۱۴۰۳ يكشنبه ۳۰ ارديبهشت

اجتماع بزرگ 'لبیک یا حسین (ع)'،همراهان عاشورا

دوشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۳، ۰۱:۴۶ ب.ظ

بعضی جریانات وابسته به این نظام و انقلاب در عرصه سیاست به دنبال این هستند که در اولین فرصت با دشمن معامله کنند

گروهی از این جریانات امروز عرصه قدرت تحقیق می کنند که چگونه می شود در اولین فرصت بر موقعیت ها تکیه کرد و تحت چه عنوانی، چه جریانی و چه حرکتی با شعار انقلاب و شعار ولایت بر مردم مسلط شدگروهی دیگر به اسم وابستگی به این نظام و انقلاب در عرصه سیاست خودنمایی می کنند و دنبال این هستند که در اولین فرصت با دشمن معامله کنند، به دشمن امتیاز دهند یا امتیاز بگیرند.

اجتماع بزرگ 'لبیک یا حسین (علیه السلام)، شهرک شهید رجایی

آیت الله  علم الهدی  در اجتماع بزرگ 'لبیک یا حسین (علیه السلام)  در مشهد به مناسبت دوم محرم و سالروز ورود کاروان حضرت امام حسین (علیه السلام) به کربلا، ورود این کاروان را نقطه ای از عبرت های عاشورا دانسته و افزودند: نقل شده است که در دوم محرم الحرام هزار و 200 نفر همراه حضرت امام حسین (علیه السلام) قدم بر روی خاک سرزمین نینوا گذاشتند اما براساس روایات نقل شده، در روز عاشورا 120نفر از این تعداد با آن حضرت باقی ماندند. تفاوت هزار و 80 نفری که صحنه کربلا را ترک کردند با 120 نفری که تا روز آخر با حضرت امام حسین (علیه السلام) ماندند، یک راهبرد اساسی در حرکت دینی به شمار می رود که در تمام عرصه های زندگی نقش آفرینی می کند.

دریافت


ایشان افزودند: تفاوت بین این دو گروه تابلویی در برابر دیدگان ماست که می توان براحتی شاکله همه قیام ها و جریانات سیاسی که در مسیر دین شکل می گیرد را درک کرد. هزار و 80 نفری که حضرت امام حسین (علیه السلام) را در جریان عاشورا همراهی نکردند به سه گروه تقسیم می شوند.
آیت الله علم الهدی تصریح کردند: گروه اول افرادی بودند که دوستدار حضرت امام حسین (علیه السلام) و اهل بیت (علیه السلام) بودند و از بنی امیه نفرت داشتند اما در حین عشق ورزی به اهل بیت (علیه السلام) حاضر به گذشتن از زندگی و زن و فرزند خود نبودند. این افراد بر سر دو راهی ماندن با حضرت امام حسین (علیه السلام) و جدا شدن از ایشان گرفتار شده بودند و در نهایت داشتن زندگی دنیوی را بر شهادت ترجیح دادند. 


ایشان بیان داشتند: گروه دوم افرادی بودند که در یک تحلیل سیاسی ماندن با حضرت امام حسین (علیه السلام) را به مصلحت ندانسته و تداوم قدرت را در حمایت از جریان یزیدی دیدند لذا از حضرت سید الشهدا (علیه السلام) جدا شدند. گروه سوم نیز افرادی بودند که درصدد سوء استفاده از شکست نهضت حضرت امام حسین (علیه السلام) در نبرد با یزید بودند تا بر آنچه از این جریان باقی می ماند مسلط شده و با جریان یزیدی تعامل کنند لذا تا قبل از عاشورا در صحنه کربلا باقی ماندند.


آیت الله علم الهدی افزودند: این گروه وقتی مطمئن شدند که حتی میراث حضرت امام حسین (علیه السلام) نمی تواند بر جریان یزیدی غلبه کند آن حضرت را ترک کردند. 120 نفر باقیمانده با حضرت امام حسین (علیه السلام) نیز به دو گروه اقلیت و اکثریت تقسیم می شوند، : گروه اول افرادی اندک بودند که از عوارض شهادت در نقش ابدیت و انسان سازی بی اطلاع بودند و فقط به عشق حضرت امام حسین (علیه السلام) شربت شهادت نوشیدند و گروه دوم اکثرا افرادی بودند که از راز و رمز شهادت و از اینکه چگونه شهادت دین را تثبیت و نهادینه می کند، آگاهی داشتند لذا تا آخرین قطره خون خود در کنار حضرت امام حسین (علیه السلام) به نبرد با یزید ادامه دادند.


ایشان بیان داشتند: امروز ولایت سید الشهدا (علیه السلام) در ولایت ولی امر متبلور و کربلای امروز ما همه سطح کره خاکی است که جریان استکبار با همه قدرت به صورت یک جریان یزیدی ستمگرانه در خط رویارویی و مقابله با دین و بندگی خدا قرار گرفته است. تنوع سه گانه گرایش های سیاسی در هزار و 80 نفری که با حضرت امام حسین (علیه السلام) نماندند را می توان در جریانات سیاسی امروز وابسته به نظام و انقلاب به وضوع مشاهده کرد.


آیت الله علم الهدی افزودند: گروهی از این جریانات امروز به اسم وابستگی به این نظام و انقلاب در عرصه سیاست خودنمایی می کنند و دنبال این هستند که در اولین فرصت با دشمن معامله کنند، به دشمن امتیاز دهند یا امتیاز بگیرند. گروهی دیگر در عرصه قدرت تحقیق می کنند که چگونه می شود در اولین فرصت بر موقعیت ها تکیه کرد و تحت چه عنوانی، چه جریانی و چه حرکتی با شعار انقلاب و شعار ولایت بر مردم مسلط شد.
آیت الله علم الهدی در ادامه بیان داشتند: گروه سوم در جریانات سیاسی امروز افرادی هستند که در این نظام و انقلاب حساب نان، زندگی و گذران عمر خود را می کنند. افراد مخلص نظام که حاضر هستند تا آخرین قطره خون خود در راه اعتلای آن بکوشند همواره عاشورایی بوده و همیشه داغ حضرت امام حسین (علیه السلام) را بر سینه دارند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی