۱۴۰۳ يكشنبه ۱۶ ارديبهشت

غدیر خاطره 1400 سال قبل نیست بلکه مسئله ی امروز ما است

اگر آن روز پیامبر این تز را مبنای اصلی اسلام در حکومت و رهبری معرفی نمی کرد. ما امروز در دنیا رهبری نداشتیم که 35 سال با همه ی فتنه ها و توطئه ها مقابله کند و ما را در این راه دعوت کند. تا ما امروز قوی تر از قبل مقابل جهان خواران بایستیم.

مراسم شب عید غدیر، حرم مطهر رضوی

آیت الله علم الهدی در مراسم ویژه جشن عید سعید غدیر خم در حرم مطهر رضوی برگزار شد ضمن خیر مقدم به حاضرین بیان داشتند: مسئله ی غدیر تجدید خاطره ی یک واقعه ی تاریخی که در 1400 سال قبل رخ داده نیست، غدیر جریانی است که امروز در دنیا زنده است و ما به عنوان دنباله رو و عامل گسترش این جریان ابتدا در امت اسلام و بعد در سراسر جهان وظیفه ی مجاهده و ایثارگری داریم. خونبهای ایثارگران ما مسئله ی غدیر است. میوه های دل شما به شهادت رسیدند در تداوم این نظام و انقلاب که غدیر در میان امت اسلام گسترش پیدا کند و جهانی شود.



دریافت

ایشان در ادامه افزودند: حرکت  امت ما در کنار پرچم برافراشته ولایت در این کشور در مقام تحقق واقعیت غدیر است که غدیر جریان حاکمیت الله و تشکیل مدیریت و دکترین سیاسی در جهان به وسیله ی مظهر حاکمیت الله یعنی امام زمان(عج) است. مسئلهی دکترین سیاسی در اسلام مسئله ی قابل فهم ماست. برخی از ادیان الهی وظیفه ی ابلاغ حکم الهی داشتند نه مسئولیت اداره ی مردم. پیامبر اسلام(ص) اینگونه نبودند، ایشان هم وظیفه ی ابلاغ وحی را داشتند و هم اداره ی مردم به عهده ی ایشان بود. خدا در قرآن  سرنوشت مردم  را در دست رسول خدا(ص) سپرده  و مدیریت و سیاست جامعه به ایشان سپرده شده و لذا حضرت رسول(ص) در سرنوشت مردم اولی به مردم از خودشان است.

آیت الله علم الهدی تصریح کردند: پیامبر(ص) رهبری مردم را در ابتدا در دست گرفتند و در شهر مدینه صحیفه ای را برای حکومت بیان داشتند که 18 ماده داشت. ایشان از نظر همه ی افراد، مسلمان، یهودیان و حتی کفار و بت پرستان ساکن در یثرب حاکم و رهبر بودند. پیغمبر(ص) حاکم و مدیر بود و تنها به ایشان وحی نمی شد تا به مردم ابلاغ کند بلکه ایشان در کنار ایتن امور مدیریت سیاسی و اجتماعی اسلام را دارد که اینجا رهبری اسلام با رهبری ایشان شکل گرفت که دو بعد سیاسی و مرامی دارد.

ایشان بیان داشتند: رهبری مرامی یعنی ایشان الگوی مردم در همه ی امورند و مردم وظیفه دارند ایشان را الگو قرار دهند. طبیعتا رهبری بعد از پیامبر باید به همین شکل می بود، ایشان به مردم تنها نمی گفتند نماز بخوانید بلکه خود هم نماز می خواند و ایشان در عین مربی بودن جامعه مدیر سیاسی هم بودند. در غدیر خم پیامبر (ص) این جریان را به عنوان یک جریان دینی اسلامی نهادینه کرد. غدیر تنها عید انتصاب علی (ع) به عنوان یک عنصر در مقام خلافت و امامت نیست. غدیر عید نهادینه کردن رهبری اسلامی در رهبری مرامی و سیاسی است.

آیت الله علم الهدی افزودند: پیامبر(ص) از مردم پرسیدن آیا من رهبر مرامی و سیاسی شما نیستم؟ جواب دادند بلی فرمود "من کنت مولی فهذا علی مولا" این تعبیر نهادینه کردن رهبری اسلام در پرتو رهبری سیاسی و مرامی است. کسی که این دو عنصر رهبری در او در آمیخته است علی(ع) است. کاری که در سقیفه شد تنها برکناری امیر المومنین علی(ع) و انزوای ایشان نبود بلکه به هم زدن اسلام بود. در سقیفه آنها نشان دادند که رهبری سیاسی می خواهند نه رهبری مرامی.

ایشان تصریح کردند:در سقیفه یک تز انحرافی مطرح شد که رهبری سیاسی لازم نیست رهبری مرامی باشد، رهبری سیاسی لازم نیست مسائل شرعی رابداند و قرآن را تفسیر کند.  امروز صحبت ما ریاست بعد از پیامبر در 1400 سال قبل نیست. بحث امروز ما این است که پیامبر ما پیامبر اسلام بود که هم رهبری مرامی بود و هم رهبری سیاسی و این اعتقاد ماست که رهبری سیاسی از رهبری مرامی قابل تفکیک نیست. مسئله غدیر مسئله ی امروز نظام و انقلاب ما است. ما می گوییم آن روز پیامبر(ص) علی(ع) را رهبر سیاسی و مرامی و رهبر بعد خود معرفی کردند. امروز ما هم رهبری نیاز داریم که هم رهبر مرامی باشد که مجتهد جامع شرایط و مرجع تقلید باشد و احکام شرعی را بداند و هم جامعه را بر اساس حدود الهی اداره کند.

آیت الله علم الهدی افزودند: غدیر خاطره 1400 سال قبل نیست بلکه مسئله ی امروز ما است. جریان غدیر جریان امروز ماست، این امتیاز که رهبر سیاسی ما رهبر مرامی باشد را از غدیر داریم، اگر آن روز پیامبر(ص) این تز را مبنای اصلی اسلام در حکومت و رهبری معرفی نمی کرد ما امروز در دنیا ما رهبری نداشتیم که 35 سال با همه ی فتنه ها و توطئه هامقابله کند و مارا در این راه دعوت به مقابله کند تا ما امروز ما قوی تر از قبل مقابل جهان خواران بایستیم و انقلاب انقلاب غدیر بود و شهدای ما فدا شده ی غدیر هستند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی