۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

خطبه دوم: دنیا از اسرائیل نفرت دارد

جمعه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ۰۲:۳۴ ب.ظ

فرهنگ به ما مقاومت می‌دهد چون فرهنگ ما دین ما ست

یک ساختمانی را اسرائیل خراب کرده بودند، از گردوغبار خرابی ساختمان منفجرشده یک بچه فلسطینی درآمده بود و در گردوغبار گریه می‌کرد و در عین این‌که گریه می‌کرد و می‌لرزید با همان صدای بچه‌گانه‌اش می‌گفت «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ»، «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ»، نمی‌گفت بابام، نمی‌گفت مادرم، نمی‌گفت خواهر و برادرم، نمی‌گفت خانه‌ام، می‌گفت «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ»؛ این فکر فلسطین را مقاوم کرد.

خطبه دوم، حرم امام رضا (علیه‌السلام)

خطبه دوم

دریافت

بخش عربی از خطبه دوم

دریافت

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد مقدس در حرم امام رضا (علیه‌السلام) با اشاره به فرارسیدن روز خبرنگار و شهادت شهید صارمی، گفتند: امروز، روز خبرنگار است و مصادف با شهادت شهید بزرگوار مهندس صارمی در کنار شهادت دیپلمات‌های ایرانی در سال 1377 در مزار شریف افغانستان به دست عوامل مزدور استکباری، طالبان ناپاک و وهابیت ملعون و نجس است.

خبرنگار، عنصر قائم به جریانات ساختار اجتماعی و سیاسی

ایشان ادامه دادند: خبرنگار به‌عنوان یک عنصر قائم به جریانات ارتباطاتی در مسئله سازندگی‌های ساختار اجتماعی، سیاسی جامعه نقش مؤثری دارد، خوشبختانه در عظمت رسانه و جریان ارتباطات خبرنگاری از فیوضات برادر دانشمندم، جناب آقای دکتر رضی که از چهره‌های برجسته رسانه‌ای کشور هستند، قبل از خطبه‌ها استفاده کردیم.

آن چیزی که مهم است، این است که در به شهادت رساندن یک خبرنگار به‌عنوان عنصر خدمت‌گزار در عرصه ارتباط سازی جامعه، جریان مزدور نابکار استکباری وهابیت و طالبان، نقش و وظیفه خودشان را در برابر استکبار عملی می‌کنند. 35 سال انقلاب مقدس اسلامی ما و تاریخ این انقلاب درگیر به توطئه‌های شیطانی نابکارانه استکبار است که خوشبختانه در همه توطئه‌های شیطانی، یکی پس از دیگری شکست خوردند و شکست آخر آنان در دو سه روز گذشته در جریان فتح مقاومت در غزه بود. «تکبیر»

عضو مجلس خبرگان رهبری به شکست نقشه اسرائیل در حمله به غزه اشاره کردند و اظهار داشتند:  برای این‌که اهمیت این پیروزی برای جان‌برکفان فلسطینی غزه و جریان مقاومت ازنظر شما برادران و خواهران روشن بشود، بعد از شکست اسرائیل در جنگ 22 روزه غزه و در تهاجم 8 روزه به غزه که با شهامت و مقاومت رزمندگان فلسطینی روبرو شد، داخل اسرائیل به هم ریخت. جریان‌های سیاسی بینشان اختلاف به وجود آمد، نتانیاهوی ملعون به‌عنوان یک مدیر و کارگزار سیاسی قدم در عرصه زمامداری اسرائیل گذاشت با این وعده به مردم که مشکل غزه را از سر راه اسرائیل بردارد و غزه را برای همیشه از بین ببرد.

حمله به غزه به قصد نسل کشی بود

ایشان به موقعیت زمانی آغاز حمله به غزه اشاره کردند و عنوان داشتند: موقعیتی را هم که انتخاب کرد برای اجرای این وعده شیطانی خودش، یک موقعیت خاصی بود؛ ازیک‌طرف حمله مزدوران ابلیسی آنان، داعش، باعث سربندی قدرت محوری مقاومت یعنی ایران شده بود، از طرف دیگر، شروع مسابقات جام جهانی افکار جهانی را به خودش متوجه کرده بود، این موقعیت را انتخاب کردند برای این‌که این وعده شوم را اجرا کنند و یک حملات نابکارانه غیر برابر به‌قصد براندازی نسل غزه و نسل فلسطین در غزه شروع کردند، بحثی نبود که بخواهند بجنگند، بحث این بود که نسل‌کشی کنند و کاری کنند که مردم در غزه نمانند و از غزه بروند بیرون؛ برای این‌که به این هدف برسند باید خانه‌ها را خراب می‌کردند و بچه‌ها را می‌کشتند.

وقتی یک نظامی صهیونیست افتخار می‌کند و می‌گوید با دست خودم بیش از بیست‌وچند بچه فلسطینی را هدف گلوله خود قرار داده‌ام، بچه را در تیراندازی هدف گرفتن برای این است که غزه را خالی کنند، نه‌تنها بیایند ازنظر نظامی مسلط شوند، همه این کشتارها و فجایع غیرقابل تصویری که در تاریخ تخریب فلسطین بی‌سابقه است، این‌ها در این 30 روز در فلسطین انجام دادند اما مقاومت رزمندگان فلسطینی و جریان و حلقه مقاومت در برابر این تهاجم ظالمانه شیطانی نابکارانه، اسرائیل را برای دفعه سوم با یک شکست مفتضحانه‌ای روبرو کرد. « تکبیر»

497 نظامی صهیونیست به درک رفتند

امام‌جمعه مشهد مقدس بابیان این‌که جریان خون برای یهودی صهیونیست یک‌چیز آسانی نیست، تصریح کردند: یک قطره‌اش هم حساب‌شده است، خود اسرائیلی‌ها گفته‌اند 80 نظامی ما کشته‌شده، نیروهای مقاومت گفته‌اند بیش از 200 نظامی اسرائیلی کشته‌شده، الشرق الاوسط با نقل مستند از جریان‌های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل اعلام کرد تا روز بیست و هفتم بیش از 497 نظامی اسرائیلی به درک رفت و این کم نیست برای صهیونیسم.

497 کشته برای اسرائیل خیلی سنگین است، هرروز شهرهای اسرائیل به حالت اشباح درآمده، حاضر نیستند بیایند از وحشتی که دارند، اسرائیلی که به‌عنوان ارض موعود بهشتی به یهودیان صهیونیست در همه دنیا وعده داده‌شده بود، الآن مردم در حال فرار کردن از اسرائیل هستند، به این روزگار نشست اسرائیل؛ این نتیجه جنگ 30 روزه شد و این نتیجه یعنی شکست مفتضحانه و در دنیا نفرت و انزجار به حدی رسیده است که شما حتی یک نفر پیدا نمی‌کنید به‌جز این عوامل ماده‌پرست شیطانی مزدور آمریکا که گوشه و کنار جرأت نمی‌کنند فلسطینیان و حماس را محکوم کنند، می‌گویند بیایند صلح کنند، چرا جنگ؟

ایشان تأکید کردند: غیر از این‌ها اصلاً کسی نیست که در مسئله اسرائیل روی کره زمین نفرت و انزجار نداشته باشد، یعنی برای همیشه هیمنه استکبار در دنیا شکست و برای همیشه صلابت اسرائیل به‌عنوان قدرت نظامی اول دنیا در دنیا خورد شد و مفتضح شد. «تکبیر»

حضور مبارزان فلسطینی در حرکت استکبار ستیزانه سال 66

آیت‌الله علم‌الهدی، پیروز این جنگ نابرابر را مقاومت فلسطین دانستند و اظهار داشتند: همه این‌ها در سایه مقاومت بود و این مقاومت را کی برد؟ در سال 1366 که عزیزان ایثارگر ما در خط استکبارستیزی در مکه معظمه حرکت استکبارستیزی  را شروع کردند و به‌وسیله جلادهای رژیم آمریکایی سعودی، عزیزان ما در مکه، در سرزمین امن حرم به خاک و خون قلطیدند و به شهادت رسیدند، در بین عزیزان به پا خواسته ما یک تعدادی از رزمندگان فلسطینی بودند؛ 6 نفر فلسطینی در این قضیه به شهادت رسیدند و جنازه آنان را به فلسطین بردند.

ایشان ادامه دادند: یعنی در یک حرکت انقلاب ملت به پا خواسته استکبارستیز ایران در سرزمین حرم و در موطن عظیم اسلامی 6 فلسطینی به شهادت رسید، جنازه آنان را به فلسطین بردند و در تشییع‌جنازه آنان یک انقلاب مقاومتی در فلسطین راه افتاد، آنجا وقتی اسرائیل آمد و سربازان و نظامیان اسرائیلی با حرکت مردم و تظاهرات و استکبارستیزی مردم مقابل شدند و با این‌ها جنگیدند، جوان‌های به حرکت درآمده فلسطینی که مقاومت را از ایران  رزمنده ایرانی یاد گرفته بودند، با سنگ به استقبال تانک‌ها و تجهیزات نظامی اسرائیلی رفتند، انتفاضه اول با سنگ‌پرانی به تانک‌های اسرائیلی آغاز شد.

موشک اندازی فلسطینی ها اسرائیل را به خاک سیاه نشاند

از 1366 تا 1393، 27 سال می‌گذرد و همان‌هایی که آن روز انتفاضه اول را با سنگ پراندن به تانک‌های اسرائیلی شروع کردند و با ضربت سنگ مقابل تانک مقاومت کردند و مقاومت را از ایران و ایرانی یاد گرفته‌اند، امروز همان‌ها شده‌اند موشک‌انداز به اسرائیل؛ ببینید مقاومت چه می‌کند، آن روز می‌گفتند مگر با سنگ می‌شود به استقبال تانک رفت؟ مگر با سنگ می‌شود با تانک جنگید؟ ایستادگی و مقاومت، آن سنگ‌اندازها را امروز موشک‌انداز به اسرائیل کرد و اسرائیل را به خاک سیاه نشاند.

ما فلسطینی سنگ انداز را به فلسطینی موشک انداز تبدیل کردیم

عضو مجلس خبرگان رهبری، ایران را معلم مقاومت فلسطین خواندند و افزودند: این مقاومت را از ما یاد گرفته‌اند و ما معلم این مقاومت به فلسطین بودیم و عزیزان، توجه داشته باشید، مایی که معلم مقاومتیم و آموزگار مقاومتیم، مایی که با یاددادن مقاومت، فلسطینی سنگ‌انداز را به فلسطینی موشک‌انداز مبدل کردیم، خدایی نکرده این اکسیر اعظم و چاشنی بزرگ استکبارستیزی که جریان مقاومت است، از خود ما گرفته نشود.

تفکر «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ» فلسطین را مقاوم کرد

ایشان با اشاره به عامل ایجاد مقاومت در فلسطینیان، بیان داشتند: باید توجه داشته باشید، آن چیز که مقاومت را برای ما حفظ می‌کند این است، چرا فلسطین شده مقاوم؟ یعنی مسئله به خاطر حاکمیت دین بر زندگی خانوادگی فلسطینی است؟ یکی از نمونه‌هایی که صداوسیما نشان داد از بمب باران غزه و چه خوب بود عزیزان ما این را برجسته می‌کردند و مکرر نشان می‌دادند، یک ساختمانی را خراب کرده بودند، از گردوغبار خرابی ساختمان منفجرشده یک بچه فلسطینی درآمده بود و در گردوغبار گریه می‌کرد و در عین این‌که گریه می‌کرد و می‌لرزید با همان صدای بچه‌گانه‌اش می‌گفت «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ»، «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ»، نمی‌گفت بابام، نمی‌گفت مادرم، نمی‌گفت خواهر و برادرم، نمی‌گفت خانه‌ام، می‌گفت «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ»؛ این فکر فلسطین را مقاوم کرد.

برادران، خواهران، مسؤولین اجرایی نظام، حاکمیت دین عامل مقاومت بخشی به مردم است؛ مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد و فرهنگ نامیدند و در مسئله اقتصاد به‌عنوان یک الگوی اصیل قطعی رهنمود دادند اقتصاد مقاومتی، چطور فرهنگ نسبتش با اقتصاد، با الگوی اقتصاد مقاومتی چیده شد و بعد فرمودن فرهنگ مقدم بر اقتصاد است برای آن است که فرهنگ به ما مقاومت می‌دهد، آنی که در اقتصاد ما مقاومت می‌دهد، آن است که در سیاست خارجی ما مقاومت می‌دهد، آن است که در عرصه‌های حرکت نظامی ما مقاومت می‌دهد، آن فرهنگ است چون فرهنگ ما دین ما هست.

و این دین است که به ما مقاومت می‌دهد، کنار اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری دستور فرهنگ دادند، فرهنگ را به‌عنوان یک شعار قراردادند چون اگر فرهنگ و دین نباشد، مقاومت در هیچ کجای زندگی ما نیست.

ساپورت پوشی و بی‌حجابی باعث ایجاد مشکل در اقتصاد ما می‌شود

آیت‌الله علم‌الهدی به نام‌گذاری سال اشاره کردند و با تأکید بر اهمیت فرهنگ بر اقتصاد، اظهار داشتند: این آدم غرب‌زده چشم به دروازه غرب دوخته، دلداده غربی که یک ژست آکادمیک به خود می‌گیرد و می‌گوید برای ساپورت پوشی زنان خیلی غصه نخورید بروید به فکر اقتصاد باشید؛ اتفاقاً اشتباه می‌کند، جریان اقتصاد ما از ساپورت پوشی زن‌ها و دخترها صدمه می‌بیند، ما امروز اگر در اقتصادمان دچار چالش و مشکل هستیم، در کدام اقتصادمان دچار مشکل هستیم؟ در اقتصاد وابسته به غرب، در اقتصاد وابسته به خارج، در اقتصاد وابسته به بیرون مملکت ما دچار چالش شدیم، در اقتصاد مقاومتی که ما چالش نداریم، اگر نسخه اقتصاد مقاومتی رهنمود حکیمانه مقام معظم رهبری در کشور اجرا بشود، چالش اقتصادی وجود ندارد.

ما به خودمان متکی باشیم،به توانمندی خودمان تکیه کنیم، کجای اقتصاد ما چالش دارد؟ و کی مقاومت اقتصادی می‌آید؟ وقتی‌که فرهنگ حاکم باشد پس ساپورت پوشی این دختر لاابالی و زن لاابالی و بی‌باک و بی‌حجابی آن زن بی‌باک باعث می‌شود که ما در اقتصاد مشکل داشته باشیم. «تکبیر»

ایشان با ابراز تأسف از مقابله با فعالیت‌هایی که کرامت زن را حفظ می‌کند، عنوان داشتند: این مایه تأسف است که توی جامعه ما در رشد بخشی و توسعه و اعتلای فرهنگ دینی ما واقعاً مسؤولین کاری انجام ندهند و اگر جایی هم خواست کاری انجام شود، بیایند جلویش را بگیرند؛ در تمام تاریخ این نظام یک وزیر علوم غیرتمند در این مملکت پیدا شد و گفت تکریم مقام زن در دانشگاه‌ها به این است که کلاس‌های دختر و پسر از هم جدا شود و آنجا مخالفت کردند یک عده و اعتراض کردند.

الآن یک شهردار متدین پیداشده در تهران و می‌گوید در محیط کار و محیط شغل اداری بایستی مقام زن موردتکریم قرار بگیرد، یک خواهر فعالِ مدیرِ مهندسِ فهمیدهِ اندیشمند در کنار یک مرد، با ناامنی در عفت کار نکند، در یک نقطه بی‌دری با امنیت ازنظر عفت که مورد راه زنی نگاه‌های یک نامحرم قرار نمی‌گیرد کار بکند، این نسخه فرهنگی از این ارزشمندتر؟

ترویج بی‌حجابی توسط برخی مسؤولان، آنان را منفور جامعه متدین می‌کند

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کردند: یک عده آدم‌ها حتی برخی افراد که متأسفانه در بعضی سمت‌های اجرایی کشور هم حضور دارند، این‌ها شروع کنند موضع‌گیری کردن، برخورد کنند؛ آخر این برخوردها را چرا می‌کنید شما؟ شما با این ترویج بی‌حجابی با این مقابله باحجاب و عفت کی ها را می‌خواهید از خودتان راضی کنید؟ فکر کردید مملکت این‌قدر بی‌دین دارد که دنبال شما راه بیفتند؟ اشتباه می‌کنید؛ جز این‌که شما منفور جامعه متدین شوید و جز این‌که امنیت شغلی خودتان را در جامعه دینی از دست بدهید، نتیجه دیگری این برخوردها ندارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی