۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

مصاحبه با خبرنگاران تسنیم

شنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۳۱ ق.ظ

پیروزی ما در این مذاکرات ادامه ی استقامت ما در استکبار ستیزی است
اصولاً از ابتدا نظر رهبر معظم انقلاب این بود که این مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد و به آن خوشبین نیستیم، پیروزی ما در این مذاکرات این است که استقامت ما در استکبار ستیزی ادامه پیدا کند و گرنه همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند به نتیجه خوش‌بین نیستیم.
مصاحبه با تسنیم
آیت‌الله علم‌الهدی در مصاحبه ای با خبرنگار تسنیم  در مورد آخرین وضعیت مذاکرات 5+1 بیان داشتند: نکته‌ای که وجود دارد این است که قضیه ی مذاکرات هسته‌ای همچنان جریان دارد و هر نوع قضاوتی در حال حاضر صحیح نیست، در این شرایط، طرف غربی تبلیغ می‌کنند که ادامه جریان تا دو سه ماه آینده به‌نفع آمریکا و غرب است و این مطلبی است که در روزنامه‌ها و رسانه‌ها آورده‌اند، البته حرفی که می‌زنند مطالب تبلیغاتی است و خیلی نمی‌شود روی آن حساب کرد.


دریافت

ایشان در ادامه بیان داشتند: درباره نتیجه مذاکرات و دقایق و مطالب آن نیز آقایان در جلسه غیرعلنی مجلس مطالبی را مطرح کرده‌اند و نمی‌دانیم واقعیت قضیه چیست و تا کجا کار پیش آمده است، اما گفته شده عده‌ای با اظهارات آقای ظریف مخالفت و برخی نیز موافقت کرده‌اند و ابعاد قضیه هنوز به‌صورت دقیق مشخص نیست. اصولاً از ابتدا نظر رهبر معظم انقلاب این بود که این مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد و به آن خوشبین نیستیم، پیروزی ما در این مذاکرات این است که استقامت ما در استکبار ستیزی ادامه پیدا کند و گرنه همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند به نتیجه خوش‌بین نیستیم.


ایشان در مورد وضعیت فعلی منطقه و داعش بیان داشتند: در این زمینه کارشناسان غربی اظهاراتی داشتند مبنی این که حملات اسرائیل با چراغ سبز عربستان بوده است و این تحلیلی دارد مبنی بر: مگر عربستان در این قضیه چه منفعتی دارد؟
اگر بخواهیم این مسئله را بررسی کنیم باید مطرح شود که امروز شاهدیم که ایران پشتیبان قطعی فلسطین است و تنها ایران حمایت می‌کند و تصور کردند اگر ایران را در این شرایط در مضیقه قرار دهند می‌توانند بر فلسطین مسلط شوند، برای همین تلاش کردند تا میان گروه‌های فلسطینی نیز اختلافاتی ایجاد کنند و بدبینی‌هایی نسبت به ایران شکل دهند اما در مجموع موفق نبودند حلقه مقاومت را بشکنند.



آیت الله علم الهدی بیان داشتند: فکر کردند اگر ضربه‌شست محکمی نشان دهند می‌توانند روابط سیاسی و فیزیکی ایران و فلسطین را به هم بزنند و هدف این بود که فلسطینی‌ها را به یک نقطه یأس برسانند تا جز با سازش با اسرائیل راهکاری نداشته باشد و برای همین باید یک سرکوب شدید انجام می‌شد و این تنها در صورتی انجام می‌گرفت که رابطه ایران و فلسطین به‌لحاظ فیزیکی قطع باشد و ایران نتواند همکاری کامل داشته باشد.
ایشان افزودند: طبیعی است که برای حصول این نتیجه، عربستان با تجهیز کامل داعش و بعثی‌ها گمان می‌کرد می‌تواند دست ایران را بند کند و ایران نمی‌تواند از فلسطین حمایت تبلیغاتی و فیزیکی و عملیاتی داشته باشد. امروز فلسطین محور قدرت غزه است، زیرا اریحا زیاد از این نظر اهمیت استراتژیک ندارد، در واقع تسلط بر غزه، تسلط بر فلسطین است، معنای چراغ سبز عربستان هم کمک به داعش و بعثی‌ها در عراق و بند کردن دست ایران است.


آیت الله علم الهدی تصریح کردند: خوشبختانه فلسطینی‌ها از توان بسیار بالایی برخوردار هستند و در نتیجه حمایت‌های ایران، فلسطینی‌هایی که در انتفاضه اول با چوب و سنگ به استقبال تعرض کنندگان می‌رفتند امروز با موشک به مصاف مهاجمان می‌روند و امروز قدرت ایران به نقطه‌ای رسیده است که هرطور بخواهند که عوامل مزدور، قدرت ایران را سرپوش بگذارند نمی‌توانند و برخورد حماس با اسرائیل کاملاً این مسئله را اثبات کرده است. در روز قدس نیز این مسئله اثبات شد، ما امروز پرچمدار قدس در جهان اسلام هستیم و جدا شدن از قدس در واقع به‌معنای بیرون آمدن از صف مقابله با اسلام در برابر کفر است.


ایشان در مورد سفر وزیر کشور  به مشهد بیان داشتند: وضعیت مشهد به‌عبارتی بسیار حساس است و شاید بتوان عنوان کرد که حساس‌ترین شهر کشور است زیرا از جهاتی از تهران نیز بالاتر است و در سال گذشته ما فقط ۱.۵ میلیون زائر خارجی داشتیم و این آماری است که حتی یک کشور بزرگ توریستی در دنیا نیز ممکن است نداشته باشد، بنابراین شهری که به این میزان رفت و آمد دارد، قطعاً شهری بسیار حساس است و از لحاظ امنیتی این مسئله بیشتر مصداق دارد و اقدامات زیادی باید در سطح کلان، به‌ویژه در مجلس شورای اسلامی با همکاری وزارت کشور در مورد مشهد انجام شود. متأسفانه یک مقدار مسائل امنیتی این شهر رها است، این شهر کانون رفت و آمد همه کشور است و از نظر عمران و آبادانی باید توجه بیشتری به آن انجام شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی