۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

متخصص نیستیم اما عقل که داریم/می‌خواهید این بازار را آزاد بگذارید تا دختر و پسر این ملت در منجلاب فحشا بماند؟

شما آمده‌اید نظام را در دست گرفته‌اید روی خون این بچه‌ها، به وزارت رسیده‌اید روی خون این بچه‌ها، سیاست مدیریت ارتباطات را در دست گرفته‌اید روی خون این بچه‌ها که این‌طور با دختر و پسر مردم برخورد کنید؟

خطبه دوم نماز جمعه ، حرم اما رضا (علیه‌السلام)

خطبه دوم

دریافت
مدت زمان: 24 دقیقه 54 ثانیه

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه مشهد مقدس در حرم امام رضا (علیه‌السلام) ضمن تبریک حلول ماه مبارک ذی الحجته الحرام به نمازگزاران، گفتند: ما در هفته پرافتخار دفاع مقدس قرار داریم و نسبت به خصوصیات دفاع مقدس از رزمنده غیور و دلاور، امیر بزرگوار، فرمانده ارتش شمال شرف کشور، خاطرات و مطالبی را شنیدیم و استفاده کردیم.

در مسئله دفاع مقدس، جدای از همه خاطرات و همه خصوصیاتی که شنیدنش برای نسلی که آن روز را درک نکرده است موضوعیت دارد، من غیرازآن یک نکته را می‌خواهم عرض کنم و آن نکته این‌که این سالگرد دفاع مقدس که هرسال در همزمان با شروع این دفاع و این جنگ تحمیلی ما یک هفته را به‌عنوان هفته دفاع مقدس در سالگرد دفاع قرار بدهیم، علت آن چیست؟ در روز 29 شهریور سال 1359، هواپیماهای عراقی آمدند فرودگاه مهرآباد تهران را بمب باران کردند، مگر این خاطره خوب و شیرینی است که بخواهیم برای یک هفته برنامه اجرا کنیم؟

خصوصیت های دفاع مقدس در کلام مقام معظم رهبری

ایشان ادامه دادند: مقام معظم رهبری در فرمایشاتی که دو روز قبل با فرماندهان غیور و دلاور نیروهای مسلح داشتند، دو خصوصیت برای هشت سال دفاع مقدس یادآور شدند، خصوصیت اول این بود که فرمودند هشت سال دفاع مقدس در بین مردم دنیا گرایش به اسلام به وجود آورد و در بین مسلمانان جهان گرایش به تشیع ایجاد کرد؛ چطور این هشت سال دفاع مقدس این خاصیت را داشت؟

در یک‌زمانی که بخش عمده کشور ما در زیر جنگ‌افزارهای دشمن بود، جوانان عزیز و رزمنده و غیور ما عملیات فتح المبین را انجام دادند با رمز یا زهرا و بیش از 1500 کیلومترمربع از خاک این کشور را در کمتر از 24 ساعت از زیر جنگ‌افزارهای دشمن آزاد کردند؛ دنیا متوجه یا زهرا شد؛ این زهرا کدام زهرایی است؟

عضو خبرگان رهبری، پیروزی با رمز یا زهرا را موجب تعجب کارشناسان نظامی عنوان کردند و افزودند: این آن زهرایی است که ما 1400 سال است که گفتیم «المجهولة قبرا و المخفیة قبرا»، با رمز یا زهرا این رمز یا زهرا رفت پنتاگون، مهم‌ترین کارشناسان نظامی کره زمین نشستند و گفتند این زهرا کیست؟ این زهرا چیست؟ این زهرا رمزش چیست که یک‌مرتبه جوانان جوری زیر باران آتش بروند که کمتر از 24 ساعت با گوشت و پوست‌واستخوان 1500 کیلومتر کشور را از زیر جنگ‌افزار دشمن نجات دهند؟ «تکبیر»

ما چند میلیون کتاب می‌توانستیم بنویسیم که زهرا را این‌طور در دنیا جهانی کند که با رمز یا زهرا، صدیقه طاهره جهانی شد؟

دفاع مقدس به ایران آبرو داد

ایشان به سخنان مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان نیروهای مسلح اشاره کردند و ادامه دادند: نکته دوم این بود که فرمودند هشت سال دفاع مقدس به ملت ایران آبرو داد، یعنی برادران ، خواهران و جوان عزیزی که دفاع مقدس را درک نکردی و آن روزها را ندیدی، معنای تجدید خاطره مقدس دفاع مقدس هرساله در یک هفته، جشن آبرومندی ملت ایران است و ما هرسال یک هفته جشن می‌گیریم که ملت ایران آبرومند شده.

هفته دفاع مقدس و تجدید خاطره دفاع مقدس همه‌ساله یک خط راهبردی است، خط راهبردی برای کسانی که می‌خواهند این کشور را ازنظر دیپلماسی، ازنظر ارتباطاتی، ازنظر فرهنگی، ازنظر اقتصادی مدیریت کنند؛ همه‌چیز در فرهنگ دفاع مقدس هست، دیپلماسی دفاع مقدس می‌دانید چیست؟ دیپلماسی دفاع مقدس این است که در تیرماه 1361 عباس دوران، فانتوم آتش‌گرفته خودش را به‌جای این‌که با چتر خودش را نجات دهد از این فانتوم آتش‌گرفته، خودش را نجات نداد و فانتوم آتش‌گرفته را برد به آسمان بغداد و به هتلی زد که در آن هتل، مهمانان حکومت عراق برای کنفرانس نم جمع شده بودند و دیپلماسی جهانی عراق را علیه ایران به هم زد. «تکبیر»

آیت‌الله علم‌الهدی به زیر بار زور نرفتن شهید چمران در شرایط محاصره اشاره و تصریح کردند: دیپلماسی دفاع مقدس این بود که شهید چمران با یارانش در پاوه محاصره شدند و همه آنان داشتند قربانی می‌شدند و ارتباطاتشان با قوای نظامی ما قطع‌شده بود، دموکرات و کومله آنان را محاصره کردند و بنا شد شهید چمران مذاکره کند، لباس کردی پوشید وقتی آمد با فرمانده دموکرات و کومله مذاکره کرد و دید آنان زورگویی می‌کنند زیر بار زورگویی نرفت، گفت من این چند نفر در این محاصره قربانی می‌شویم و این زورگویی را نمی‌پذیریم، این دیپلماسی دفاع مقدس است.

ایشان خطاب به تیم دیپلماسی کشور در نیویورک، بیان داشتند: عزیزان ما در نیویورک حواسشان جمع باشد، آنان در هفته دفاع مقدس دارند دیپلماسی را اجرا می‌کنند، حساب‌شده دیپلماسی را در اتاق‌های دربسته با آدم‌های کروات زده، با آدم‌های کت‌وشلوار اتوکشیده می‌خواهند دیپلماسی را اجرا کنند، حساب‌شده اجرا کنند نه این‌که به دست یک خائن خبیث شیطان به‌تمام‌معنا دست بدهند و او برود به یک تریبون جهانی شروع کند به اهانت به این کشور، به این ملت و به این نظام. «مرگ بر انگلیس»

دیپلماسی ما باید منطبق بر فرهنگ دفاع مقدس باشد

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که دیپلماسی ما باید منطبق بر فرهنگ و دیپلماسی دفاع مقدس باشد، تصریح کردند: هفته دفاع مقدس است که شما رفتید در مجمع جهانی، دیپلماسی باید منطبق بر فرهنگ دفاع مقدس و دیپلماسی دفاع مقدس باشد، در مدیریت نظام ارتباطاتی هم همین است، امروز دنیا، دنیای دهکده شده، جریان‌های ارتباطی بر دنیا حاکم شده و ما هم باید در این عرصه ارتباطی با دنیا هماهنگ شویم اما یادمان نرود ما هفته دفاع مقدس داریم، ارتباطات ما با دنیا و استفاده از ابزار ارتباطاتی باید منطبق بر فرهنگ دفاع مقدس باشد و آیا واقعاً چنین است؟ «تکبیر»

عزیزان مسؤول ما واقعاً سیاست‌گذاری‌شان در مدیریت ارتباطات منطبق بافرهنگ دفاع مقدس است؟ بنده از این تریبون نماز جمعه از کنار تربت پاک و مقدس امام هشتم (ع) از معاون اول محترم قوه قضاییه حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای محسنی اژه‌ای کمال تشکر و امتنان را دارم، از ایشان تشکر می‌کنم در این موضعی که اخیراً در نامه به وزیر ارتباطات گرفتند، این کشور، کشور افسارگسیخته نیست، ما هفته دفاع مقدس داریم، مملکت، مملکت به خاک و خون غلتیده‌های دوران دفاع مقدس است، شما چطور دارید ارتباطات را در این کشور سیاست‌گذاری می‌کنید؟

نامه به وزارت ارتباطات، بزرگ‌ترین حرکت مؤثر قوه قضاییه

ایشان با تمجید از نامه قوه قضاییه به وزارت ارتباطات ، بیان داشتند: این اعلامی که رییس محترم قوه قضاییه به‌وسیله معاون اول محترمشان به دستگاه وزارت ارتباطات و مخابرات فرمودند که تا یک ماه دیگر مهلت‌دارید بر این‌که جریان ارتباطاتی دیجیتال را حل کنید و اصلاح کنید، این بزرگ‌ترین حرکت مؤثر قوه قضاییه بود و ماهم متشکریم؛ آقای وزیر به معاون اول قوه قضاییه جواب می‌دهد ما با حذف محتوای مجرمانه شبکه‌های اجتماعی موافقیم اما نه با مسدود کردن.

جناب آقای وزیر، ماهم همین را می‌گوییم، ماهم می‌گوییم شما بروید پالایش کنید و محتوای مجرمانه را اگر می‌توانید در عرصه شبکه‌های اجتماعی پیرایش کنید و حذف کنید، ماهم نمی‌گوییم بساط ارتباطاتی در کشور بسته شود؛ اتفاقاً این مسئله در نامه معاون اول محترم قوه قضاییه آمده است، ایشان تصریح فرمودند: «با عنایت به این‌که علی رقم استمهال سه‌ماهه جناب‌عالی و همکاران محترم مبنی بر اعلام آمادگی در خصوص فراهم آوری امکان مسدودسازی و پالایش هوشمند محتوای مجرمانه در شبکه‌های موصوف و ارائه شبکه‌های داخلی هم‌سطح با شبکه‌های مذکور، مع الاسف تاکنون اقدام مؤثری به عمل نیامده است».

عضو خبرگان رهبری با انتقاد از خلف وعده وزارت ارتباطات در رسیدگی به شبکه‌های اجتماعی، اظهار داشتند: شما از اردیبهشت قول دادید در این مورد قدم بردارید، سه ماه گذشت و استمهال سه‌ماهه شما هم گذشت و قدمی برنداشتید، باکمال وقاحت روز سوم هفته دولت اعلام کردید این بلای خانمان‌سوز شبکه‌های اجتماعی اسرائیلی و آمریکایی را تا حوزه موبایل‌های به دست بچه‌های هشت‌ساله و ده‌ساله هم توسعه دادید؛ این کارتان بعد از سه ماه بود و لذا یک ماه دیگر هم مهلت دادند و بعدازآن قوه قضاییه اقدام می‌کند و باید هم اقدام کند. «تکبیر»

متخصص نیستیم اما عقل که داریم

در سایت‌ها و وبلاگ‌هایشان می‌گویند آقا سید تو که متخصص نیستی چرا حرف می‌زنی، ما متخصص نیستیم اما عاقل که هستیم، عقل که داریم، بابا اینجا آمار را ببینید، یک مؤسسه بین‌المللی در آمریکا هستند به نام «مؤسسه بین‌المللی خانواده امن» این آمار مال آن است و این چیزی نیست که شما بتوانید آن را تکذیب کنید، این متخصص هم نمی‌خواهد، آدمی که همین‌قدر عقل داشته باشد، چشم داشته باشد و گوش داشته باشد می‌تواند این‌ها را بخواند و بفهمد، این مؤسسه آمریکایی این آمار را می‌دهد، می‌گوید 10 درصد سایت‌های جهان پرنوگرافی است؛ یعنی 10 درصد سایت‌های جهان ضد اخلاق است و با محتوای بالای سطح غیراخلاقی است.

ایشان ادامه دادند: یعنی 10 درصد سایت‌های جهان به دخترها و پسرهای دنیا فاحشه گری یاد می‌دهد، این معنی پرنو گرافی است، در هر سالی 420 صفحه پرنوگرافی به اینترنت اضافه می‌شود، یعنی صفحه‌ای که در آن آموزش فحشا است، آموزش فسق و فجور است، فساد عظیم اخلاقی و جنسی است، 420 صفحه در هرسالی به عرصه اینترنت اضافه می‌شود.

89 درصد، این رقم را برادران توجه کنید، خواهران گوش کنید، شما باسوادید، 89 درصد چت و نرم‌افزار چت یعنی این گفت‌وگوهایی که در رایانه به‌وسیله اینترنت انجام می‌دهند، دختر و پسر باهم حرف می‌زنند، می‌گوید 89 درصد محتوای این‌ها، محتوای غیراخلاقی و فسق و فجور است؛ یعنی از این برخوردها و گفت‌وگوهای شبکه‌های اجتماعی که در جوانان ما هست، تنها می‌ماند 11 درصدش گفت‌وگوی علمی و خبری است، 89 درصد آن فسق و فجور است.

امام‌جمعه مشهد مقدس با اشاره به آمار میزان جست‌وجو با محتوای پرنوگرافی، بیان داشتند: به‌صورت لحظه‌به‌لحظه آمار جست‌وجوی محتوای پرنوگرافی در موتورهای جست‌وجو از ابتدای سال 2014، یعنی طی 10 ماه تا الآن، یک میلیارد و سیصد میلیون مورد بوده است؛ یعنی صفحه اینترنتی دست بچه شماست، از اول سال مسیح تا الآن طی ده ما یک میلیارد و سیصد میلیون مورد پخش جریان ضد اخلاقی صورت بگیرد؛ 34 درصد از کاربران ناخواسته با صفحات پرنوگرافی می‌رسند.

این‌جوری نیست که بخواهند افراد برنامه‌های سکس و فحشا را ببینند، نخیر، با همین برخوردهای معمولی به صفحات ضد اخلاق می‌رسند خبر می‌خواهد نگاه کند، می‌زند روی شاسی خبر ببیند اما یک‌مرتبه صفحه استخر زنانه برای او نمایش داده می‌شود و زن‌های سکس به او نشان داده می‌شود.

12 میلیون نوجوان در معرض جریان‌های ضد اخلاقی قرار دارند

ایشان افزودند: سایت‌های خبری، سایت‌های فرهنگی و سایت‌های علمی برای این‌که ترویج کنند از خودشان، روی سایتشان پیش درامدهای ضداخلاق گذاشته‌اند، 34 درصد کسانی که مراجعه می‌کنند ناخواسته به صفحات غیراخلاقی برمی‌خورند؛ کاربران از سن 11 سالگی با محتوای غیراخلاقی روبرو می‌شوند، 90 درصد بچه‌های 8 ساله تا 16 ساله مخفیانه از پدر و مادر به سایت‌های ضد اخلاقی مراجعه می‌کنند، این آمار که مال خود وزارت ارتباطات است، همین‌هایی که سیاست‌گذاری کرده‌اند اینترنت را آورده‌اند روی موبایل بچه‌ها، خود این‌ها این آمار را داده‌اند که در ایران 12 میلیون زیر 18 سال با این جریان‌ها ارتباط دارند.

وزارت ارتباطات کی می‌خواهد قدم بردارد؟

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کردند: دخترهای مردم، پسرهای این مردم در این کشور دفاع مقدس و در این کشور جمهوری اسلامی در این جامعه ولایی، این آمار وزارت ارتباطات است، 12 میلیون زیر 18 سال با این‌ها ارتباط دارند و حالا با این کیفیت می‌گویند ما مسدود نمی‌کنیم، ما محتوای مجرمانه را حذف می‌کنیم، کی می‌خواهید این محتوای مجرمانه را حذف کنید؟ تا الآن که نکردید، تا آخر سال هم که نمی‌کنید، تا 10 سال دیگر هم که نمی‌کنید، عرضه‌اش را هم ندارید، قدمش را هم برنمی‌دارید،  پس می‌خواهید این بازار را آزاد بگذارید؟ این باران فسق و فجور را بر سر این مردم ببارانید می‌خواهید دختر و پسر این ملت در این منجلاب بماند و بلولد؟

ایشان ادامه دادند: ما هفته دفاع مقدس داریم، ما جبهه داشتیم، ما شهید دادیم، 25 سال است برادر دو شهید گفت 25 سال است خبر شهادت برادرانم را آورده‌اند، نصف شب می‌رویم از پدرم سر بزنیم، می‌بینیم لحاف تکان می‌خورد، لحاف را کنار می‌زنیم می‌بینیم عکس بچه‌ها را چسبانده به سینه‌اش دارد گریه می‌کند، یعنی شما آمده‌اید نظام را در دست گرفته‌اید روی خون این بچه‌ها، به وزارت رسیده‌اید روی خون این بچه‌ها، سیاست مدیریت ارتباطات را در دست گرفته‌اید روی خون این بچه‌ها که این‌طور با دختر و پسر مردم برخورد کنید؟ و این‌جور عمله بی جیره مواجب دشمنان خدا در توسعه فحشا و فسق و فجور شوید؟

قوه مقننه برای مردم کار کند

امام‌جمعه مشهد مقدس با یادآوری حرکت باارزش قوه قضاییه در واکنش به شبکه‌های اجتماعی، ابراز داشتند: مرحبا به غیرت قوه قضاییه و خدا کند قوه مقننه ما هم از قوه قضاییه ما غیرت بیاموزد؛ یکی دوتا در کمیسیون فرهنگی هی داد بزنند و به سر و سینه بزنند‌ و بقیه نماینده‌ها دنبال حوزه انتخاباتی و تأمین شخصیت و موقعیت خودشان باشند؛ غیرت قوه قضاییه را خدا کند قوه مقننه هم در دست بگیرد و این‌ها کاری برای مردم بکنند.

کشور را ببرند در  یک منجلاب و فساد که آقای فن‌آور ارتباطاتی می‌گوید بنده وزیرم و باید فن‌آوری چنین و چنان شود و بعد هم به من طلبه بگوید تو متخصص نیستی، من متخصص نیستم این حرف‌ها را نمی‌فهمم؟ مردم این مفاسد را نمی‌فهمند؟ این آمار را متوجه نیستیم باید حتماً متخصص باشیم؟ عقل نداریم؟ فکر نداریم؟

بخش عربی از خطبه ی دوم

دریافت
مدت زمان: 3 دقیقه 24 ثانیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی