۱۴۰۳ يكشنبه ۳۰ ارديبهشت

برخورد امام جواد (ع) در آن زمان منطبق بر زمان امروز است

برخورد ایشان در آن زمان منطبق بر زمان امروز است اگر در سیره سیاسی امام جواد(ع) مراجعه شود مشاهده می‌کنیم گویا امام جواد(ع) در دوران ما زندگی می‌کردند و با همین مشکلات مواجه هستند بنابراین ایشان طوری رفتار کرده‌اند که ما می‌توانیم از آن بهره‌مند شویم.

مراسم سالروز شهادت امام جواد(ع)، حرم مطهر رضوی

آیت‌الله علم‌الهدی، در مراسم سالروز شهادت امام جواد(ع) در حرم مطهر رضوی با اشاره به این روز اظهار کردند: امروز که سالروز شهادت جانگذار میوه دل امام هشتم(ع) حضرت جواد الائمه(ع) است، همه مسلمانان از نواحی گوناگون به این نقطه توجه دارند و آرزومند هستند که این سعادت را داشته باشند تا شهادت امام نهم شیعیان را به محضر مقدس پدر بزرگوارشان تسلیت عرض کنند.



ایشان با بیان اینکه بزرگ‌ترین عرض ارادت به ساحت ولایت اهل بیت(ع) تحلیل و شناخت موقعیت وظیفه شناسان اهل بیت(ع) است، ابراز کردند: ما باید به این امر توجه داشته باشیم که امام جواد(ع)، امام نهم دوازده قرن قبل شیعیان نبوده‌اند و تنها در یک مقطع زمانی نمی‌زیسته‌اند. زمانی که از شیعیان پرسیده می‌شود چند امام دارید همه پاسخ می‌دهند: 12 امام، بنابراین ما امامان خود را مربوط به قرن‌های قبل نمی‌دانیم بلکه آنان هم اکنون نیز امام معصوم ما هستند که باید در مسائل مختلف زندگی به آن‌ها رجوع کنیم.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه همه ابعاد زندگی امامان معصوم(ع) آموزنده است، اظهار کردند: غذا خوردن،‌ راه رفتن، حرف زدن، برخوردهای سیاسی، ‌تعاملات اجتماعی و ... اهل بیت(ع) برای ما شیعیان آموزنده و آموزش دهنده است که می‌توانیم از آن بهره ببریم.

ایشان با اشاره به اینکه وجود مقدس امام جواد(ع) از سن هشت سالگی تا 25 سالگی بیش از 17 سال بر مسلمانان امامت کردند که ما باید از آن بهره‌مند شویم، تأکید کردند: مهم‌ترین مسئله‌ای که باید در مورد امام جواد(ع) بحث شود، تحلیل سیره رفتاری امام جواد(ع) است که در زندگی اجتماعی امروز ما باید پیاده شود زیرا با بهره‌گیری از سیره زندگی می‌توانیم همه مسائل و ابعاد زندگی خود را مشخص کنیم.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه سیره سیاسی امام جواد(ع) و برخورد ایشان در آن زمان منطبق بر زمان امروز است افزودند: اگر در سیره سیاسی امام جواد(ع) مراجعه شود مشاهده می‌کنیم گویا امام جواد(ع) در دوران ما زندگی می‌کردند و با همین مشکلات مواجه هستند بنابراین ایشان طوری رفتار کرده‌اند که ما می‌توانیم از آن بهره‌مند شویم.

ایشان با اشاره به مرجع بودن رهبر در جامعه اسلامی اظهار کرد: به این جهت می‌گوییم که حتما رهبر جامعه باید مرجع تقلید باشد زیرا او با بهره‌گیری از سیره ائمه(ع) جامعه را در مسیر ولایت رهبری می‌کند. در سیره سیاسی امام جواد(ع) ایشان مشکلات را تبدیل به فرصت کردند و دشمن‌شناسی خوبی را در این زمینه داشتند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به ازدواج امام جواد(ع) با دختر مامون اظهار کردند: مامون این اقدام را برای جلوگیری از پیشبرد اهداف امام جواد(ع) انجام داد اما با شکست روبه‌رو شد زیرا امام جواد(ع) از این مشکل به عنوان یک فرصت استفاده کرد و توانست معارف اهل بیت(ع) و ولایت را در سطح کل کشور به خصوص در بین نخبگان توسعه دهد به گونه‌ای که بسیاری از فرماندهان، وزرا و علما به تشیع گرایش پیدا کرده بودند.

ایشان با بیان اینکه پس از ازدواج امام جواد(ع) با دختر مامون که منجر به دنیا آمدن فرزندی نشد، ایشان با سمانه خاتون ازدواج کردند، ابراز کردند: منزل این بانوی بزرگوار در خارج از کاخ پایگاه ارتباطی امام با همه کشورها و دستگاه‌ها بود.

ایشان با اشاره به اقدام مأمون برای قتل امام که ناموفق بود، تصریح کردند: پس از این اقدام مامون، امام جواد(ع) بهانه گرفتند و از بغداد به مدینه رفتند و بدین صورت مدینه کانون فعالیت‌های امام جواد(ع) و توسعه ولایت قرار گرفت.

آیت الله علم‌الهدی تاکید کردند: هم اکنون نیز در 25 سالی که از رحلت امام خمینی(ره) می‌گذرد رهبر معظم انقلاب به خوبی توانسته‌اند جامعه را مدیریت کنند و از تمام مشکلات به عنوان یک فرصت استفاده کرده و دشمنان را دچار مشکل کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی