۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت

نماز جمعه بیست و هشتم تیر 92

جمعه, ۲۸ تیر ۱۳۹۲، ۰۴:۱۸ ب.ظ

آیا نهی از منکر شد افراط گری وتندی ؟

این تحولات سیاسی عوضتان نکند، صف دینی شما را سست نکند، غیرتمندی های انقلابی شما را تکان ندهد، به مجردی که قدرت ها و جریان ها بالا و پایین می روند، شما از ارزش هاتون دست برندارید و از وابستگی تون به مقام ولایت سستی نورزید.

خطبه های نماز جمعه ، رواق امام خمینی(رحمة الله) حرم رضوی(علیه السلام)

خطبه ی اول

دریافت

خطبه ی دوم

دریافت

بخش عربی خطبه ی دوم

دریافت

آیت الله علم الهدی، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی، ابراز کرد: دهم رمضان مصادف است با وفات حضرت خدیجه(س) و رسیدن نامه اهل کوفه به دست سید الشهدا(ع).

 

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه (س) نماد اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: دارایی حضرت خدیجه(س) عمود پیغمبر(ص) در اجرای پیغمبری در مقابل کفار قرار گرفت.


آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه دهم رمضان، روزی است که نامه های اهل کوفه به سید الشهدا (ع) رسید، گفت: این روز درس عبرتی برای ما است، زیرا مردم در یک فضای عادی، دینشان محفوظ است اما تحولات سیاسی اولین کاری که می کند، نوسان در صفوف دینی مردم بوجود می آورد.


وی خاطر نشان کرد: آدم هایی که برای امام حسین(ع) نامه نوشتند و از ایشان دعوت کردند، همان آدم هایی بودند که به جان امام حسین (ع) و فرزندانش افتادند.


امام جمعه مشهد با بیان اینکه تحولات سیاسی آدم ها رو عوض می کند، افزود: شما مردم متدین، انقلابی و حزب اللهی حواستان جمع باشد، این بالا و پایین رفتن قدرت ها در این کشور و تحولات سیاسی در جامعه با ایمان و دین شما بازی نکند و معیار ها و ملاک ها را عوض ندهد .


وی عنوان کرد: این درست نیست یک آدمی که امر به معروف و نهی از منکر می کند، به او بگویند آدم تند، در این مملکت نهی از منکر بشود، افراط گرایی و تندی است؟ مگر شما مردم انقلابی نبودید که از 9 دی دفاع کردید؟ افراطی کسانی بودند که ایستگاه امام حسین(ع) را آتش زدند یا کسانی که با آنها مقابله کردند؟


عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: افراط گر آنهایی هستند که با گناهشان، معصیتشان، ناهنجاری شان، با بی عفتی در ملأعام و در کوچه و بازار این مملکت امام زمانی و جمهوری اسلامی به قرآن و دین دهن کجی می کنند یا افراط گر کسی است که نهی از منکر می کند؟


وی ابراز کرد: حداقل یک خطبه نماز جمعه امر به معروف و نهی از منکر است، آیا نهی از منکر شد افراط گری وتندی ؟


آیت الله علم الهدی یادآور شد: این تحولات سیاسی عوضتان نکند، صف دینی شما را سست نکند،  غیرتمندی های انقلابی شما را تکان ندهد، به مجردی که قدرت ها و جریان ها بالا و پایین می روند، شما از ارزش هاتون دست برندارید و از وابستگی تون به مقام ولایت سستی نورزید.

نظرات (۱)

سلام و عرض ادب به پیشگاه آقا امام عصر(عج) و سید جلیل القدر آیت الله علم الهدی
من اهل الشتر استان لرستان هستم. یکبار برای شما مسئولین محترم سایت پیغام گذاشتم که سلام مرا به حضرت آیت الله علم الهدای ابلاغ کنید ولی متاسفانه هیچگونه جوابی ندادید. من راهم از ایشان دور هست وگرنه خدمتشون میرسیدم و ابراز ارادت میکردم.
باز هم به سایتتون سرمیزنم شاید جوابی داده بودید. موفق و موید باشد.
پاسخ:
سلام
چشم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی