۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

ادامه تفسیر سوره ی"همزه"

شنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۳، ۰۱:۵۸ ب.ظ

این بینش که عامل ابدی شدن پول و اقتصاد است منشاء تمام انحرافات اخلاقی است.
از اول خلقت انسان تا امروز اگر تمام ابزار بدبخت کننده ی انسان را بررسی کنیم هیچ چیزی بدتر از اندیشه ی مدرنیسم نیست. اگر مردم این قرآن را فهمیده بودند مدرنیته در جوامع دینی نفوذ نمی کرد و این بخاطر این است که مسلمانان یا قرآن نمی خوانند و یا نمی دانند.
ادامه تفسیر سوره همزه، مهدیه مشهد
آیت الله علم الهدی در ادامه ی تفسیر قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در مهدیه مشهد به ادامه تفسیر سوره ی همزه پرداخته و بیان داشتند: بحث امروز ما در باره ی آیه ی دوم و سوم این سوره است. ما در دو بخش تفسیر را انجام می دهیم اول برداشت های کلی و مطالب اصولی که از آیات برداشت می شود و دوم بررسی الفاظ آیه است.


دریافت


ایشان افزودند: در آیات دوم و سوم این سوره نگاه کلی به آیات نگاه به زندگی است. اگر به زندگی درست نگاه کنیم انسان از ابتدا تا انتهای زندگی به صورت یک انسان پریشان و راه گم کرده ای است که در یک دریایی افتاده و با امواج جابجا می شود. علت اینکه زندگی اینگونه است نگاه به زندگی است.

آیت الله علم الهدی تصریح کردند: در ابتدا یک پسر یا دختر 15 یا 16 ساله که از بچگی خارج شده دید او نسبت به زندگی نگاه ابدی بودن زندگی است. یعنی از ابتدا زندگی را یک جریان دائمی و ابدی می داند و روی محدودیت زندگی حساب نمی کند و این برای همه ی انسان ها اینگونه است و این دید اشتباهی نیست چون خدا ما را برای ابدیت آفریده است.

ایشان بیان داشتند: هیچ انسانی با هیچ باورمندی و جهانبینی از لحظه ی آغاز زندگی و جوانی زندگی را محدود نمی بیند. این گرایش اصلش اشتباه نیست و فطری است اما جای آن اشتباه است، ما همیشه باید بمانیم اما نه در این مرحله چون این مرحله ی گذار است وبا عبور از این مرحله به مرحله ی ثبات می رسیم.

آیت الله علم الهدی افزودند: نگاه دوم به زندگی این است که ابزار جاودانه شدن  دائمی بودن را باید فراهم کنیم. آنچه انسان ها با جهان بینی مادی برای جاودانه شدن به آن می رسند پول و اقتصاد است که در سایه ی این پول حرکتی جهشی  انجام دهد و این که پول داشتید همیشه هستید. این دو نگاه زندگی انسان را شکل میدهد، نگاه اول ابدی بودن زندگی و دوم اینکه با پول زندگی همیشگی می شود.

ایشان در ادامه بیان داشتند: تمام اندیشه ی مدرنیسم زیر بنایش اقتصاد است و آن را زیر بنای همه چیز می داند. از دیدگاه مدرنیسم همه چیز یعنی پول و اقتصاد. این دید در فلاسفه ی مدرنیته آنقدر قوی بود که اینها اصالت انسان را در درندگی دانستند اما درندگی که با قدرت فکر و اندیشه همه چیز را شکار می کند.

آیت الله علم الهدی افزودند: حاکمیت این فکر در این دو قرن و نیم تسلط مدرنیته در دنیا نتیجه اش این جنگ ها و خونریزی هاست چون اصل را بر منفعنت گذاشته اند، نظام سرمایه داری هم بر این اساس تنظیم شد. این بینش بشر در اصل ابدی بودن و اینکه جای آن اشتباه شده و اینکه عامل ابدی شدن پول و اقتصاد شده باعث شده که دیگر فرهنگ و اخلاق و انسانیت معنا ندارد  اینها ابزار سلطه اند.

ایشان تصریح کردند: این بینش منشاء تمام انحرافات اخلاقی می شود، تناسب این بینش با همزه لمزه و عملیات روانی بر روی دیگران این است وقتی انسانی با این بینش بالا رفت هرکه از نظر مادی از او ضعیف تر است مسخره  استهزاء می کند و تحقیر می کنند و همزه لمزه از همین جا بوجود می آید و منشاء تمام مفاسد اخلاقی همین است

آیت الله علم الهدی بیان داشتند: امروز بزرگترین رقم تجارت دنیا دو چیز است اول اصلحه و ابزار آدم کشی و دوم قاچاق مواد مخدر است تا انسانها و استعداد های آنها تخریب شود و فقط عده ای خاص بتوانند جلو بروند و باقی انسان ها  در این مسابقه عقب بمانند.

ایشان افزودند: از اول خلقت انسان تا امروز اگر تمام ابزار بدبخت کننده ی انسان را بررسی کنیم هیچ چیزی بدتر از اندیشه ی مدرنیسم نیست. اگر مردم این دو آیه قرآن را فهمیده بودند مدرنیته در جوامع دینی نفوذ نمی کرد و این بخاطر این است که مسلمانان یا قرآن نمی خوانند و یا نمی دانند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی