۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

مراسم شب 21 ماه مبارک رمضان

شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۳، ۰۱:۲۷ ق.ظ

در این شب قدر باید تکلیف ما با دین ما مشخص شود

جریان دوم بی تفاوتی مردم نسبت به سرنوشت خود و تکالیفی است که دین در عرصه ی زندگی اجتماعی برای آنها مشخص کرده است. واجبات را انجام می دهند و محرمات را ترک می کنند ولی نسبت آنچه مربوط به زندگی اجتماعی شان است هیچ احساس تکلیفی ندارند و این بی تفاوتی زمینه را برای توسعه ی جنایات و جرایم گروه اول که می خواهد با قدرت یابی به همه ی نفسانیات برسد فراهم می کند.

مراسم احیای شب 21 ماه رمضان ، مهدیه مشهد


آیت الله علم الهدی درمراسم شب 21 ماه مبارک رمضان در دومین شب قدر در مهدیه مشهد بیان داشتند: ما وقتی حوزه ی مظلومیت علی (علیه السلام) را میبینیم به این نتیجه می رسیم که مجموعه ی مظلومیت هایی که برای ایشان و اهل بیت ایشان عاملش دو جریان بود. اول جریان مهاجم و قدرت یابی که بنا داشت قدرت مدیریت را در اسلام تصرف کند و با تکیه بر توانمندی حاکمیت دینی مطامع نفسانی و سیاسی خود را جامع عمل بپوشاند.



ایشان افزودند:این مسئله ای است که در همه ی زمان ها وجود دارد و در زمان ما هم به شدت موجود است. اصولا عواملی در جامعه پیدا می شوند که فکر می کنند اگر با قدرتی بر سرنوشت مردم تسلط پیدا کنند سرنوشت مردم را می توانند در جهت تحقق خواسته های نفسانی و منفعت خود در زندگی استخدام کرده و راه صد ساله را یک شبه بروند.



آیت الله علم الهدی تصریح کردند:این افراد برای رسیدن به مقصود خود بایستی چهره ها و جریان های ارزشی و خدایی را ازجلوی خود بر دارند و برداشتن این چهره ها اقتضا می کند هرچه جرم و جنایت از دستشان بر می آید مرتکب شوند.



ایشان بیان داشتند:جریان دوم بی تفاوتی مردم نسبت به سرنوشت خود و تکالیفی است که دین در عرصه ی زندگی اجتماعی برای آنها مشخص کرده است. این که در هر زمان عده ای متدین پیدا شود که خدا و معاد را قبول دارند و نسبت به شخصیت های برجسته ی رهبری دین معتقد و علاقه مند هستند اما برای خود نسبت به مسائل اجتماعی وظیفه ی دینی قائل نیستند.


آیت الله علم الهدی افزودند:واجبات را انجام می دهند و محرمات را ترک می کنند ولی نسبت آنچه مربوط به زندگی اجتماعی شان است هیچ احساس تکلیفی ندارند و این بی تفاوتی زمینه را برای توسعه ی جنایات و جرایم گروه اول که می خواهد با قدرت یابی به همه ی نفسانیات برسد راه را برای آنها باز می کند. از دل این دو جریان مظلومیت امیر المومنین (علیه السلام) به وجود آمد.



ایشان در ادامه بیان داشتند: در عرصه ی زندگانی ما آنچه از سیره سیاسی اهل بیت به دست می آید این است که دین در زندگی اجتماعی و سیاسی ما دخالت دارد و برای ما در عرصه ی مسائل اجتماعی تکالیفی صادر می کند. این شب شب قدر است و برای دعا و توجه و دعا و استغفار در این مراسم شرکت می کنید از جهتی هم برای عزای شهادت علی (علیه السلام) در این مراسم حاضر می شوید.



آیت الله علم الهدی افزودند:اما مسئله ی است که اگر در ما حل نشد نمی توانیم از فیوضات این شب استفاده کنیم و نمی توانیم در جهت عشق به علی (علیه السلام) ارادت خالصانه ای را ارئه دهیم و آن اینکه در مقابل تکالیف شرعی و واجبات الهی آیا بنا داریم به این تکالیف عمل کنیم یا نه؟


ایشان تصریح کردند: آیا این عشق به امیر المومنین (علیه السلام) مربوط به این است که وجود ایشان در 1400 سال قبل پهنه ی زندگی را مظلومانه گذرانده و با کمال مظلومیت شهید شده اند و ما نسبت به این مظلومیت اظهار دلسوزی کنیم یا اینکه ایشان را به عنوان یک امام زنده بدانیم و سیره ی سیاسی ایشان را به عنوان مقتدای امروز خود در نظر می گیریم و بنا داریم الگویی را از تحلیل سیره ی ایشان  بدست می آید را عمل کنیم و به تعبیر دیگر در این شب قدر باید تکلیف ما با دین ما مشخص شود.


آیت الله علم الهدی بیان داشتند:ما چه دینی قبول داریم؟ دینی که فقط نماز و روزه را بر ما واجب و سلسله محرمات را بر ما حرام کرده این دین به زندگی، سیاست و جامعه  سرنوشت اسلام و قرآن در جامعه هیچ ارتباطی ندارد و برای ما تکلیفی معلوم نکرده یا دینی که باید از آن دفاع کنیم و در مقابل دشمنان آن بایستیم و نسبت به همه ی مسائل که در زندگی ما پیش می آید و مخالف دین ما است مخالفت کنیم و در مقابل آنچه به دین می خواهد ضربه بزند دفاع کنیم و تا تکلیف ما با دین ما مشخص نشود نه خدا به ما توجه دارد و نه وجود اقدس امیر المومنین (علیه السلام)



ایشان افزودند:امروز عده ای هستند در دنیا می خواهند آقایی کنند و اسلام را مخالف خود می بینند و می خواهند اسلام را بر اندازی کنند. الان قدرت های دنیا به این جمع بندی رسیده اند اگر بخواهند بر دنیا حاکم شوند باید درعرصه ی زمین مسئله ای به اسلام ، قرآن و پیامبر اسلام (صل الله علیه) وجود نداشته باشد و در جریان داخلی هم این جریانات وجود داشته است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی