۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

خطبه دوم: فلسطین خاکریز اول اسلام است

جمعه, ۳ مرداد ۱۳۹۳، ۰۲:۴۳ ب.ظ

فلسطین خاک‌ریز اول اسلام است/اسرائیل، غده سرطانی و آفت وحدت مسلمانان است

این‌که بگویند این داعشی‌ها مال غزه‌اند و بعضی از داعشی‌ها را برده‌اند در غزه تشییع کرده‌اند، این چه حرفی است؟ ممکن است در داعش از ایران هم باشد، بعضی از وهابی‌ها از ایران هم رفته‌اند در داعش پس بگوییم ایرانی‌ها هم داعش‌اند؟ این حرف‌ها تمام حرف‌های انگلیسی آمریکایی است که می‌خواهند دست حمایت ما از پشت سر فلسطین قطع کنند.

خطبه دوم نماز جمعه، حرم امام رضا (علیه السلام)

خطبه دوم

دریافت

بخش عربی از خطبه دوم

دریافت

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد مقدس همزمان با روز جهانی قدس، ضمن تشکر از حضور حماسی مردم غیور مشهد در راهپیمایی این روز، گفتند: ابتدا تشکر می‌کنم از این روح حماسی و از این رفتار وفادارانه شما ملت و شما مرد و زن در دفاع از دین و در دفاع از حریم مقدس اسلام راهپیمایی امروز در هوای گرم، روزه‌دار نشان دادید قدرت مقاومت خودتان را در برابر دشمنان خدا ان‌شاءالله امیدواریم این قدم‌هایی که در این راهپیمایی پرشکوه شرکت کرد، خداوند این قدم‌ها را نلرزاند و شما مردمی که با قدم‌های محکم در این شعار الهی امروز شرکت کرده‌اید، انشالله هنگامی‌که قدم شما بر صراط می‌رسد، دستتان در دست توانمند مولایمان و مولایتان امام هشتم (علیه‌السلام) باشد.

 یکی از چهار جایی که آقا وعده داند به سراغ زائرین و شیعیانشان می‌آیند، «عند الصراط»، نزد صراط است.شما در حالی قدم بر صراط بگذارید که دستتان در دست امام هشتم با کمال اطمینان ما را از صراط عبور بدهند.

ایشان افزودند: در مورد موقعیت اسرائیل و فلسطین و جریان غزه، سردار غیور اسلام، جناب سرلشکر صفوی توضیحات و تحلیل‌های بسیار جامع و زیبا و جالبی را ارائه فرمودند، شما هم راهپیمایی کرده‌اید و خسته‌اید و هم عده‌ای از عزیزان برادران و خواهران ما در آفتاب‌اند و بنده تنها دو نکته به‌عنوان تذکر عرض می‌کنم.

چرا 35 سال راهپیمایی روز قدس انجام می‌دهیم؟

چرا ما الآن 35 سال است این راهپیمایی روز قدس را داریم و این راهپیمایی روز قدس، بعضی جریان‌های متحجر و ناآگاه، بعضی نق‌ها می‌زنند، در مورد موضع‌گیری‌های ما در برابر اسرائیل و این حمایتی که در برابر این غده سرطانی منطقه داریم.

امام‌جمعه مشهد مقدس به نحوه شکل‌گیری کشور جعلی اسرائیل اشاره و تصریح کردند: اولاً ببینید عزیزان، در روی کره زمین هیچ کشوری این‌جوری تشکیل نشده است، 60 سال قبل آمدند یک عده زن و بچه و کوچک و بزرگ مسلمان را از خانه خود بیرون کردند، یک عده آدمی را از کشورهای مختلف دنیا آوردند و در خانه و زندگی این‌ها جا دادند و این‌ها را نیز آواره کردند؛ این شد کشور اسرائیل؛ به تعبیر مقام معظم رهبری یک کشور موزاییکی درست کردند.

60 سال خونریزی اسرائیل در حق بشریت

ایشان اضافه کردند: یک همچین کاری در هیچ جای دنیا نشد، در طول این 60 سال برای این‌که این کشور موزاییکی ادامه پیدا کند، 60 سال خون ریختند، آتش زدند، خانه‌خراب کردند، بچه و پیرمرد و زن کشتند و دارند می‌کشند، یک همچین چیزی در دنیا نیست، غیرازاین که آنان مسلمان هستند، این‌ها بشرند، انسان‌اند، ما هم انسانیم، این‌ها مسلمانند، این‌ها «لا اله الا الله» می‌گویند، این‌ها بچه‌های کشته خود را زیر بمب باران سر دست می‌گیرند و می‌گویند «حَسْبُنَا اللّهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ»، ذکر خدا می‌گویند و روبه‌قبله نماز می‌خوانند و این‌ها دارند سر این‌ها بلا می‌آورند و باید بی‌تفاوت باشیم؟ ما باید به روی خودمان نیاوریم؟

آیت‌الله علم‌الهدی، اسرائیل را آفت وحدت مسلمانان خواندند و عنوان داشتند: همان‌طور که تحلیل کردند، یک غده سرطانی درست کردند به‌عنوان آفت وحدت اسلامی که برای هیچ زمان در این منطقه امت اسلام یک تاب نشود و یک ژاندارم درست کردند قداره‌کش دارای بمب اتمی برای آمریکا که هرچه دلش می‌خواهد ثروت منطقه را بدزدد و ببرد و اگر کسی خواست صدایش دربیاید از این قداره‌کش بمب به دست بترسد.

فلسطینیان 70 سال پیش ناصبی بودند

ایشان به بیان خاطره سفر پدر خود به حج پرداختند و خاطرنشان کردند: در مقابل همچین جریانی واقعاً باید ایستاد و نگاه کرد؟ باید هیچ حرکتی نکنیم؟ این‌که می‌گویند این‌ها ناصبی هستند، این از آن حرف‌های خیلی بی‌ربط آمریکایی و انگلیسی است. مرحوم پدر من ایشان می‌گفت در حدود 70 سال پیش نسبت به الآن ما مکه مشرف شدیم، از مکه برمی‌گشتیم، شب عاشورا به منطقه اریحا رسیدیم، بله آن زمان ناصبی بودند، گفتند ما شب عاشورا خواستیم عزاداری کنیم یک عده این‌ها جمع شدند و شروع کردند به ما سنگ زدن، ما به اردوگاه فرانسوی‌ها پناهنده شدیم و آن‌ها یک عده سرباز فرستادند دور ما را گرفتند از این‌ها حفظ کنند که این‌ها به ما سنگ نزنند و ما آن شب عزاداری کنیم، این قضیه مربوط به 70 سال پیش است، قبل از آن‌که اسرائیل تشکیل شود.

علاقه جوانان شیعه فلسطینی به اهل‌بیت (علیه‌السلام) با ما قابل‌مقایسه نبود

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کردند: در چند سال قبل بنده در تهران در یک جلسه‌ای سخنرانی داشتم، قبل از م یک فلسطینی آمد حرف زد، قریب به سه‌ربع فقط در فضائل صدیقه اطهر و فاطمه زهرا صحبت کرد. آقا، ناصبی آن روز را ما به این روز رساندیم که فقط سه‌ربع در فضیلت فاطمه زهرا صحبت کرد، شیعیان فلسطین الآن یک جمعی از شیعیان در جهان اسلامی هستند، این‌ها شیعه‌اند، جوانانشان دو سال پیش آمدند اینجا، عشقی که به امام حسین و قمر بنی‌هاشم داشتند و عشقی که به اهل‌بیت (علیه‌السلام) اظهار می‌کردند اصلاً قابل‌مقایسه با ما نبودند.

ایشان ادامه دادند: آنان اسم شهدای کربلا می‌بردند و در پهنای صورتشان اشک می‌ریختند و راه افتاده بودند، این‌که بگویند این داعشی‌ها مال غزه‌اند و بعضی از داعشی‌ها را برده‌اند در غزه تشییع کرده‌اند، این چه حرفی است؟ ممکن است در داعش از ایران هم باشد، بعضی از وهابی‌ها از ایران هم رفته‌اند در داعش پس بگوییم ایرانی‌ها هم داعش‌اند؟ این حرف‌ها تمام حرف‌های انگلیسی آمریکایی است که می‌خواهند دست حمایت ما از پشت سر فلسطین قطع کنند؛ برادران و خواهران، فلسطین خاک‌ریز اول اسلام است. «تکبیر»

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کردند: دشمن آمده از آن‌طرف تهاجم خود را به دین برای براندازی اسلام و براندازی پیغمبر شروع کرده، جبهه فلسطین است؛ این پدری که بدن تکه‌تکه بچه‌اش را در دست گرفته و فریاد می‌زند در فلسطین، این در صف مقدم جبهه جنگ با کفار و دشمنان پیغمبر است، من و تو روزه‌دار می‌توانیم بی‌تفاوت باشیم؟ می‌توانیم از کنار قضیه همین‌طور بگذریم؟ خاک‌ریز اول است . این‌ها ایستاده‌اند بیچاره‌های جان می‌دهند، خون می‌دهند، مقاومت می‌کنند، 60 ساله ایستاده‌اند و با این وضع بمب به سرشان می‌ریزند، بچه فلسطینی از زیر آوار خانه بمب باران شده بیرون می‌آید و می‌گویند «حَسْبُنَا اللّهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ»، «حَسْبُنَا اللّهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ» و تو می‌توانی در برابر این بی‌تفاوت باشی؟

روز قدس باعث شد جوانان غزه با موشک، اسرائیل را مستأصل و بدبخت کرده‌اند

ایشان در پاسخ به کسانی که می‌گویند راهپیمایی روز قدس چه فایده‌ای دارد، عنوان داشتند: این را ما باید بدانیم، می‌گوید حالا این روز قدس چه‌کار کرد که این‌همه مرگ بر اسرائیل گفتیم، این‌همه راهپیمایی کردیم، این چی شد؟ جنایات اسرائیل بیشتر شد؛ می‌دانید روز قدس چه‌کار کرد؟ در سال 66 اولین انتفاضه‌ای که شروع شد تانک‌های اسرائیلی که به همین غزه می‌آمد، بچه‌ها و جوانان غزه با سنگ و کلوخ با تانک می‌جنگیدند، می‌دانید روز قدس چه‌کار کرد؟ کاری کرد امروز همین جوانان غزه با موشک اسرائیل را مستأصل و بدبخت کرده‌اند.

یعنی نتیجه این داد زدن‌ها و مشت گره کردن‌ها با دهان روزه‌دار پای پیاده توی گرما رفتن‌های شما مردم، فلسطین را این‌قدر قوی کرد و اسرائیل را این‌قدر مستأصل و بدبخت کرد؛ برادران این را بدانید، روز ماه رمضان است، شما هم روزه‌دارید و در حال نماز هم هستید، عبادت تنها روزه و نماز نیست، از روز اولی که پیغمبر مبعوث شد و از روز اولی که پیغمبر هجرت کرد، این اسلحه در دست پیغمبر بود و این جهاد در کنار نماز بود.

گوش کردن به خطبه نماز جمعه، مجاهدت در کنار عبادت است

عضو مجلس خبرگان رهبری به سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کردند و گفتند: روز پنجم مرداد سالگرد آغاز نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب در این کشور است که همه این عزت‌ها و عظمت‌هایی که نظام ما ازنظر دین‌مداری دارد به برکت هفت‌صد نماز جمعه است که در سراسر کشور برپا می‌شود و در این نماز جمعه منی که دارم برای شما خطبه می‌خوانم و این دو خطبه جای دو رکعت نماز است باید بر این اسلحه تکیه کنم و این اسلحه را در دست بگیرم، میدانی معنایش چیست؟ معنایش این است که تو داری نماز می‌خوانی و خطبه گوش می‌دهی و من هم نماز می‌خوانم و خطبه می‌خوانم، یعنی کنار نماز، اسلحه است، کنار نماز جهاد است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزودند: این اسلحه‌ای که خطیب جمعه به دستش می‌گیرد و خطبه می‌خواند معنایش این نیست که می‌خواهد با اسلحه حرفش را بزند و با تکیه‌بر زور و قدرت حرف بزند، پیغمبر اکرم با تکیه و بر شمشیر خطبه می‌خواندند، امیرالمؤمنین با تکیه بر ذوالفقار خطبه می‌خواندند، علی می‌خواست حرفش را با ذوالفقار به مردم ثابت کند و با تکیه بر قدرت ذوالفقار حرف بزند؟ این معنایش این نیست، معنای اصلی به دست گرفتن ما که همان ذوالفقار امیرالمؤمنین و همان شمشیر پیغمبر است یعنی جهاد در کنار عبادت.

ایشان خاطرنشان کردند: در کنار عبادت جهاد وجود دارد، شما امروز روز ماه رمضان، هم مجاهدید و هم عابد؛ هم در این نماز و روزه خود در این صیامی که برای خدا دارید و در این عبادت و اشکی که می‌ریزید عابدید و در این راهپیمایی‌تان مجاهد فی سبیل الله هستید، جهاد در کنار عبادت در اسلام هست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی