۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت

نماز جمعه ی شانزدهم خرداد 93

جمعه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۳، ۰۲:۰۹ ب.ظ

هدف از تشکیل نظام اسلامی حاکمیت دین است

وی تصریح کرد مسئله ی حجاب و عفاف دارای دو بعد شخصی و اجتماعی است که ما با بعد شخصی این مقوله سر و کار نداریم ، حال آنکه باید تمام توان و سعی خود را به بعد اجتماعی آن کنیم که امروز از همین زاویه دشمن قصد ضربه زدن دارد.

خطبه های نماز جمعه ، حرم امام رضا (علیه السلام)

خطبه ی اول

دریافت

 

خطبه ی دوم

دریافت 

آیت الله علم الهدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه ی مشهد اظهار کرد : مسئله ی حجاب و عفاف در جامعه دارای ابعاد مختلفی است که یکی از ابعاد آن همین نمودهای ظاهری آن در جامعه است که ما نیز باید برای آن برنامه و اقدام داشته باشیم.

وی تصریح کرد مسئله ی حجاب و عفاف دارای دو بعد شخصی و اجتماعی است که ما با بعد شخصی این مقوله سر و کار نداریم ، حال آنکه باید تمام توان و سعی خود را به بعد اجتماعی آن کنیم که امروز از همین زاویه دشمن قصد ضربه زدن دارد.

آیت الله علم الهدی در جوار بارگاه منور رضوی اظهار کرد : دین به طور کل و در یک معنا دارای سه لایه ی متصل به هم است که وجود آسمانی ، باور دینی و وجود عینی جزء این لایه هاست . وی افزود : وجود آسمانی دین در کتاب آسمانی و هدایتگر قرآن متبلور است و باور دینی در حقیقت به باور و اعتقاد و تفکر وابسته است و در بعد عینی حاکم شدن ارزشها و مبارزه ی با منکرات از مصادیق آن به شما ر می رود .

امام جمعه ی مشهد گفت: جریان کلی زمینه ها و شکل گیری و پیروزی انقلاب تا به امروز را که نگاه می کنیم می بینیم که تمام مبارزات و رشادت ها و ایستادگی ها برای برافراشته نگاه داشتن دین خداو حضرت رسول بوده و در راستای قیام حضرت اباعبدالله الحسین ارزیابی می گردد. وی افزود ما نیز در این مسیر تا پای جان ایستاده ایم و اگر اینگونه نمی بود قیامی در کار نبود و نظام اسلامی تشکیل نمی دادیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این نکته کاملا روشن است که هدف اصلی از تشکیل نظام اسلامی حاکمیت دین خداست که امروز ظهور و بروز آن را در جای جای میهن عزیزمان مشاهده می کنیم .

وی در خطبه های نماز جمعه ی مشهد با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و ایران همواره در صدد بوده و هستند تا از روشهای مختلفی برای مقابله با این نظام بهره ببرند گفت : امروز نیز  دشمن  با تقویت این توطئه که در کشور به نوعی اجبار به سمت دیانت مردم در حال انجام است قصد دارند بدنه ی جامعه را نسبت به دین منفی و حساس کنند و از این طریق بر اهداف و مطامع خود نائل شوند.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: دشمن همواره در هر توطئه ای استدلالی را از زبان برخی افراد در داخل نظام مطرح می کند که بدون شک اصلی ترین هدف در این فرایند ها تداوم مسیر توطئه گری است .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی