۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل

چهارشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۰۸ ب.ظ

امام راحل قبل از اینکه یک روحانی یا نخبه سیاسی باشد، عبد صالح خداوند بودند

امام راحل قبل از اینکه یک روحانی یا نخبه سیاسی باشد، عبد صالح خداوند بودند و در تمام عرصه های زندگی پرافتخارشان بر عنایات خدا تکیه داشتند. در تمام فراز و نشیب های زندگی سیاسی امام خمینی (ره) هیچ چیز به غیر از رضایت باریتعالی برای ایشان اهمیت نداشت.

بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل، حسینیه هیات رهروان روح الله فرزندان شاهد


آیت الله علم الهدی روز چهارشنبه در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل که در حسینیه هیات رهروان روح الله فرزندان شاهد مشهد برگزار شد، افزودند: امام خمینی (ره) هر آنچه در طول زندگی خود برای مملکت انجام دادند تنها برای رضای خدا بود. امام راحل قبل از اینکه یک روحانی یا نخبه سیاسی باشد، عبد صالح خداوند بودند و در تمام عرصه های زندگی پرافتخارشان بر عنایات خدا تکیه داشتند.


ایشان بیان کردند: در تمام فراز و نشیب های زندگی سیاسی امام خمینی (ره) هیچ چیز به غیر از رضایت باریتعالی برای ایشان اهمیت نداشت به طوری که وقتی خبرنگاری از امام در مسیر بازگشت به وطن پرسید که ˈاز اینکه 12 میلیون جمعیت ایران منتظر شما هستند، چه احساسی دارید؟ˈ فرمودند که احساس خاصی ندارند و فقط رضایت خداوند برای ایشان مهم بود.

آیت الله علم الهدی افزودند: امام راحل هر آنچه در طول دوران مبارزه اش چه قبل از انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس و در مواجهه با فتنه ها در مقابل دشمن تا دندان مسلح انجام دادند و در نهایت به موفقیت دست پیدا کردند، با دست خالی اما با توکل بر خدا بود. امام خمینی(ره) در موازنه قدرت با استعمار، دستشان خالی بود و تنها بر اساس تکلیف شرعی خود و همراهی خداوند توانستند به کمک ملت، انقلاب اسلامی را رقم بزنند و نامشان برای همیشه در تاریخ ماندگار شود.

ایشان اظهار کردند: بنا به فرمایش قرآن کریم وقتی مومنین می خواهند با دشمن مقابله کنند در موازنه قدرت علاوه بر توانمندی و امکانات، همراهی خدا را نیز با خود به حساب می آورند همان طور که امام راحل توکل بر خدا را محور مبارزات خویش قرار داد. امام راحل یک شخصیت دینی و الهی بود و امروز اگر بخواهیم پیرو راه ایشان باشیم باید ابتدا قرآن و تکلیف شرعی امام را درک کنیم لذا امروز تنها پیروی از موضع رهبر معظم انقلاب در مقابل دنیا بیانگر ادامه راه امام خواهد بود.

آیت الله علم الهدی اظهار کردند:ملت ایران امام راحل را در آیینه قرآن قبول داشتند و دارند و باید بار دیگر امام راحل را در همان آیینه به مردم بویژه نسل جوان بازشناساند. راه امام راحل باید توسط بازماندگان اصلی ایشان یعنی فرزندان شاهد دنبال شود و منش ایثارگری و دلاورسازی ایشان تنها در چهره فرزندان شاهد ظهور پیدا کرده است.

ایشان افزودند: اکنون 25 سال از رحلت امام خمینی(ره) می گذرد و امروز عده ای سیاست باز و قدرت طلب شعار پیروی از خط امام سر می دهند در حالی که در پشت پرده به آمریکا و انگلیس کمک می کنند و ممکن است با ادامه دادن به این ادعاهای گزاف به مقصود اصلی خود برسند. وظیفه جوانان انقلابی و فرزندان شاهد این است که سیمای جدیدی از امام راحل را به نمایش گذاشته و پرچم راه پرافتخارشان را بار دیگر برافراشته سازند.

آیت الله علم الهدی بیان کردند: باید صدای کسانی را که امروز در سیاست و سیاست بازی مدعی پیروی خط امام راحل را دارند و در حقیقت به هیچ وجه دنباله روی ایشان نیستند را خاموش کرد.  در اوایل انقلاب، منافقان و گروهک های منافق ، خود را پیرو امام راحل می دانستند اما در عمل ثابت کردند که دنبالروی منافع دیگران بوده اند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی