۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

شب 19 ماه مبارک رمضان

پنجشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۰ ق.ظ

ما این حق را داریم بگوییم یا علی (علیه السلام) تو برای ما استغفار کن

عده ای نمی خواستند علی (علیه السلام) به حکومت برسد اما بعد از به خلافت رسیدن ایشان این عداوت ها شکل جریانی پیدا کرد، آنها که دنبال منافع اقتصادی بودند، آنها که از ابتدا با علی (علیه السلام) سابقه دشمنی داشتند و آنها که عدل ایشان را نمی توانستند تحمل کنند دست به دست هم دادند و بخش عمده ی امت اسلام شد دشمن علی (علیه السلام)

مراسم احیای شب 19 ماه رمضان، مهدیه مشهد


آیت الله علم الهدیدرمراسم شب 19 ماه مبارک رمضان در اولین شب قدر در مهدیه مشهد بیان داشتند: آنگاه که برادران یوسف اورا از پدر جدا کردند و بالاترین ضربه ی عاطفی را به پدر وارد کردند و اشک و آه او را در بیت الاحزان می دیدند در طول 40 سال بر دروغ استوار ماندند و پدر را رنج دادند.



ایشان افزودند: طبیعی است وقتی فهمیدند یوسف زنده است و او را به قیمتی ناچیز به آن تاجر فروختند بر دروغ و عناد خود ماندند و به پدر نگفتند یوسف زنده است و ما میرویم جستجو کنیم شاید یوسف را برای تو پیدا کنیم. با اینکه می دیدند روز به روز نگرانی پدر و سوز و گداز او بیشتر می شود.


آیت الله علم الهدی تصریح کردند: همه ی مسائل گذشت و قصه افشا شد و یعقوب به دیدار یوسف شتافت و آن لحظه که یعقوب و یوسف بهم رسیدند و برادران این صحنه را دیدند آنجا  اظهار توبه و ندامت کردند. حالا بعد این همه رنج و مصیبت که این پسر ها برای پدر ایجاد کردند به جای پوزش از او یک خواسته ی اضافه ای هم داشتند که در برابر این خطا و گناه ما نسبت به یوسف و ظلم فراوان تر نسبت به تو انجام دادیم ما توبه کردیم اما تو برو برای ما استغفار کن، یقوب پیغمبر با کمال قبول گفت چشم.


ایشان بیان داشتند: امشب شب 19 ماه مبارک رمضان و شب تبلور مظلومیت مولا امیر المومنین (علیه السلام) است و ما می توانیم خدمت ایشان عرض کنیم آنقدر که فرزندان یعقوب نسبت به پدر ظلم کردند ما شما را اذیت نکردیم. ما گناه انجام دادیم اما اینها با همه ی ظلم در حق پدر از پدر خواستند برایشان استغفار کند.



آیت الله علم الهدی افزودند: ما عمری برای شما و مظلومیت فرزندان شما گریه کردیم  به شما عشق ورزیدیم پس ما این حق را داریم بگوییم یا علی (علیه السلام) تو برای ما استغفار کن. اگر قرار شد مولا (علیه السلام) جلو بیفتد و برای ما طلب آمرزش کند و دست ما را بگیرد و ما را به خانه ی خدا بیاورد و ما را با خدا آشتی بدهد این آشتی کردن که میانجی اش علی (علیه السلام) باشد را خدا رد نمی کند ولو ما هر اندازه آلوده باشیم. لذا آنچه برای ما در این شبها  به عنوان امتیاز در خط دوستی مولا (علیه السلام) وجود دارد و کس دیگر از آن برخوردار نیست در این شبی که همه دعوت شده اند این است که دست ما در دست امیر المومنین (علیه السلام) است


ایشان در ادامه بیان داشتند: آنچه امشب به عنوان عبادت به درگاه خدا بدون چون و چرا رد نمی شود یا الله آمیخته با اشک است و آن را کسی دارد که علی شناس است و دستش در دست مولا امیر المومنین (علیه السلام) است. امشب خدا همه را می پذیرد و بار عام داده است اما همه نمی توانند در خانه ی خدا بروند و نکته ی مهم هم همین است چون خود در مقابل خود سنگ و سد ایجاد کرده اند و این سنگ همین اعمال ما است.


آیت الله علم الهدی افزودند: مهمترین راه برای دور زدن این یوار و سنگ مقابل ما دری است که باز است و آن در محبت اهل بیت و امیرالمومنین (علیه السلام) است، اگر شما دل خود را به علی (علیه السلام) بسپرید و دست به دست ایشان بدهید ایشان شما را از راهی که خود دارد به در خانه ی خدا می برد. پس باید اول در خانه ی امام علی (علیه السلام) برویم و آنچه دل مارا در ولایت مولا (علیه السلام) جریحه دار می کند توجه به مظلومیت ایشان است.


ایشان تصریح کردند: از روز بعثت پیامبر (صل الله علیه) تا 40 سال بعد هجرت که 53 سال طول کشید جز اولین کسانی که در ظاهر به پیامبر (صل الله علیه) ایمان آوردند علی (علیه السلام) بودند و باطن هم که ایشان نفس پیغمبر (صل الله علیه) بودند. در این نیم قرن در بستر زندگی اجتماعی امت اسلام به اندازه ای که با امیر المومنین (علیه السلام) دشمنی و عداوت شد با هیچ کس نشد.


آیت الله علم الهدی بیان داشتند: این دشمنی ها دو شکل بود، اول دشمنی آن عده که با خود پیامبر داشتند و کسانی که از همان ابتدا با اسلام مشکل داشتند و نمی خواستند اسلام پیروز شود و برخلاف میل آنها اسلام حاکم شد. اینها نمی توانستند مستقیم با پیامبر (صل الله علیه) دشمنی کنند اما آن دشمنی را متوجه علی (علیه السلام) کردند چون دیدند هیچ کس به اندازه ی علی (علیه السلام) برای پیغمبر (صل الله علیه) عزیز نیست.


ایشان افزودند: دوم دشمنی که با امیر المومنین (علیه السلام) نه به عنوان شخص بلکه با جریان وجودی علی (علیه السلام) داشتند، عده ای نمی خواستند علی (علیه السلام) به حکومت برسد اما بعد از به خلافت رسیدن ایشان این عداوت ها شکل جریانی پیدا کرد، آنها که دنبال منافع اقتصادی بودند، آنها که از ابتدا با علی (علیه السلام) سابقه دشمنی داشتند و آنها که عدل ایشان را نمی توانستند تحمل کنند دست به دست هم دادند و بخش عمده ی امت اسلام شد دشمن علی (علیه السلام)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی