۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

 ۱۵ خرداد نخستین حرکت و دفاع جانانه مردم بود

۱۵ خرداد نخستین حرکت و دفاع جانانه مردم بود و این اتفاق درست دو روز پس از عاشورا رخ داد و مردم این جریان را با جریانات کربلا تشبیه کردند و همین حضور مردمی آن دشمن تا دندان مسلح را از پای در آورد. شما جبهه عملیاتی و دفاعی هستید و مابقی به عنوان پشتیبان و نیروهای ذخیره به حساب می آیند.

دیدار مسئولان و کارکنان کادر و وظیفه نیروی انتظامی، ستاد کل فرماندهی انتظامی خراسان رضوی

در آستانه فرارسیدن بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد مجلس بزرگداشتی عصر امروز و با حضور آیت الله علم الهدی و مسئولان و کارکنان کادر و وظیفه ستاد کل فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در مسجد مالک اشتر این ستاد برگزار شد. در این مراسم آیت الله علم الهدی اظهار کردند: سالروز میلادهای فرخنده امام حسین (ع)، حضرت اباالفضل العباس (ع) و امام سجاد (ع) و همچنین فرارسیدن سالگرد ارتحال امام راحل (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و انشا الله که همه ما از پاسداران صدیق سپاه امام زمان (عج) باشیم.


 

 ایشان افزودند: در این هفته ۵ مناسبت تاریخی را داریم که برخی از آنها خاطره مسرت و شادی و برخی دیگر هم خاطره حزن و اندوه است و در یک تحلیل واقع بینانه می‌توان گفت که این ۵ مناسبت یک آبشخور دارد و در یک واحد جریانی اتصال و ارتباط دارند.

آیت الله علم الهدی تصریح کردند: واقعیت‌های تاریخ در ابتدا یک تصادف به نظر می رسید، اما به واقع نمایشگر حقیقی یک جریان بوده که تمام این مسائل را با یکدیگر مرتبط می‌کند. ۳۰ سال پس از ولادت امام حسین (ع) جمال نورانی امام علی (ع) با ولادت حضرت اباالفضل العباس (ع) منور گردید و ۱۰ سال پس از آن هم امام سجاد (ع) متولد شدند و پس از گذشت و چرخش سال‌ها و قرن‌ها و بالا و پایین آمدن و زیر و رو شدن مسائل بسیار امروز شاهدیم که ۵ مناسبت کلیدی یک هفته را اشغال کرده که از ولادت امام حسین (ع) آغاز گشته و با قیام خونین ۱۵ خرداد به پایان می‌رسد.

ایشان اظهار کردند: در حقیقت این ۵ حادثه در این هفته یک ماهیت و یک آموزه در طول تاریخ حرکتی و عمر اجتماعی و سیاسی ماست و شما که بار اجرایی نظم کشور و استان را به دوش می‌کشید از این محفل حداکثر استفاده را بکنید و از برکت‌های آن بهره برداری کنید.

آیت الله علم الهدی بیان داشتند: مجموعه فعالیت‌های سیاسی از زمان پیامبر اکرم (ص) تاکنون بسیار بوده که از جریان کربلا و قیام خونین امام حسین (ع) در ظهر عاشورا به عنوان شاخص‌ترین آنها می‌توان نام برد. حتی در جریان مبعث نبی مکرم اسلام (ص) هم رویدادهایی را داشتیم، اما در قیام حضرت سید الشهداء (ع) در انقلاب عاشورا ایشان از دین و اسلام دفاع کردند و ما هم باید حفظ آنها را به عنوان سرلوحه اهداف خودمان قرار دهیم.

 ایشان افزودند: این انقلاب که نقش کمربندی دفاعی را تا به امروز اجرا کرده و سه عنصر امام حسین (ع) به عنوان مؤسس آن، حضرت اباالفضل العباس (ع) به عنوان چهره‌ای در یک انقلاب تحول ساز و امام سجاد (ع) به عنوان عاملی حساب شده در جاودان شدن این جریانات در تاریخ، نقش آفرین بودند.

آیت الله علم الهدی تصریح کردند: نکته‌ای که شما باید به آن توجه داشته باشید شخصیت و موقعیت محوری قمر بنی هاشم (ع) در کربلاست، در یک برخورد نظامی و جنگی که به صورت نابرابر بود و یک لشگر ۱۲۰ نفره با یک لشگر دیگر ۱۲۰ هزار نفره مبارزه می‌کردند. در این شرایط که تجهیزات نظامی و نیروی انسانی یکسان نیست لشگر ۱۲۰ هزار نفره در عرض ۵ تا ۱۰ دقیقه می‌تواند لشگر ۱۲۰ نفره را از پای درآورد اما چنین نشد.

ایشان اظهار کردند: امام حسین (ع) اول طلوع آفتاب لشگر ۱۲۰ نفره را به خط کردند و پرچم آن را به دست حضرت اباالفضل العباس (ع) سپردند و لشگر ۱۲۰ هزار نفره تا ایشان را دیدند به خودشان اجازه یورش و حمله نظامی را ندادند و امام سجاد (ع) هم ادامه دهنده انقلاب کربلا بودند و تا ۴۰ سال پس از واقعه عاشورا آن را نهادینه کردند.

آیت الله علم الهدی بیان داشتند: حضرت زین العابدین (ع) با دیدن آب و ذبح حیوان حلال خود ناخوداگاه اشکشان جاری می شد و یاد مظلومیت پدر بزرگوارشان افتادند و این اشک جمعیت حاضر را هم تحت تأثیر قرار می‌داد. ایشان هرگاه که گوسفندی می‌خواست ذبح شود از قصابش سؤال می کردند که آیا به او آب داده اید؟ که آن فرد عرض کرد بلی یابن رسول الله؛ و سپس امام سجاد (ع) فرمودند: شما به گوسفند ابتدا آب دادید و سپس سرش را بریدید، اما سر پدر من را بدون دادن آب بریدند.

ایشان افزودند: امام خمینی (ره) با تأسی از این جریانات انقلاب اسلامی را تأسیس کردند و مردم هم پشت سر ایشان حرکت کردند، هرچند که دشمنان تا به دندان مسلح و به خصوص آمریکا جنایت‌های خود را داشتند.

آیت الله علم الهدی تصریح کردند: ۱۵ خرداد نخستین حرکت و دفاع جانانه مردم بود و این اتفاق درست دو روز پس از عاشورا رخ داد و مردم این جریان را با جریانات کربلا تشبیه کردند و همین حضور مردمی آن دشمن تا دندان مسلح را از پای در آورد. شما جبهه عملیاتی و دفاعی هستید و مابقی به عنوان پشتیبان و نیروهای ذخیره به حساب می آیند.

ایشان اظهار کردند: امروز در عرصه رویارویی با دین چندین عرصه تشکیل شده که شما خاکریز اول این جبهه در مقابل تهاجم فرهنگی و براندازی نظام و دین هستید و باید با ناهنجاری‌ها مقابله کنید و به مبارزه بپردازید و فقط یک فرمانده در این عملیات دارید که حجت امام زمان (عج) هستند و نباید از کس دیگری فرمان بگیرید و این نسخه در روز ظهور آن حضرت با همین فداکاری‌ها و از خودگذشتگی ها اجرا می‌شود.

آیت الله علم الهدی افزودند: وقتی که انقلاب ما اوج گرفت خیلی‌ها در صحنه بودند و روزی هم که این انقلاب به پیروزی رسید بسیاری از آنها و حتی کسانی که به ظاهر مؤمن بودند برای تصدی پست و مقام آمدند. اما منطق امام خمینی (ره) چیز دیگری بود و ایشان معتقد بودند که باید دین حاکم شود و هرچه که غیر دین است براندازی شود و ضد دین را در این مملکت تحمیل نمی‌کنیم.

ایشان تصریح کردند: این تحمیل نکردن مانند تحمل نکردن آمریکا بوده و باید با آنها در این میدان زور و تزویر بجنگیم، اما به جای مقابله با کمونیست‌ها با نماز خوان‌ها به مقابله پرداخته پرداخته‌ایم  و متأسفانه برخی از مسئولان ما این جریانات لائیک را یک تبار و ظرفیت اجتماعی می‌دادند و همین تصور غلط دچار بروز مشکلاتی شده است. شما سپاه امام زمان (عج) هستید و نایب برحق ایشان فرمانده شما هستند و خیلی‌ها ممکن است که از نظر ایشان ناراحت شوند و این نباید شما را تحت تأثیر قرار دهد.

ایشان اظهار کردند: من یک طلبه معمولی نیستم که چیزی از مسائل امنیتی کشور متوجه نشوم، بلکه رئیس کمیته منطقه ۱۰ تهران بودم و به خوبی اشراف کامل به اینگونه مسائل دارم. ما در تاریخ نیروی انتظامی و شهربانی سابق وضعیت امروزه را نداشتیم، من در زمان انقلاب ۳۳ ساله بودم و در تمام جریانات حضور داشتم و یک سروان شهربانی با من همکاری خوبی داشت و اعلامیه‌های حضرت امام خمینی (ره) را از من می گرفت و آنها را در فرودگاه مهرآباد تهران به عناون حساس نقطه این شهر پخش می‌کرد.

آیت الله علم الهدی افزودند: در زمانی که کمیته و شهربانی بود با مشکلاتی مواجه بودیم، زیرا مسئله نظم و امنیت کشور در دو بخش تقسیم شده بود و از زمان تأسیس نیروی انتظامی این مسائل و مشکلات برطرف شد. در هیچ زمان از عمر نیروی انتظامی چنین نیروهای با تقوا، مؤمن، انقلابی و غیره نداشتیم و این گونه مؤثر و تأثیرگذار نبودند و اکنون هم که دشمن جنگ نرم را انتخاب کرده نیروی انتظامی باید در جبهه فرهنگی همانند جبهه‌های مرزبانی، مبارزه با مواد مخدر، آگاهی و غیره دفاع کرده و با آنها مقابله کند.قدر این موقعیت و فرصت طلایی را بدانید و شکرگزار این نعمت الهی باشید و امیدوارم که خدمتی صادقانه داشته باشید و مورد قبول امام زمان (عج) واقع شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی