۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت

رهبری سیاسی جامعه دینی قابل‌تفکیک از رهبری مرامی نیست/هدف نهایی ائتلاف ضد داعش، واردکردن داعش به خاک ایران است

ما نظام دینی تشکیل دادیم؛ این نبود که بچه‌های مردم کشته شوند و ملت سینه خود را سپر کنند در برابر گلوله‌های داغ نظام ستم‌شاهی و جلادان شاه و بعد ما یک نظام لیبرال دموکراسی راه بیندازیم و یک نظام طاغوتی راه بیندازیم؛ مردم برای اسلام کشته شدند، مردم برای دین به شهادت رسیدند و فداکاری‌ها را برای دین، خدا و پیغمبر (صلوات الله علیه) انجام دادند؛ نظامی که معلول فداکاری و ایثارگری‌های مردم شهید داده است، نظام دینی است و در این نظام، محور اصلی و مبنای قطعی رهبری، رهبری مرامی است

خطبه دوم، حرم امام رضا (علیه‌السلام)

خطبه دوم

دریافت
مدت زمان: 23 دقیقه 3 ثانیه
آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد مقدس ضمن تبریک به مناسبت میلاد مسعود امام هادی (علیه‌السلام) و گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، به وجه اشتراک جریان امامت اشاره کردند و گفتند: وجود مقدس امام دهم، امام هادی (علیه‌السلام)، جریان امامتشان ما را به یک نکته قابل‌تأملی توجه می‌دهد؛ ائمه معصومین (علیه‌السلام) تا قبل از امام جواد (علیه‌السلام) یعنی در چهار امام مانده به ختم امامت، از این چهار امام، سه امام در دوران طفولیت به مقام امامت رسیده‌اند.

وجود اقدس امام جواد (علیه‌السلام) در سن هشت‌سالگی به امامت رسیدند، امام هادی (علیه‌السلام) در سن 9 سالگی به امامت نائل شدند و وجود اقدس امام زمان ارواحنا فداه در سن پنج‌سالگی مقام امامت را به عهده گرفتند؛ چهار امامی که در جریان ختم امامت، سه امام در دوران طفولیت به امامت برسند یک جریان تصادفی نیست، این دو پیام دارد که در شعاع امامت امام هادی (علیه‌السلام) به این دو پیام توجه می‌کنیم.

امامت ساختاری است

ایشان ادامه دادند: پیام اول این‌که سه امام در بین چهار امام در دوران طفولیت به امامت رسیدند، بیانگر این حقیقت است که امامت، ساختاری است، امامت انتصابی نیست، انتخابی هم نیست، امام را خدا امام ساخته است؛ این‌طور نیست که در بین انسان‌ها یک فردی برحسب شایستگی خاصی که دارد گزینش شود به‌عنوان امام؛ امام در عرصه تکمیل و ساختار، امام ساخته‌شده و لذا شما در زیارت مقدسه جامعه کبیره به محضر ائمه معصومین عرضه می‌دارید: «خَلَقَکُمُ اللَّهُ اَنْواراً فَجَعَلَکُمْ بِعَرْشِهِ مُحْدِقینَ؛  حَتَّی‌ مَنَّ عَلَیْنَا بِکُمْ فَجَعَلَکُمْ فِی‌ بُیُوتٍ أَذِنَ اللَهُ أَن‌ تُرْفَعَ وَ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ».

زیارت جامعه آموزه امام هادی (علیه‌السلام) است، زیارت مقدسه جامعه کبیره یک دوره کامل امام شناسی و ولایت شناسی است که وجود اقدس امام دهم، امام هادی (علیه‌السلام) تبیین فرمودند؛ در این فقره زیارت مقدسه جامعه تصریح‌شده امامت ساختاری است، امامت انتخابی و انتصابی نیست، خدا امام را امام ساخته است، قبل از خلفت بشر، امام، امام ساخته‌شده «خَلَقَکُمُ اللَّهُ اَنْواراً فَجَعَلَکُمْ بِعَرْشِهِ مُحْدِقینَ...» خداوند شما را به‌عنوان انوار آفرید  تا ظن نبرید که ما از انسان بودیم.

امام‌جمعه مشهد مقدس با تأکید بر این‌که امامت ساختاری است، اظهار داشتند: چون امامت ساختاری است، امام 9 ساله امام هادی (علیه‌السلام) با امام 65 ساله، امام صادق (علیه‌السلام) هیچ تفاوتی ندارد، هردو امام‌اند، امام که نمی‌خواهد درس بخواند و کمال پیدا کند، امام که نمی‌خواهد شایستگی‌های خود را برای رهبری جامعه از مرحله قوه در زندگانی‌اش به فعلیت برساند، امام که لازم نیست برای رهبری جامعه تجربه بیندوزد و لذا امام 9 ساله همان نقشی را دارد که امام 65 ساله دارد؛ این مطلب اول.

رهبری سیاسی جامعه دینی قابل‌تفکیک با رهبری مرامی نیست

نکته و پیام دومی که امامت سه امام در بین چهار امام در دوران طفولیت برای ما پیام می‌دهد این است که رهبری سیاسی در جامعه دینی و اسلامی باید آمیخته با رهبری مرامی باشد؛ آنچه در رهبری یک جامعه اصالت دارد و محور هست، رهبری مرامی است نه رهبری سیاسی و رهبری سیاسی یک جامعه دینی قابل‌تفکیک از رهبری مرامی نیست.

ایشان بابیان این‌که رهبری مرامی، پیش‌شرط تحقق رهبری سیاسی است، عنوان داشتند: اگر رهبری مرامی محقق شد، شایستگی رهبر برای رهبری قطعی است، رهبری سیاسی باید دنباله‌رو رهبری مرامی در یک رهبر باشد و امام 9 ساله، امام هشت‌ساله، امام پنج‌ساله برحسب ساختار امامت، رهبری مرامی در او قطعی است و او به درد رهبری سیاسی می‌خورد؛ دلیل بر اصالت رهبری مرامی، آثار علمی، آثار حکمت، آثار سازندگی و ارشاد و هدایتی هست که از امام جواد هشت‌ساله و امام هادی 9 ساله در جامعه دینی پیروانشان بروز کرده است به همان اندازه‌ای که در امام پنجاه‌وچندساله وجود اقدس امام رضا (علیه‌السلام) بروز کرده؛ به خاطر این‌که بحث عمده در امامت و رهبری جامعه دینی، رهبری مرامی است.

چرا اقتصاددان و سیاست دان نمی‌توانند رهبر نظام جمهوری اسلامی باشند؟

عضو خبرگان رهبری به بیان دلایل لزوم فقیه بودن رهبر جمهوری اسلامی پرداخته و تصریح کردند: اشکالی که برخی وارد می‌کنند، می‌گویند در نظام جمهوری اسلامی چرا رهبری باید فقیه عادل باشد؟ ما در مدیریت مملکت اقتصاددان و سیاست دان نیاز داریم، چرا نباید در نظام جمهوری اسلامی یک اقتصاددان عادل رهبر باشد؟ یک سیاست دان عادل رهبر باشد؟ حتماً فقیه جامع‌الشرایط عادل رهبر باشد؟

ایشان اضافه کردند: به خاطر این‌که در نظام اسلامی ما برحسب باورمندی ما شیعیان، محور در رهبری، رهبری مرامی است؛ کسی که نتواند در عرصه دینی جامعه را رهبری کند، در عرصه سیاسی نمی‌تواند جامعه را رهبری کند چون جامعه دینی است، جامعه لیبرال که نیست که بگوییم چرا اقتصاددان و سیاست دان نباشد و رهبری مرامی در همه تخصص‌ها در زمان غیبت امام معصوم (علیه‌السلام) فقط در رهبر مجتهد جامع‌الشرایط رهبری مرامی قابل تحقق است و مصداق پیدا می‌کند، ما نظام دینی تشکیل دادیم؛ این نبود که بچه‌های مردم کشته شوند و ملت سینه خود را سپر کنند در برابر گلوله‌های داغ نظام ستم‌شاهی و جلادان شاه و بعد ما یک نظام لیبرال دموکراسی راه بیندازیم و یک نظام طاغوتی راه بیندازیم.

مردم برای اسلام جلوی گلوله نظام ستم‌شاهی رفتند

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کردند: مردم برای اسلام کشته شدند، مردم برای دین به شهادت رسیدند و فداکاری ها را برای دین، خدا و پیغمبر

(صلوات الله علیه) انجام دادند؛ نظامی که معلول فداکاری و ایثارگری‌های مردم شهید دادهاست، نظام دینی است و در این نظام، محور اصلی و مبنای قطعی رهبری، رهبری مرامی است؛ رهبری سیاسی دنباله‌رو رهبری مرامی است لذا وقتی بنا شد یک آقازاده 9 ساله، وجود اقدس امام هادی (علیه‌السلام) به خاطر جریان ساختاری امامت تمام شرایط رهبری مرامی در او قطعی است، به مقام امامت و رهبری می‌رسد و رهبری سیاسی هم دنباله‌رو رهبری مرامی است.

نکته دومی که در این قضیه توجه می‌کنیم این است و لذا بنده در دو سه روز پیش که خدمت برادران و عزیزان ایثارگر نیروی انتظامی رسیدم، نکته‌ای را عرض کردم که در نماز جمعه به خدمت شما عرض خواهم کرد و آن همزمانی امسال هفته نیروی انتظامی با دهه ولایت است.

ایشان به تقارن هفته نیروی انتظامی با دهه ولایت اشاره کردند و ادامه دادند: این تقارن را نمی‌شود به‌حساب یک تصادف گذاشت، خود این موضوع پیام دارد، پیام آن این است که نیروی انتظامی یک بخش از مسؤولیتش تأمین امنیت اجتماعی مردم در عرصه جامعه و همزیستی هست اما نیروی انتظامی نظام جمهوری اسلامی یک نیروی مسلح در تحت فرماندهی ولی امر مسلمین و حجت امام زمان (علیه‌السلام) است و نیروی انتظامی ضامن اجرای منویات ولایت و ارزش‌های ولایی در جامعه  دینی ولایی هست.

نیروی انتظامی ضامن امنیت ارزش‌های دینی است

این‌که هفته نیروی انتظامی در دهه ولایت قرار گرفت، این همزمانی مشخص‌کننده ابعاد مسؤولیت و ابعاد تکلیف نیروی انتظامی هست؛ نیروی انتظامی در کنار تأمین امنیت جان و مال مردم مقدم بر امنیت جان و مال، باید امنیت ارزش‌های دینی را در جامعه تأمین کند.

عضو خبرگان رهبری، ماهیت اسلامی نیروی انتظامی را وجه تمایز این نیرو با پلیس دیگر کشورها عنوان کرده و اظهار داشتند: در پرتو اقتدار نیروی انتظامی در جامعه دینی گناه نباید صورت بگیرد، حدود الهی باید اقامه شود، ارزش‌های دینی باید حاکمیت پیدا کند، شهوت‌رانی‌ها، عیاشی‌ها، خوش‌گذرانی‌ها، ولنگاری‌ها ، بی‌بندوباری‌ها نباید پرده‌در ارزش‌های دینی در سایه اقتدار نیروی انتظامی باشد؛ این فلسفه اصلی وجود این نیرو و ارزش و بهای قطعی برای نیروی انتظامی  نظام جمهوری اسلامی است و این است که ماهیت پلیس را در این کشور از همه کشورها و جوامع دیگر ممتاز می‌کند.

پلیس جمهوری اسلامی، پلیس حجت خداست

ایشان خاطرنشان کردند: این پلیس، پلیس امام زمان، ولایت و پلیس حجت خداست، این تنها جلوی دزد را نمی‌گیرد که خانه مردم را نزند، جلوی قاچاق فروش، چاقوکش و افراد هرزه و اراذل‌واوباش را نمی‌گیرد که جان مردم را درخطر نیندازند، این‌یک کارش است، کار اصلی‌اش ضامن اجرای ارزش‌های دین در جامعه است و جلوی هر هتاکی و هر پرده‌دری که بخواهد ارزش‌های دینی را هتک کند، نیروی انتظامی می‌ایستد. «تکبیر»

هدف توطئه‌های منطقه، براندازی ایران و اسلام است

آیت‌الله علم‌الهدی به تلاش قدرت‌های دنیا برای از پا انداختن نظام جمهوری اسلامی اشاره و تصریح کردند: این مسئله بعد از 35 سال تجربه نظام مقدس جمهوری اسلامی ثابت‌شده، جریان کفر جهانی برای براندازی اسلام فقط به سراغ ما می‌آید، هم با فتنه‌گری‌ها در داخل کشور و هتک حرمت اسلام و هتک ارزش‌های دین و هم با توطئه‌های خارجی و برون‌مرزی می‌خواهد با زدن ما، اسلام را بزند؛ همه این توطئه‌هایی که در اطراف این کشور انجام می‌گیرد در منطقه، سیبل اصلی همه این فتنه‌ها و توطئه‌ها ما هستیم، می‌خواهند ما را براندازی کنند تا اسلام را براندازی کنند.

ببینید عزیزان، این‌که شما مشاهده می‌کنید قدم‌به‌قدم حرکت‌های فتنه انگیزانه درست می‌شود، ائتلاف ضد داعش به وجود می‌آورند، داعش را ایجاد می‌کنند؛ امام سجاد فرمودند: «الحمد لله الذی جعل اعدائنا من الحمقى»، «خدا را شکر که خدا دشمنان ما را احمق قرار داد»، وقتی خداوند بخواهد به کسی عذاب وارد کند اولین کاری که می‌کند این است که عقلش را از او بگیرد.

داعش را هم‌پیمانان آمریکا در منطقه ایجاد کردند

امام‌جمعه مشهد مقدس یادآور شدند: استکبار جهانی و اروپا و آمریکا حساب نمی‌کنند که مردم جهان چشم و گوش دارند و می‌بینند که داعش را خود آمریکا به وجود آورد، بعد خودشان آمدند و گفتند که داعش را هم‌پیمانان ما در منطقه داعش را ایجاد کردند، هم‌پیمانان شما که شما اربابشان هستید، این مزدورها بدون رضایت شما ارباب داعش ایجاد کردند؟ این را معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت.

داعش را به وجود آوردند و خودشان می‌گویند ما این کار را کردیم و بعد هم می‌گویند می‌خواهیم بجنگیم؛ خب این معلوم است که یک فتنه و توطئه است و علیه ما هست. داعش در اقتداری که قبلاً داشت و بخشی از حلب را در سوریه تصرف کرده بود به‌طرف کوبانی حمله‌ور نشدند، الآن که اقتدارشان در آن منطقه شدیداً تضعیف‌شده و ارتش سوریه این‌ها را محاصره کرده، الآن به فکر هجوم به کوبانی افتاده‌اند و چرا الآن به سراغ کوبانی می‌آیند؟

هجوم به کوبانی بهانه‌ای برای دخالت نظامی ترکیه در سوریه است

ایشان، حرکت داعش به سمت کوبانی را برنامه‌ای برای ورود نظامی ترکیه به سوریه دانستند و اظهار داشتند: کوبانی در مرز ترکیه است و آن‌طرف هم ترکیه به‌عنوان عضو ائتلاف و به‌عنوان مزدور حلقه‌به‌گوش آمریکا دولت ترکیه تانک‌هایش را چیده تا این‌ها به مرز ترکیه نزدیک شوند و این‌ها به‌عنوان این‌که به مرز نزدیک شده‌اند بهانه به ترکیه بدهند و ترکیه در سوریه دخالت نظامی کند؛ آن لحظه‌ای که ترکیه دخالت نظامی کند در سوریه، داعش را نمی‌زند، هواپیمای آمریکایی در سوریه پالایشگاه سوریه را منهدم کردند، مردم مظلوم بی‌دفاع را کشتند، از داعش کسی کشته نشد.

هدف نهایی ائتلاف ضد داعش، واردکردن داعش به خاک ایران است

عضو خبرگان رهبری، هدف اصلی جنگ‌افروزی در سوریه و عراق را ورود داعش به ایران عنوان کردند و گفتند: ارتش ترکیه هم بیاید با داعش نمی‌جنگد، مسئله جنگ با داعش نیست، مسئله تصرف سوریه و دخالت نظامی آمریکا و اروپا به‌وسیله مزدور درجه‌یکشان ترکیه و پول عربستان و امارات برای این است که سوریه را تصرف کنند، عراق هم دخالت نظامی شود که خب نتیجه چه شود؟ نتیجه این شود که ایران به‌عنوان دفاع از این دو کشور بیاید وارد عرصه شود، وارد میدان شود، داخل کشور از نیروهای دفاعی تخلیه شود و این‌ها داعش را از مسیر دیگری وارد ایران کنند، در ایران نفوذ دهند و آن سفاکی ها و آدم کشی‌های جانور صفتانه و درنده‌خویی را در ایران انجام دهند و ایران امنیتش را از دست بدهد.

رهبری با تدبیر و ملت بانشاط مانع تحقق اهداف استکبار

ایشان بیان داشتند: اما نمی‌دانند ایران رهبر دارد، ایران ولی امر دارد، ایران رهبر حکیم دارد، با تدبیر و حکمت دارد نیروهای مسلح و قدرت دفاعی را فرماندهی می‌کند؛ فرماندهان ما در نیروهای مسلح، عناصر تجربه‌دیده خاک جبه خورده‌ای که هشت سال با همه دنیا جنگیدند و دفاع کردند، ملت ایران ملت زنده بانشاط با رشد سیاسی بیدار است؛ مگر این‌ها گول می‌خورند و می‌شود این فتنه نتیجه بگیرد؟ این فتنه این‌ها نیز همچون دیگر فتنه‌های آنان خاکستر خواهد شد. «تکبیر»

جریان‌های تکفیری با همه تمکنات خودشان به دست نابکارانه استکبار مجهز شده‌اند برعلیه این نظام ولایی و ولایتمدار، امیدواریم امسال برگزاری جشن‌های غدیر به‌عنوان یک برگ برنده عظیمی مایه خوشنودی خاطر نازنین صدیقه اطهر قرار گیرد.

بخش عربی از خطبه دوم


دریافت
مدت زمان: 4 دقیقه 9 ثانیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی