برای هدایت بشریت است که حضرت امام حسین (ع) همه ارزشها و ارکان دین پیامبر اسلام (ص) را در آن آموزش می دهند و بررسی ابعاد زندگی هر یک از کارگزاران عاشورا در این دانشگاه سرمشق و هدایتگر انسانهاست.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه به کار بردن دو واژه اطهر و ازکی در کنار هم برای اهل بیت (ع) دلیل خاصی دارد، افزودند: اطهر به معنای طهارت ظاهر و باطن است و تزکیه تنها طهارت باطن را نشان نمی دهد و به معنای پاکی جان است به این معنا که همه حرکات و فعالیتهای فرد و سراسر نفس و ذاتش عاری از زشتی می باشد.

ایشان اظهار کردند: سیمای زندگی و سیره رفتاری اهل بیت (ع) سراسر طهارت و پاکی بود و زیرک ترین دشمنان نیز نمی توانستند نقطه ضعفی در رفتار و نیت اهل بیت (ع) پیدا کنند لذا چاره ای جز به شهادت رساندن آنان نمی یافتند.


آیت الله علم الهدی تصریح کردند: حضرت امام حسین (ع) اهل بیت (ع) را کارگزاران عاشورا می نامند زیرا افزون بر داشتن طهارت رفتاری، تزکیه نفس داشتند و هرگز به گناه آلوده نمی شدند. اهل بیت (ع) دنیا را گذرا می دانستند و هرگز به آن دل نبستند و تنها چیزی که مقابل چشمانشان قرار داشت، عشق، کمالات معنوی و اتصال به خداوند بود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی