۱۴۰۳ جمعه ۰۷ ارديبهشت

فرهنگسرای غدیر مشهد

پنجشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۳، ۰۹:۵۸ ق.ظ

مسئولین شهری و استانی خود آدم‌هایی متعهد و برخواسته از قشر زیر متوسط و جزء خانواد‌ه‌های شهدا هستند

در سفری که مقام معظم رهبری به مشهد داشتند به راحتی می‌توان احساس نگرانی مقام معظم رهبری را در مورد حاشیه‌نشینی شهر مشهد مشاهده کرد و حتی در بازدیدی که از معابر حاشیه شهر داشته‌اند به بنده امر فرمودند ستاد ساماندهی فرهنگی حاشیه شهر اقدامات قاطعی انجام دهد.

فرهنگسرای غدیر مشهد

آیت الله علم الهدی صبح امروز در فرهنگسرای غدیر مشهد مقدس اظهار کردند:موضوع حاشیه شهر مشهد از مسائل بسیار مهمی است که خوشبختانه دولت نیز اهمیت آن را درک کرده است. علت‌های حاشیه نشینی در مشهد مقدس و مشکلات به وجود آمده در آن باید مورد بررسی قرار بگیرد.

ایشان افزودند: یکی از علل عدم مدیریت صحیح نسبت به ساختار شهری و مدیریت شهری که در گذشته و اکنون مطرح بوده است احتمال ایجاد توطئه‌ها و برخوردهای حساب‌ شده از طرف برخی جریان‌های برون‌مرزی برای افراد دغدغه‌مند است.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه شهر مشهد با مشکلات عدیده‌ای روبرو است، بیان داشتند: شهری که در سال 25 میلیون رفت‌ و آمد و 1.5 میلیون توریست خارجی دارد در این شرایط از نظر اعتبارات و بودجه هیچکدام از این مسائل در بودجه‌های کلان قید نشده است.

ایشان با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی مشکلات شهر مسئله حاشیه‌نشینی است، تصریح کردند: یکی از مهمترین عللی که در زمینه حاشیه‌های شهر مدیریتی صورت نگرفته است این است که معلول حاشیه‌های شهر متأسفانه همچنان به عنوان عامل اصلی حاشیه‌های شهر شناخته می‌شود در صورتی که باید به دنبال علت اصلی حاشیه‌ شهر باشیم و ما هر چقدر در سر معلول فریاد بزنیم فایده‌ای ندارد.

آیت‌الله علم‌الهدی افزودند: حاشیه شهر مشهد که شامل گلشهر، پنج‌تن، بلوار طوس و سیدی است اکنون با برطرف شدن مشکلات حاشیه‌ای خود به سمت روستاهای دیگر همچون رضویه رفته که علت این امر نوع مدیریت ضعیف است و تا زمانی که این مسئله درست نشود این حاشیه‌نشینی ادامه دارد.

ایشان به سفر اخیر مقام معظم رهبری به مشهد مقدس اشاره کرده و بیان داشتند: در سفری که مقام معظم رهبری به مشهد داشتند به راحتی می‌توان احساس نگرانی مقام معظم رهبری را در مورد حاشیه‌نشینی شهر مشهد مشاهده کرد و حتی در بازدیدی که از معابر حاشیه شهر داشته‌اند به بنده امر فرمودند ستاد ساماندهی فرهنگی حاشیه شهر اقدامات قاطعی انجام دهد.

آیت الله علم الهدی تصریح کردند: بر حسب دستور مقام معظم رهبری ستادی تشکیل شد به ریاست آقای حسینی نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام رضا (ع) که با مسئولیت گرفتن ایشان و افرادی که در نهادها و تشکل‌های مختلف حضور دارند امیدواریم یک سازماندهی درست در جریان‌های فرهنگی داشته باشیم.

ایشان بیان کردند:‌ یکی از مباحثی که این ستاد باید به دنبال آن باشد تأمین تدارکات و اقدامات لازم در خصوص برطرف کردن نیازهای حاشیه‌نشینی شهر مقدس مشهد بوده که یکی دیگر از این اقدامات از بین بردن جریان‌های انحرافی و خارجی نفوذ کرده است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزودند: در مسئله حاشیه شهر از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و حتی قبل‌تر از آن بر دوش مردمان قشر ضعیف و مستضعف بوده که حتی خود امام راحل در سخنرانی خود در جمع حاشیه‌نشین‌های تهران این بود که حاشیه‌نشینان ولی‌نعمت ما هستند.

ایشان تصریح کردند: ستادی که به دستور مقام معظم رهبری برای هماهنگی کامل بین دستگاه‌های اجرایی در مورد حاشیه‌نشینی شهر مقدس مشهد ایجاد شده سبب این شده است که این ستاد بتواند توانمندی‌ها و استعدادهای برتر این منطقه را شکوفا سازند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه حاشیه‌نشینان خود باید از ظرفیت‌هایشان استفاده کنند، بیان داشتند:‌ حاشیه‌نشینان خودشان در زمینه آبادسازی و عمران می‌توانند به بهترین وجه ممکن مسائل و مشکلات حاشیه‌نشینی را اداره کنند و مسئولان باید کمک کنند تا این کارها بهتر صورت گرفته و نباید افرادی غیربومی در این زمینه اعمال سلیقه و نظر داشته باشند.

ایشان خطاب به مسئولان دستگاه‌های اجرایی در مورد مشکلات حاشیه‌نشینان تاکید کردند:‌ برادرانی که اکنون در مجلس شورای اسلامی، شورای شهر، استانداری و فرمانداری مقام و منصبی دارند خود آدم‌هایی متعهد و برخواسته از قشر زیر متوسط و جز خانواد‌ه‌های شهدا هستند که باید مشکلات حاشیه‌نشینان با همت مسئولین حل شود که خوشبختانه شهردار مشهد مقدس قول اعتباراتی را در این زمینه داده‌اند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی