۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

خطبه دوم: بی حجابی، سیاست رضاخانی است

جمعه, ۲۰ تیر ۱۳۹۳، ۰۲:۱۰ ب.ظ

برخی با نظراتشان درباره حجاب، جا پای رضاخان می گذارند

این‌که یک عده بخواهند در این مملکت بی‌حجابی را ابزار سیاسی کنند برای این‌که یک جریان لائیک ضد دین را در کشور دنبال سر خود راه بیندازند و آرای خود را در انتخابات بخرند و بی‌حجابی را ترویج کنند دقیقاً این‌ها پیرو سیاست رضاخانی در این کشور هستند.

خطبه‌ی دوم نماز جمعه، حرم امام رضا (علیه السلام)

خطبه دوم

دریافت

خطبه عربی

دریافت

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته در حرم امام رضا (علیه السلام) در خصوص بخشنامه اخیر حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفتند: فردا 21 تیرماه، روز عفاف و حجاب است، امروز که روز بیستم تیرماه است، در سال 1314 روز قیام مردم مشهد در مسجد گوهرشاد در اعتراض به بی‌حجابی رضاخان است، مثل سحر فردا بین 2 تا 5 هزار افراد را در همین شبستان مرحوم تبریزی است، از بالای پشت‌بام مسجد گوهرشاد از سرسری‌های شبستان لوله‌های مسلسل را به سمت مردم بی‌دفاع گرفتند و آن‌ها را به خاک و خون کشیدند اتفاقاً در آن سال روز بیستم تیرماه مثل امسال روز جمعه بود و 21 تیرماه هم مثل امسال روز شنبه بود. بعد از هفتادونه سال در آستانه هشتادسالگی این قائله ازنظر روز این ایام با هم تقارن پیداکرده است و بلافاصله بعدازاین کشتاری که از مردم انجام دادند، درهای مسجد را باز کردند و کامیون‌های ارتشی وارد شد، 56 کامیون اجساد کشته‌ها را ازاینجا بردند و در گودال خشمالا، این گودال آخر خیابان دانش شرقی امروز است، آن روز خارج شهر بود، در این گودال خشمالا و در باغ خانه‌ای که امروز در خیابان عنصری هست، در این دو جا در این دو جا این افراد را ناپدید کردند و در بین کشته‌شده‌ها، عده‌ای مجروح هم بودند که این‌ها ناله می‌زدند و این‌ها را زنده‌به‌گور کردند.

این حرکت رضاخان با یک عده مردم متدینی بود که به‌عنوان غیرتمندی دینی درصدد دفاع از حجاب برآمدند؛ برادران، جریان رضاخانی به ما این نکته را ثابت کرد که بی‌حجابی برای یک جریان سیاسی که می‌خواهد دین را براندازی کند یک ابزار قوی و نیرومند است منتهی در آن روز رضاخان بی‌حجابی اجباری را ابزار بی دنی کرد و در امروز یک عده جریان‌های سیاسی که بنای دین زدایی دارند، مقابله باحجاب و ترویج بی‌حجابی را ابزار بی‌دین سازی می‌کنند.

آن روز وقتی رضاخان مردم را در مسجد گوهرشاد که مدافع حجاب بودند به خاک و خون کشید، در مقابل این قتل‌عام  بی‌رحمانه‌ای که جلادان رضاخانی در مسجد گوهرشاد کردند و در کنار این بیش از 150 نفر از علمای بزرگ این شهر را بازداشت کردند و به زندان بردند، عکس‌العملی در کشور نشان داده نشد و چرا عکس‌العملی در کشور نشان داده نشد؟

ایشان به دلیل سکوت مردم در مقابل قتل عام رضاخان اشاره و عنوان داشتند: رضاخان می‌گفت آنان که مدافع حجاب‌اند، آنان مخالف پیشرفت و نوسازی کشورند، این‌ها مخالف‌اند بااینکه ما کشور را به یک جریان تمدن قوی همپای کشورهای پیشرفته دنیا قرار بدهیم، مردم هم سوژه این عملیات روانی و تبلیغات سوء رضاخانی شدند و در مقابل این کشتار بی‌رحمانه‌ای که در مسجد گوهرشاد انجام داد، مردم هیچ عکس‌العملی نشان نداد؛ دقیقاً همان کاری که الآن دارد صورت می‌گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشتند: الآن هم یک عده که دفاع از حجاب می‌کنند، به‌عنوان تندرو، به‌عنوان افراطی، به‌عنوان آدم‌هایی غیر معتدل دارند معرفی می‌شوند، عجیب این است در یک دانشگاه بزرگ کشور، حراست بخشنامه می‌کند بی‌حجابی آزاد، وقتی‌که ما می‌گوییم چرا حراست بخشنامه کرد بی‌حجابی آزاد، آقایان می‌گویند این‌یک طوفان سیاسی علیه دانشگاه آزاد است، حرفی که حرف رضاخان است، او هم می‌گفت این‌ها یک طوفان سیاسی بر روشنگری ضد نوسازی و پیشرفت کشور راه انداخته‌اند، یعنی آدم واقعاً بعد از 79 سال از قائله مسجد گوهرشاد امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی و در این کشور دینی و ولایی یک عده جریان‌های سیاسی آمده‌اند و پایشان را جای پای رضاخان می‌گذارند. «تکبیر»

این‌که یک عده بخواهند در این مملکت بی‌حجابی را ابزار سیاسی کنند برای این‌که یک جریان لائیک ضد دین را در کشور دنبال سر خود راه بیندازند و آرای خود را در انتخابات بخرند و بی‌حجابی را ترویج کنند و این‌که از طرفی دیگر کسانی که دفاع از عفت و حجاب می‌کنند را بخواهند به‌عنوان افراطی و تندرو در مردم قلمداد کنند، دقیقاً این‌ها پیرو سیاست رضاخانی در این کشور هستند. «تکبیر»

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که ما با دانشگاه آزاد مخالف نیستیم، افزودند: چه طوفان سیاسی ضد دانشگاه آزاد؟ مگر ما با دانشگاه آزاد مخالفیم؟ یک دانشگاه که بیش از یک‌میلیون و چند صد هزار دانشجو تربیت می‌کند و باعث رشد و توسعه علم در این کشور هست، مگر ما مخالفیم با این دانشگاه؟ شما آمده‌اید می‌گویید در این فضای علمی و مقدس، بی‌حجاب لاابالی ولنگار آزاد باشد، ما با آزادی بی‌عفتی در این فضا مخالفیم.

ایشان به سخنان مقام معظم رهبری در شفاف سازی «اعتدال» اشاره کردند و اظهار داشتند: مقام معظم رهبری در فرمایشاتی که روز دوشنبه گذشته با مسؤولین کشور داشتند، خدا سایه پربرکت این رهبر عظیم و حکیم را بر سر ما مستدام بدارد، آخر حرف نهایی را می‌زنند تا آنجایی که بایدوشاید حق روشن می‌شود. فرمودند: «مراقب باشد که برخی در صحنه سیاسی کشور با شعار اعتدال، جریان‌های مؤمن را کنار نزدند زیرا همین جریان مؤمن است که در مواقع خطر زودتر از همه سینه سپر می‌کند و در مشکلات نیز دولت را به‌طور واقعی کمک می‌کند، اعتدال همان اسلام است، یعنی مقابله شدید با کفار و مهربانی با یکدیگر یعنی امربه‌معروف و نهی از منکر، اعتدال به این معنا نیست که از کارهایی که جریان مؤمن احساس وظیفه می‌کنند جلوگیری کنید». «تکبیر»

در این فرمایش دو نکته را معین کرده‌اند، اولاً یک اصطلاح‌سازی کردند که بچه‌های حزب‌اللهی، بسیجی و متدین که ایمان به انقلاب دارند و درصدد دفاع از ارزش‌ها هستند، مقام معظم رهبری اصطلاح‌سازی کردند که جریان مؤمن، این جریان مؤمن این‌ها معیارهایش بود چون این‌ها ایمان به انقلاب و نظام‌دارند که ایستاده‌اند.

نکته دوم این‌که جریان‌های سیاسی هرکس استکبارستیزی می‌کرد با امریکا برخورد می‌کرد به او می‌گفتند افراطی، هرکه امربه‌معروف و نهی از منکر می‌کرد به او می‌گفتند افراطی، مقام معظم رهبری فرمودند: «استکبارستیز و جنگ با بیگانه و امربه‌معروف و نهی از منکر عین اعتدال است»، اعتدال را روشن کردند.

امام جمعه مشهد مقدس ادامه دادند: اگر شما رهبری را قبول دارید، رهبری و اگر امام را قبول دارید، این امام که در وصیت‌نامه الهی سیاسی خود نوشته‌اند: «باید همه بدانیم که  آزادی به شکل غربی آن‌که باعث تباهی جوانان و دختران و جوانان می‌شود از نظر اسلام و عقل محکوم است آقای مدیر حراست دانشگاه آزاد و ازآنچه ازنظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف باحیثیت جمهوری اسلامی است اگر به‌طور قاطع جلوگیری نشود، همه مسؤول می‌باشند و مردم و جوانان حزب‌اللهی اگر برخورد با یکی از این امور مذکور نمودند، به دستگاه‌های مربوط مراجعه کنند و اگر آنان کوتاهی کردند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند، خداوند متعال مددکار همه باشد»، این فرمایش امام است.

وقتی بنا شد در یک دانشگاه بیانیه بدهند بخشنامه بدهند بی‌حجابی آزاد و در یک دانشگاه بزرگ شهر مشهد در روز ماه مبارک رمضان به‌عنوان تمرین تئاتر دختران دانشجو را بیاورند و در مقابل چشم پسرها به رقص وادار کنند، این فرمایش امام است، در وصیت‌نامه امام، فرمودند مردم و جوانان حزب‌اللهی، این‌ها باید خودشان وارد عمل شوند و برخورد کنند. «تکبیر»

ایشان انتظار از مردم و دولت را اینگونه بیان کردند: ما دو چیز می‌خواهیم، یکی از شما مردم و از شما جوانان، عمل به تکلیفی که امام برایتان مشخص کرده بود، مقابل ناهنجاری‌ها اول به مراجع قانونی مراجعه کنید و اگر برخورد نکردند و کوتاهی کردند خود شما مسؤول به اجرایید، خود شما باید بیایید به میدان، تا مردم به میدان نیایند هیچ‌چیز درست نمی‌شود.

ما از دولت دو چیز می‌خواهیم، یکی این‌که دولت سیاستش را در مسئله حجاب مشخص کند، مردم بدانند سیاست دولت در مسئله حجاب چیست؟ دوم این‌که از سال 85 قانون عفاف و حجاب در این مملکت تصویب‌شده و تا به الآن 8 سال دارد باد بر این قانون می‌خورد و خاک روی این قانون نشسته است، این درد همه مردم است و این قانون را اجرا کنند.

نظرات (۱)

با سلام و تشکر از روشنگریهای امام جمعه عزیز
خدا عاقبت ما را با این علم و دانشگاه رو به سکولار به خیر کند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی