۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

ادامه تفسیر سوره فیل

يكشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۳، ۰۱:۲۶ ب.ظ

جنگ میدان تکامل نظام بود
اگر بنای کمک  و امداد نظام نبود خدا چرا در صحرای طبس اینگونه برخورد کرد و اگر بنای امداد نظام بود چرا کشور در جنگ هشت ساله سوخت؟ این مدیریت خدا است. اگر اتفاق در طبس می افتاد خدا دیگر عبادت نمی شد اما جنگ میدان تکامل نظام بود. تا نظام  انقلاب جا بیفتد و مردم بفهمند در مقابل دفاع از دین همه چیزشان هیچ ارزشی ندارد. این جنگ برای ما برکات بسیاری داشت. فرهنگ و ارزش برای ما آورد و هنوز هم ما بر سر سفره ی دفاع مقدس نشسته ایم.
ادامه تفسیر سوره فیل، مهدیه مشهد
آیت الله علم الهدی در ادامه ی تفسیر قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در مهدیه مشهد به ادامه تفسیر سوره ی فیل پرداخته و بیان داشتند: بحث ما در تفسیر نکات لفظی آیه اول به کلمه "ربک" رسید. بیان شد که رب پیمبر(ص) رب همه است اما جریان اصحاب فیل جز ارحاصات است. از طرفی این سوره بخاطر تقویت روحیه و جبهه ی پیامبر (ص) شد تا خدا بگوید این عذاب را پروردگار تو نازل کرده است.



ایشان افزودند: حال چرا خداوند لفظ "الله" را بکار نبرد چون در الله همه ی صفات جمال و جلال الهی هست. رب به معنای پروردگار نیست. رب به معنای مربی هست، مدیر هست، صاحب هست و مالک هم هست. رب به کسی می گویند که همه ی این خصوصیات را دارد خدا مربی و مدیر ماست و ما را برای خود پرورش می دهد.



آیت الله علم الهدی تصریح کردند: کار خدا با ابرهه مربوط به ربوبیت خداست، به مناسبت هر چیزی و هر فعلی ما باید خدا را با نامی بخوانیم که به آن چیز یا فعل مناسبت داشته باشد. ذات الهی وقتی بشر را مدیریت می کند جریانات کلی بشر را هم مدیریت میکند. در انقلاب ما دو جریان وجود دارد که نوع برخورد خدا با این دو جریان متفاوت است.


ایشان بیان داشتند: در اردیبهشت 59 امریکا در صحرای طبس برای تهاجم به کشور خواست نیرو پیاده کند اما با امداد غیبی خدا روبرو شدند و خدا با ساده ترین موجودات یعنی باد و ماسه با اینها برخورد و نابودشان کرد. اما همین قدرت ها صدام را تحریک کردند و جنگ را بر ما 8 سال تحمیل کردند. حال آیا این خدا با خدای صحرای طبس یکی نبود.


آیت الله علم الهدی افزودند: اگر بنای کمک  و امداد نظام نبود خدا چرا در صحرای طبس اینگونه برخورد کرد و اگر بنای امداد نظام بود چرا کشور در جنگ هشت ساله سوخت؟ این مدیریت خدا است. اگر اتفاق در طبس می افتاد خدا دیگر عبادت نمی شد اما جنگ میدان تکامل نظام بود. تا نظام  انقلاب جا بیفتد و مردم بفهمند در مقابل دفاع از دین همه چیزشان هیچ ارزشی ندارد. این جنگ برای ما برکات بسیاری داشت. فرهنگ  ارزش برای ما آورد و هنوز هم ما بر سر سفره ی دفاع مقدس نشسته ایم.



ایشان در ادامه بیان داشتند: ابرهه اراده کرد خانه خدا را نابود کند بر او عذاب نازل ش اما این بت پرستان چندین قرن به خانه ی خدا اهانت کردند اما بر آنها عذاب نازل نشد و این مدیریت خدا است. لذا اینجا "ربک" آمده ربی که مدیریت و اراده دارد تا بشر را در یک مسیر تعالی روحی و یکتا پرستی پیش ببرد



آیت الله علم الهدی افزودند: چرا ابرهه را اصحاب فیل می نامند؟ فیل ابزار آنها بود و آن را برای خراب کردن آورده بودند نه جنگ چون در آن زمان از فیل برای تخریب استفاده می کردند. فیل قوی ترین ابزار انهدام بود و خدا آنها را با ساده ترین وسیله نابود کرد. حال چرا اصحاب فیل آمده و ارباب فیل نیاورده است؟



ایشان تصریح کردند: اصحاب هر چیزی نازل تر از خود آن چیز است. اینها فیل را به سمت حرم راندند اما فیل به طرف حرم نرفت، فیل را زدند و نرفت و آخر فیل را تکه تکه کردند و نرفت چون خدا حاکم فیل بود و اینها ارباب فیل نبودند و پست تر از فیل بودند چون فیل حاضر به تخریب خانه کعبه نشد.



آیت الله علم الهدی بیان داشتند: نکته ی مهم اینکه آنجایی که دشمن خدا از موضع استکبار به جنگ خدا بیاید خدا او را نابود می کند چون استکبار سنگ راه عبودیت خدا است. عزیزان لحظه ی فرج امام زمان(عج) لحظه ی عبودیت بشر نسبت به خدا است و ایشان می آیند تا همه بنده ی خدا بشوند و غیر مظهر خدا را اطاعت نکنند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی