۱۴۰۳ يكشنبه ۳۰ ارديبهشت

باید در عرصه تبلیغ و روضه‌خوانی به روز بود/تنها «اشک» کافی نیست

مادحین، وعاظ و سخنرانان باید با بیان هنرمندانه و کامل مطالب افراد را جذب کرده و تنها اشک کافی نیست، بلکه باید معرفت اهل بیت(ع) را برای ایشان نهادینه کنیم، باید در عرصه تبلیغ و روضه‌خوانی به روز بود و محفوظات زیادی داشت تا بتوان در این فضا و در مقابله با هجمه‌های دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) مطالبی محکمی داشت.

اولین نشست سرمربیان سازمان بسیج مداحان،ستاد مرکزی سازمان بسیج مداحان

اولین نشست سرمربیان سازمان بسیج مداحان با حضور آیت‌الله علم الهدی و سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ستاد مرکزی سازمان بسیج مداحان برگزار شد. در این نشست آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به نقش رابطه خوب و مناسب بین سرمربی و متربی، اولین مرحله تربیت و تزکیه بین سرمربی و متربی را علاقه‌مندی دو جانبه دانست و افزودند: این اصل از مهمترین اصول رفتاری پیامبر اکرم(ص) است که دیگران را جذب می‌کرد و ما هم اگر بخواهیم انسان‌سازی و تربیت موفقی داشته باشیم، باید اصول رسول خدا(ص) را پیاده کنیم که نمونه بارز این تربیت و انسان‌سازی تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی(ره) بود.

ایشان در ادامه با بیان نقش مهم مادحین، وعاظ و سخنرانان در مورد بیان صحیح و درست واقعیت‌ها درباره زندگی اهل بیت(ع) بیان داشتند: این گروه باید با بیان هنرمندانه و کامل مطالب افراد را جذب کرده و تنها اشک کافی نیست، بلکه باید معرفت اهل بیت(ع) را برای ایشان نهادینه کنیم، باید در عرصه تبلیغ و روضه‌خوانی به روز بود و محفوظات زیادی داشت تا بتوان در این فضا و در مقابله با هجمه‌های دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) مطالبی محکمی داشت.

آیت الله علم الهدی ابراز داشتند: باید روضه‌خوانی‌ها را گسترش دهیم و مستمعان را متخد و منسجم کرد و مطالب و اشعار و بیانات به روزی داشته باشیم تا بتوانیم اثرگذاری و جذب بیشتری داشته باشیم، باید مداحان و سخنرانان را طوری تربیت کرد که ارزشی باشند و همیشه نوکر اهل بیت(ع) باشند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی