۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

گردهمایی ائمه جمعه خراسان رضوی

شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۱۰ ق.ظ

نبود ارتباط بین آموزش و مهارت های شغلی مشکل جدی اشتغال است

بهترین مسیر برای حل این مشکل بیکاری دعوت به مهارت آموزی و هدایت افراد به مراکزی است که امکان پرورش استعداد و مهارت افراد را دارند تا زمینه اشتغال آنان فراهم شود.

گردهمایی ائمه جمعه خراسان رضوی، اداره کل سازمان فنی وحرفه ای

آیت الله علم الهدی صبح امروز در گردهمایی ائمه جمعه خراسان رضوی که همزمان با سالگرد تشکیل سازمان فنی و حرفه ای در این اداره کل برگزار شد، افزودند: نبود ارتباط بین بخش آموزش با صنعت، خدمات و کشاورزی موجب شده است افراد تحصیل کرده فاقد مهارت لازم برای اشتغال باشند.

ایشان در ادامه بیان داشتند: دشمنان ما جریان آموزش های آکادمیک را به این شکل طراحی کردند تا بر ما مسلط شوند و نیروی پرورش یافته نتواند ظرفیت های خود را در عرصه کشور به منصه ظهور برساند. این امر موجب شده است با گذشت 35 سال بعد انقلاب هم نتوانیم در عرصه های آموزشی این مشکل را حل کرده و ارتباط لازم بین بخش آموزش و اجرا برقرار کنیم.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه فقط در یک مجموعه یعنی دانشگاه امام صادق (ع) این موضوع مد نظر قرار گرفته و اجرایی شده است افزودند: در این دانشگاه مبنا را پرورش نیروی انسانی برای انقلاب قرار دادیم و امروز شاهدیم بخش عمده بدنه کارشناسی و مدیریت نظام توسط دانش آموختگان دانشگاه امام صادق (ع) اداره می شود. در امر آموزش باید نیاز جامعه و کاربرد نیروها مورد نظر قرار گیرد و تعلیم و تربیت به تناسب آن تعیین گردد.

ایشان در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال به سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تصریح کردند: رهبر معظم انقلاب راهکار اجرایی این هدف را نیز در قالب مدیریت جهادی و عزم ملی مشخص کردند و ائمه جمعه به عنوان عوامل و عناصری که موظف هستند راهبرد های ایشان را در جامعه تروج کنند، باید در این راستا و ایجاد فضای فرهنگی مناسب گام بردارند.

آیت الله علم الهدی افزودند: در این میان ضرورت مهارت آموزی و توجه به آن در راستای رسالتی که در تبیین مدیریت جهادی در جامعه داریم و نیز تکلیف همگانی و نقش اعضای جامعه در تحقق این هدف مد نظر می باشد. در این راستا گام نخست مهارت آموزی است زیرا مدیریت جهادی در یک بستر فراگیر جدا از مهارت آموزی قابل اجرا نیست.

ایشان با اشاره به بیکاری در جامعه افزودند: بهترین مسیر برای حل این مشکل دعوت به مهارت آموزی و هدایت افراد به مراکزی است که امکان پرورش استعداد و مهارت افراد را دارند تا زمینه اشتغال آنان فراهم شود.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ مهارت آموزی افراد جامعه از سوی ائمه جمعه بیان داشتند: اگر امام جمعه یک شهر 20 نفر به مراکز آموزش فنی و حرفه ای معرفی کند و آنان پس از مهارت آموزی جذب بازار کار شوند، به مراتب از دهها سخنرانی و خطبه نماز جمعه در توسعه جریان مهارت آموزی موثرتر است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی