۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت

سخنرانی دانشگاه امام صادق(ع)

شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۳۱ ب.ظ

اگر آیت الله مهدوی کنی نبود دانشگاه امام صادق (علیه السلام) هم نبود

این ژست دانش آموخته ی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) که به عنوان یک عنصر ممتاز در بین همه ی عناصر جلوه گر شده بخاطر ژست خاص این دانشگاه است. این ژست که مانند یک لباس خاص است به خاطر فضایل شخصیتی آیت الله مهدوی است که به طور مداوم در کلاس های هفتگی درس اخلاق ایشان است و اینجا کارگاهی خودکار است که از شخصیت آیت الله مهدوی کنی نشات گرفته است.

مراسم توسل جهت شفای آیت الله مهدوی کنی ، مسجد دانشگاه امام صادق (علیه السلام)

آیت الله علم الهدی در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق (علیه السلام) در حضور دانشجویان و اساتید این دانشگاه بیان داشتند: ذات مقدس پروردگار در قرآن کریم منت گذاری دربرابر نعمت را جریانی ضد ارزش معرفی می کند تا جایی که می فرماید "لا تبطلو صدقاتکم..." وقتی شما به کسی احسان و انفاق رایگان تحت عنوان صدقه می دهید و احسان میکنید با منت و اذیت این احسان را باطل نکنید و برای نشان دادن عمق ضد ارزش بودن آن این منت گذاری مرادف اذیت بیان شده است.




ایشان در ادامه افزودند: با وجود اینکه آزار رساندن باعث رنج و غصه ی انسان می شود و خدا منت گذاری را مرادف این دانسته است. اما اینکه خدا شما را به ایمان هدایت کرده بر شما منت گذاشته است. خداوند این بر انگیختن پیغمبر را در بین مردم منت دانسته اند. در صورتی که منت گذاری ضد ارزش معرفی شده پس چرا در این دو آیه خداوند بر بشر منت گذاشته است؟



آیت الله علم الهدی تصریح کردند: در بحث مبعوث شدن رسول (صل الله علیه و آله) نظرات زیادی است و این بعثت منت ندارد و آنچه منت دارد خصوصیت رسول است که تعلیم کتاب و تزکیه و تربیت است. این منت گذاری خدا به علت وجود پیغمبر به عنوان رحمت و پیام آور وحی نیست و این منت گذاری به علت معلم و مربی بودن پیغمبر (صل الله علیه و آله) است. مسئله ی تعلیم و تربیت از نظر ذات الهی در بین تمام جریانات و نعمات الهی بسیار ارزشمند است و منت گذاری مرادف با اذیت که خدا گفته است در بحث تعلیم و تربیت خدا انجام میدهد.



ایشان بیان داشتند: مسئله ی تعلیم و تربیت اینقدر موثر است که تمام هویت ساخته شده ی انسان مبتنی بر این تعلیم و تربیت است نکته ی قبل توجه به دعا و توسل شما باید عرض کنم وجود نعمت آیت الله مهدوی کنی است صرف نظر از شخصیت فقاهتی و وزن علمی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) به عنوان مهد تعلیم و تربیت دانشگاهی است کنار سایر دانشگاه ها ولی با یک کیفیت بالا تر و برنامه ی منسجم تر اما دانش آموخته ی این دانشگاه تا به امروز بعد از 32 سال یک موجود خاص و یک نیروی ویژه است که با همه ی درس خوانده های در عرصه ی آموزش عالی کشور یک تفاوت هایی دارد که از نظرنوع تفکر و اخلاق و نوع معاشرت یک امتیازاتی دارد.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کردند:  این ژست دانش آموخته ی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) که به عنوان یک عنصر ممتاز در بین همه ی عناصر جلوه گر شده بخاطر ژست خاص این دانشگاه است. این ژست که مانند یک لباس خاص است به خاطر فضایل شخصیتی آیت الله مهدوی و القائاتی است که به طور مداوم در کلاس های هفتگی درس اخلاق ایشان است و اینجا کارگاهی خودکار است که از شخصیت آیت الله مهدوی کنی نشات گرفته است.


 ایشان افزودند: اینجا از ارزیابی دانش آموختگان قدیمی می توان فهمید که افراد با اندیشه های مختلف فارغ التحصیل شدند و در جناح های مختلف سیاسی دارند فعالیت می کنند اما یک خصوصیت برای همه ی آنها وجود دارد و آن هم مرزی است که در جایی که ارزشها نادیده گرفته شود آنجا متوقف می شوند. این ویژگی تربیتی بخاطر تاثیر نفوذ فضایل شخصی آیت الله مهدوی بود و اگر ایشان نبود دانشگاه امام صادق (علیه السلام) هم نبود امیدواریم سایه ی ایشان بر سر مامستدام بماند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی