۱۴۰۳ شنبه ۰۱ ارديبهشت

شب 19 رمضان 92

يكشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۳۰ ق.ظ

هرکس در راه دین حرکت می کند. متهم به تندی، افراط وخشونت می شود.

در هر جایی هرکس در راه دین درست حرکت می کند برای اینکه دشمنان او را از دور خارج کنند. او را متهم به تندی، افراط وخشونت می کنند. این تنها منحصر به این دوره نیست و نبوده ، دشمنان امیر المومنین علی(علیه السلام) با تمام علم و اخلاصی که از او سراغ  داشتند و با تمام رشادت هایی که در راه نجات اسلام از او دیده بودند. وقتی از دشمنی با او نتیجه نگرفتند. او را متهم به خشونت وافراط کردند.

مراسم احیاء شب نوزدهم ماه رمضان ، مهدیه مشهد

دریافت

آیت الله علم الهدی ، به مناسبت شب 19 رمضان اولین شب قدر در مهدیه ، ضمن تاکید بر اهمیت توجه به لیالی قدر به بیان ویژگی های این شب ها به عنوان شبهای رحمت و شب هایی که تقدیر انسان ها در سال پیش رو در این شب ها رقم می خورد پرداخت. و موضوع سخنانش را در این سه شب ، علی (ع) ستیزی عنوان کرد.

در ادامه فرمودند: ما از علم ، عدالت ، رشادت و پهلوانی علی(ع) زیاد شنیده ایم اما در مورد علی ستیزی خیر، بزرگترین زمانی که نقطه توجه و کانون دل ما مظلومیت علی(ع) ست همین لیالی قدر است . لذا بحث ما بحث علی(ع) ستیزی است.

ایشان در ادامه به این موضوع اشاره کرد که از زمان رسول اکرم(ص) ، علی(ع) ستیزی وجود داشته و علی(ع) ستیزی چیزی است که دشمنان اسلام با آن سعی در بر اندازی اسلام داشتند . سابقه علی(ع) ستیزی به پیغمبر ستیزی برمی گردد که دشمنی با رسول الله به دشمنی با علی منجر شد. از روزی که محمد(ص) به پیامبری رسید عداوت با ایشان آغاز شد، این دشمنی بخاطر خصوصیات اخلاقی و رفتاری  پیامبر نبود. بلکه بخاطر پیغمبری ایشان بود چون از دید آنها پیغمبری رسول اکرم(ص) مانع شان بود.

این دشمنی تا جایی ادامه پیدا کرد که ابتدا سعی در تخریب قداست رسول خدا و بعد دست به کودتا و قصد کشتن ایشان کردند. همین پیغمبر ستیزی به علی(ع)  رسید و شروع آن در حدیقه بنی نجار بود که جبرئیل بر پیغمبر نازل شد وگفت هرکس در این باغ وارد می شود باید به علی به عنوان امیر المومنین سلام دهد. و عده ای با اکراه و نارضایتی انجام دادند.

آیت الله علم الهدی در ادامه به چند امتیاز امیرالمونین که باعث نجات اسلام از بحران شد پرداختند. جنگ بدر ، تقابل 313 نفر از مسلمان با سپاه تا دندان مسلح کفار و تدبیر  یک کیسه کوچک خرمای خشک بر گردن سربازان اسلام به عنوان غذا که در این جنگ 70 نفر به دست علی(ع) به هلاکت رسیدند ، یا جنگ احد و احزاب که مبارزه حضرت با عمر بن عبدود بعد از اینکه 3 بار هل من مبارز طلبید و فقط علی (ع) حاضر به مبارزه شد و عمر را شکست داد. این ها گوشه ای از رشادتهای علی بود و زمانی که دیدند قدرت مقابله با ایشان را ندارند حضرت را متهم به تندی ، خشونت و افراط کردند.

نظرات (۱)

به نام خدا با سلام حق با آقای علم الهدی است... افراطی واقعی کسی است که در پیروی از هوای نفس خود اقدام و افراط میکند نظرات حضرت آقا بالاخص در مورد مسئله حجاب قابل ستایش و ستودنی است در مورد انحرافات بوجود آمده در مسئله ورزش بانوان هم عملکرد و نظرات ایشان عالی و بیادماندنی بوده ، خداوند به حق این شبهای مبارک قدر طول عمر باعزت نصیب این سید بزرگوار و عالم مجاهد بفرماید انشاا...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی