۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

نتیجه هجرت امام به پاریس راهبرد امروز انقلاب است/ کارگزاران نظام مسؤولیت تحقق اراده خدا را به دست گرفته‌اند/توجه به کمک به آسیب دیدگان کشمیر

اخیراً براثر بارش‌های فصلی در کشمیر، بیش از یک هفته بارندگی مبدل به یک سیل مخرب و بنیان‌کنی شده، بسیاری از خانه‌ها را خراب کرده، انسان‌هایی ازدست‌رفته‌اند، مردم آواره شده‌اند و در مقام رسیدگی به این آواره‌ها بعضی از کشورهای اسلامی، حرکت‌هایی که انجام داده‌اند جریان ناپاک و پلید وهابیت نگذاشته کمک‌ها به دست شیعیان کشمیر برسد.

خطبه دوم نماز عید قربان، حرم امام رضا (علیه‌السلام)

خطبه دوم


دریافت

آیت‌الله علم‌الهدی صبح امروز در خطبه دوم نماز عید سعید قربان در حرم امام رضا (علیه‌السلام) ضمن تبریک و تهنیت عید اسلامی قربان به برادران و خواهران نمازگزار، گفتند: امروز روز سیزدهم مهرماه، سالروز هجرت امام بزرگوار از نجف به پاریس است.

آنچه در این انقلاب برای ما به‌عنوان یک اثر عملیاتی قابل‌توجه است، نه‌تنها اسلامی بودن انقلاب بلکه الهی بودن این انقلاب است؛ پیروزی انقلاب مقدس اسلامی یک خواسته قطعی منطبق با مشیت الهی بود که صورت گرفت و به‌وسیله خودِ خدا تسبیب اسباب می‌شد.

نکته‌ای که برای ما به‌عنوان تثبیت و تحکیم اعتقاد و باورمندی ما نسبت به قدسی بودن این انقلاب، معنویت و الهی بودن این انقلاب مقدس اسلامی قابل‌تأمل است، این است که مشیت پروردگار تعلق‌گرفته آنجایی که اراده خدا بخواهد در یک موضوعی تحقق پیدا کند، افرادی که مخالف تحقق این اراده حق هستند، هر قدمی که بردارند، آن قدم به یک فرصت برای تحقق و تعالی اراده حق مبدل می‌شود.

هجرت امام به پاریس، فرصتی ارزشمند از سوی پروردگار بود

ما از روز اول انقلاب شاهد همین مسئله بودیم؛ نظام ستم‌شاهی به این نتیجه رسید که اگر امام بزرگوار، بنیان‌گذار و مؤسس اصلی این انقلاب و حرکت از نجف کنده بشود و از کانون مرجعیت شیعه جدا شود، طبیعی است که گرایش‌های مردمی هم نسبت به امام از بین می‌رود و با کنترل ارتباطات امام با سایر مردم، شاید بتواند امام را در بوته فراموشی این ملت قرار دهد و این ملت را از حرکت و دنباله‌روی امام بازبدارد؛ این توطئه شیطانی که نظام ستم‌شاهی به‌منظور ساقط کردن انقلاب و براندازی حرکت امام انجام داد برحسب اراده ذات مقدس پروردگار به‌صورت یک فرصت ارزشمند درآمد.

امام از عراقی که در دسترس رسانه‌ها نبود جدا شد و در کانون رسانه‌های جهانی در مرکز غرب و اروپا قرار گرفت، آن روز مثل الآن گستردگی رسانه‌ها به این شکل نبود، رسانه‌ها را متمرکز در کشورهای پیشرفته غربی آن روز بودند و آنچه می‌خواستند در میان مردم نشر می‌دادند و تااندازه‌ای  مسئله نقش رسانه‌ای، یک‌بخشی هم از دست قدرت‌ها خارج بود.

امام بایستی در یک غوطه رسانه‌ای قرار می‌گرفتند که ارتباط مردم با امام قوی‌تر، سریع‌تر و ندای آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی و اسلام جویی امام به تمام کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان برسد؛ ذات مقدس پروردگار این اراده‌اش را با توطئه شیطانی دشمن عملی کرد و این توطئه شیطانی جهت پیدا کرد در جهت تحقق اراده ذات مقدس پروردگار.

نتیجه هجرت امام به پاریس راهبرد امروز انقلاب است

آنچه بعد از 35 سا برای ما قابل‌تأمل است، حادثه‌ای که ازنظر ظاهر در 13 مهرماه 1357، یک حادثه طبیعی و عادی بود برای مردم، امام از نجف جدا شدند و در پاریس قرار گرفتند و بیشتر در دسترس نشر و رسانه عمومی امام این واقعیتی است که راهبرد اصلی این انقلاب را امروز برای ما روشن می‌کند.

این نیست که ما بخواهیم یک تاریخی را بیان کنیم، یک خاطره‌ای را از این انقلاب را در سالروز تحقق این واقعیت به نظر شما برسانیم و متذکر شویم، این درواقع یک تحلیل است که امروز مبنای اعتقادی و فکری و باورمندی بلکه مبنای آرمانی ما نسبت به این انقلاب مقدس اسلامی باید قرار بگیرد.

یعنی برای نسلی که آن روز را درک نکردند، برای جوانانی که آن لحظه را یا در دنیا نبودند و یا به روایت صدا و تصویر خبر دارند و یا نقلش را از دیگران شنیده‌اند، آن‌ها بایستی این انقلابی که در روز ظهور و طلوعش در دنیا نبودند حساب بکنند که این انقلاب یک کودتا نبود که در یک نظامی صورت بگیرد تا یک نظام دیگری را جایگزین این نظام کند، یک حرکت داخلی مردمی نبود که قدرت را از یک جریانی سلب کند و قدرت حاکمیت و مدیریتی کشور را در یک جریان دیگری قرار دهد.

هر توطئه و فتنه دشمن فرصتی برای تعالی انقلاب است

این‌یک نقطه عطف در تاریخ اسلام و در تاریخ امامت و ولایت برای زمینه‌سازی قرب ظهور و فرج مولای ما بقیة‌الله است؛ این به‌عنوان یک اصل اعتقادی نسبت به این انقلاب بایستی نسل امروز ما که آن روز را ندیده توجه کند؛ یعنی حساب کند تمام جریان این انقلاب، تعالی انقلاب و حرکت انقلاب که نقطه نهایی‌اش تشکیل حکومت جهانی امام زمان است، این اراده ذات مقدس پروردگار و مشیت خدایی است که باید صورت بگیرد و هر جریانی با هر قدرتی بر روی کره زمین چه با فتنه و توطئه، چه با اعمال زور و قدرت نظامی و چه با فتنه‌انگیزی‌های سیاسی در مقابل این انقلاب بخواهد سدی شود و مانع تعالی و پویایی این انقلاب مقدس اسلامی، در حقیقت، فعالیت، مجاهدت و کارش به‌صورت یک فرصت برای توسعه و رشد این انقلاب در خواهد آمد. «تکبیر»

کارگزاران نظام مسؤولیت تحقق اراده خدا را به دست گرفته‌اند

اگر این انقلاب این واقعیتی است که نقاطش، جریان روز 13 مهرماه 1357 است، همان برادر، خواهر و آن عزیزی که در جریان کارگزاری این نظام و انقلاب قرار می‌گیرد باید توجه کند، مسؤولیت اجرایی تحقق اراده خدایی را به دست گرفته است؛ هم باید با یک اخلاص خاص در این عرصه وارد شود و هم بایستی توجه کند بعضی برنامه‌ها و حرکت‌های ضد ارزش خدایی نمی‌تواند در جریان کارگزاری این انقلاب، ابزار و وسیله قرار بگیرد.

عید قربان، ضامن وحدت و تعالی نظام

شما مردم بایستی توجه داشته باشید و ما توجه داشته باشیم که هر دفاعی، هر مجاهدتی، هر ایثاری و هر حماسه‌ای در خط آن انقلاب، نقطه تحقق و ثقل شفاف عبودیت و بندگی خدا و فداکاری و ایثار به درگاه خداست و این اعتقاد در ما و مجموعه تمام کارگزاران این نظام و انقلاب اگر به وجود بیاید، این هم‌جهتی و این همان وحدتی است که عید قربان ضامن این وحدت در تعالی دین و توسعه اسلام خواهد بود.

وهابیت مانع کمک به آسیب دیدگان کشمیر

نکته پایانی عرایضم یک تذکر خدمت شما برادران و خواهران است؛ اخیراً براثر بارش‌های فصلی در کشمیر، بیش از یک هفته بارندگی مبدل به یک سیل مخرب و بنیان‌کنی شده، بسیاری از خانه‌ها را خراب کرده، انسان‌هایی ازدست‌رفته‌اند، مردم آواره شده‌اند و در مقام رسیدگی به این آواره‌ها بعضی از کشورهای اسلامی، حرکت‌هایی که انجام داده‌اند جریان ناپاک و پلید وهابیت نگذاشته کمک‌ها به دست شیعیان کشمیر برسد و شیعیان کشمیر به‌صورت محرومیت در یک آوارگی فوق‌العاده طاقت‌فرسا به سر می‌برند.

چهارصد نفر از این‌ها از بین رفته‌اند، سه هزار خانه آن‌ها خراب‌شده، با زن و فرزند آواره بیابان و کوه و دشت در این هوای نامساعد کشمیر هستند و عوامل وهابیت از رسیدن هر نوع وسیله و امدادی که از سایر کشورهای اسلامی می‌آید به آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

مقام معظم رهبری به‌طور مستقیم دستور فرموده‌اند مقداری کمک به این‌ها رسیده است اما نیاز به یک توسعه عظیم دارد؛ بنده خواهش می‌کنم از دولت عزیز اصیل اسلامی و دینی‌مان که امکانات و مخصوصاً امکانات هلال‌احمر را برای رسیدگی به این علاقه‌مندان اهل‌بیت پیغمبر (صلوات‌الله‌علیه) که به جرم محبت اهل‌بیت (علیه‌السلام) از امدادهای بین‌المللی محروم هستند در مقام رسیدگی به آن‌ها بسیج کنند و شما برادران و خواهران هم در این زمینه اقدام قطعی کنید.

مجمع جهانی اهل‌البیت (علیه‌السلام) حرکتی را شروع کرده که در ستاد نماز جمعه آن شماره‌حساب موجود است، برادران و خواهران در دفتر ستاد در صحن مبارک قدس مراجعه کنند و آن شماره‌حساب را بگیرند، شماره‌حساب بانک ملی؛ مجمع جهانی اهل‌بیت بنا دارد یک حرکت قاطع و سریعی را برای دادرسی به این شیعیان اجرا بکند؛ هوای آنجا نامساعد و سرد است و با پیشامد سرمای شدید، این عزیزان که دوست دار اهل‌بیت (علیه‌السلام) هستند، عاشقان علی زهرا هستند، سینه‌زنان امام حسین (علیه‌السلام) در ماه محرم هستند، آنان در میان بیابان‌ها آواره با زن و بچه، لااقل یک سرپناهی در هوای سرد پاییز و زمستان پیدا کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی