۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت

رونمایی از سیاست در قرآن

جمعه, ۲۸ تیر ۱۳۹۲، ۰۸:۳۵ ب.ظ

نمایش دین ، با نمایش قرآن امکان پذیر است.

در این کتاب درباره موضوعاتی چون حکومت ، دولت ، رابطه ی دولت و مردم در اندیشه ی سیاسی اسلام ، موقعیت و جایگاه مردم در یک نظام دینی و نظام اسلامی ، میزان قدرت دستگاههای اجرایی از لحاظ ولایت و سلطه ی شان و اصل مبنای مشروعیت نظام از دیگاه اندیشه ی سیاسی اسلام بحث شده است.

مراسم رونمایی از کتاب "سیاست در قرآن" ، نمایشگاه قرآن و عترت

عصر روز جمعه 28 تیرماه 1392 مصادف با دهم رمضان 1434 در حاشیه نمایشگاه قرآن و عترت در مشهد از کتاب "سیاست در قرآن" رونمایی شد که در این مراسم اهالی فرهنگ و قلم و اساتید حوزه و دانشگاه حضور داشتند. در این مراسم که با حضور آقای دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آیت الله علم الهدی برگزار شد .

آیت الله علم الهدی در این مراسم ضمن تجلیل از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بخاطر تاسیس معاونت فعالیتهای قرآنی و نمایشگاه قرآن گفت : بعضی توسعه ی فعالیتهای قرآنی دو رویکرد دارد . بعضی در بعد علمی و فکری به دنبال توسعه ی فعالیتهای قرآنی هستند و عده هم به دنبال توسعه هنری در عرصه ی فعالیتهای قرآنی هستند.

آیت الله علم الهدی برگزاری این نمایشگاه قرآن را توسعه در بعد هنری و فکری و علمی قرآن دانست و ابراز داشت که این کتاب بر اسای سرفصل های دانش علوم سیاسی تنظیم شده است و در هر مطلبی به آیات قرآن استشهاد کرده ایم و آن آیه ی مورد استشهاد را تفسیر کرده ایم.

همچنین ایشان تاکید کرد : درباره موضوعاتی چون حکومت ، دولت ، رابطه ی دولت و مردم در اندیشه ی سیاسی اسلام ، موقعیت و جایگاه مردم در یک نظام دینی و نظام اسلامی ، میزان قدرت دستگاههای اجرایی از لحاظ ولایت و سلطه ی شان و اصل مبنای مشروعیت نظام از دیگاه اندیشه ی سیاسی اسلام مباحثی است که با استناد به آیات قرآن در این کتاب شده است.

ایشان در ادامه بیان داشت که نمایشگاه قرآن بعد از تهران در مشهد بیشترین توجه را دارد. فعالیت های قرآنی در مشهد از توجه خوبی برخوردار است . تعداد زیادی از قاریان رتبه دار از مشهد هستند و این مایه ی افتخار است و امیدواریم که شاهد رشد روز افزون این فعالیتها در این شهر و سراسر کشور باشیم.

لحظه ی رونمایی از کتاب تفسیر آیات سیاسی قرآن کریم

دریافت

مشروح سخنان آیت الله علم الهدی در مراسم رونمایی از کتاب تفسیر آیات سیاسی قرآن کریم

دریافت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی