۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

چهارمین یادواره شهدای شهرداری‌های کشور

پنجشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۳، ۰۹:۰۸ ق.ظ

شعائر در زندگی یک جامعه دینی خط ساز است و مسیر را مشخص می‌کند

شعائر در زندگی یک جامعه دینی خط ساز است و مسیر را مشخص می‌کند که اگر در مسیر تقوای الهی باشد قطعا در مسیر برجسته‌سازی شعائر خداوند نیز قرار می‌گیرد و به عنوان یک خط راهبردی همانی می‌شود که خداوند در قرآن به آن اشاره کرده است.

چهارمین یادواره شهدای شهرداری‌های کشور، سالن صبای صدا و سیمای خراسان رضوی

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی دقایقی پیش در چهارمین یادواره شهدای شهرداری‌های کشور در سالن صبای صدا و سیمای خراسان رضوی اظهار کردند: از وزیر کشور به خاطر برگزاری این برنامه و اهتمام ویژه‌ای که به مقام شهدا دارند تشکر می‌کنم و امیدواریم این مسیر در تمامی دوران وزارت ایشان ادامه پیدا کند.



ایشان بیان داشتند: این مراسم در ایام بسیار مناسبی در حال برگزاری است زمانی که حجاج به حریم امن الهی مشرف شده‌اند و مردم خود را برای ایام سوگواری امام باقر(ع) آماده می‌کنند باید از این فرصت به وجود آمده برای تشریح شخصیت شهدا استفاده کنیم.

آیت الله علم الهدی افزودند: امتیاز این یادواره این است که مناسبت زمانی آن در روزهای پر فضیلت دهه مبارک ذی‌الحجه و همزمان با شهادت امام باقر(ع) بوده و بندگان خدا در مقدمه مناسک حج هستند و اینکه در چنین ساعات مقدسی چنین برنامه‌ای با نام مقدس یاد شهدا برگزار شد بسیار مبارک است.


ایشان در ادامه تصریح کردند: اقدام ارزشمند وزیر کشور برای برگزاری این یادواره و ایجاد جریان خیر و برکت و ترویج و توسعه شعائر شهادت مصداق برجسته شعائری است که خداوند در قرآن کریم از آن نام می‌برد و این امر نشانه تقوا بوده و خداوند متعال در آیات مبین قرآن به آن اشاره دارد.


آیت الله علم الهدی در ادامه افزودند: شعائر در زندگی یک جامعه دینی خط ساز است و مسیر را مشخص می‌کند که اگر در مسیر تقوای الهی باشد قطعا در مسیر برجسته‌سازی شعائر خداوند نیز قرار می‌گیرد و به عنوان یک خط راهبردی همانی می‌شود که خداوند در قرآن به آن اشاره کرده است.


 ایشان عنوان کردند: حرکت در مسیر شعائر دینی حرکت در مسیر رضای خداست و رابطه مستقیم با تقوای دل دارد که رابطه‌ای علیتی بوده و وقتی در جریان برنامه‌ریزی یک وزارت همچون وزارت کشور که در تصمیم‌‌گیری بزرگ کشور قرار دارد و به شهادت اهمیت می‌دهد، نشان می‌دهد یک گرایش کاملا دینی در این وزارتخانه وجود دارد که شعائر دینی را برجسته می‌کند.

آیت الله علم الهدی بیان داشتند: اولویت اول برای مدیریت شهری این نکته باید باشد و تامین لذائذ و ایجاد ابزار تفریحی مردم و ساکنان یک شهر نباید به قیمت زیرپا گذاشتن ارزش‌های دینی صورت گیرد. درست نیست در جامعه‌ای که شهید داده و شهدای زنده نیز در آن وجود دارد، برای انجام برخی امور در حد قربانی کردن ارزش‌های دینی اقدام کنیم.
ایشان افزودند: مدیریت شهری ضمن اینکه توان نسل جوان را در نظر می‌گیرد تربیت جوان را در جامعه شهری مورد توجه قرار دهد؛ این نباشد که فقط به برخی مسائل و عیاشی‌ها و خوش‌گذرانی‌های پرشور توجه کند. مدیریت شهری تنها تامین کننده وسایل خوشی و خوش‌گذرانی نیست. بلکه باید سازندگی در جامعه را مد نظر قرار دهد و بستر هویت بخشی به جوانان را ایجاد کند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی