۱۴۰۳ يكشنبه ۳۰ ارديبهشت

شب سوم محرم، انقلاب انفجاری یا ارادی

دوشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۳، ۰۸:۲۴ ب.ظ

انقلاب حضرت امام حسین (علیه السلام) انقلابی ارادی بود

انقلاب امام حسین (علیه السلام) انقلابی بود که در سطح مردم ایجاد شد تا دین توسعه پیدا کند و به عنوان یک قدرت در سرنوشت سیاسی و اجتماعی مردم حاکم شود و دنیا تحت حاکمت دین قرار بگیرد.

شب سوم محرم،حرم امام رضا (علیه السلام)

 آیت الله علم الهدی در شب سوم محرم در حرم رضوی بیان داشتند: براساس کلام، عاشورا حقیقت و واقعیتی خاص دارد و براساس تحلیل‌های اجتماعی و سیاسی که بدست آمده از روز نخست خلقت بشر انقلابهای مختلفی پدیدار شده که سبب دگرگون سازی اجتماعی شده است.

آیت الله علم الهدی به ارتباط انقلاب اسلامی و عاشورا پرداخت و افزودند: انقلاب حضرت امام حسین(ع) انقلابی ارادی بود که در سطح مردم ایجاد شد تا دین توسعه پیدا کند و به عنوان یک قدرت در سرنوشت سیاسی و اجتماعی مردم حاکم شود و دنیا تحت حاکمت دین قرار بگیرد. انقلاب امام حسین(ع) انقلابی ارادی بود که بر اساس تصمیم و حرکت شکل گرفت و قصد و تصمیم حضرت از انقلاب براندازی مفاسد بود؛ انقلاب ارادی انقلابی خودساخته و بر اساس تصمیم ارادی و نه اجباری است.

ایشان در ادامه بیان داشتند: هدف امام حسین(ع) عمل به اصل امر به معروف و نهی از منکر بود تا مانع بی‌عفتی‌ها و بی‌ناموسی‌ها شود و از یک حاکمیت شراب خوار نهی و تلاش کرد تا منکرهای بزرگی همچون یزید را براندازی و تلاش کرد تا ارزش‌های دینی در میان مردم حاکم شود.

آیت الله علم الهدی تصریح کردند: ما باید در کشورمان با عوامل ضد اسلامی مقابله کنیم و آن چنان عمل و عظمت کشور را نشان دهیم که حکومت‌های بیگانه طریقه عمل را از ما الگو بگیرند.

ایشان در بخش پایانی سخنان خود تاکید کردند: سید الشهدا در مقابل هیچ رخداد و رویدادی کنار نرفتند و نظام مقابله با طاغوت را در میانه مردم پایه‌گذاری کردند تا این نظام حرکتی نهادینه شود، حال ما نیز باید این چنین عمل کنیم تا  عبارت "کل‌ یوم‌ عاشورا و کل ارض کربلا" تثبیت و زمینه و پایه فسق و فجور با انقلاب عظیم و ارادی که بنا شده بود، به کلی از بین برود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی