۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت

نماز جمعه بیست و یکم تیر 92

جمعه, ۲۱ تیر ۱۳۹۲، ۰۳:۴۵ ب.ظ

بی تفاوتی در مقابل بد حجابی ریشه دین و اجتماع ما را می‌سوزاند

وقتی دستگاهها در مقابل بد حجابی وارد میدان نمی شوند ، شما خودتان بصورت لسانی به افراد بدحجاب تذکر بدهید

خطبه های نماز جمعه ، رواق امام خمینی حرم رضوی

خطبه اول

دریافت

خطبه ی دوم

دریافت

بخش عربی از خطبه ی دوم

دریافت

آیت الله علم الهدی، ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی، ضمن اشاره به سالروز قیام خونین مردم مشهد در مقابله با کشف حجاب در مسجد گوهرشاد اظهار کرد: دو سال قبل براساس پیشنهاد وزارت ارشاد، شورای عالی انقلاب فرهنگی روز 21 تیرماه را روز عفاف و حجاب نام گزاری کرد.

 

شهادت پنج هزار نفر در پاسداری از حجاب

 

وی خاطر نشان کرد: مردم در سال 1314 در اعتراض به قانون کشف حجاب و حمایت از روحانیت در مسجد گوهرشاد اجتماع کردند، اما رژیم رضاخانی با حمله به این اجتماع و تیراندازی از بالای پشت بام این مسجد به مردم تعداد زیادی را شهید کردند و در مجموع حدود پنج هزار نفر را به خاک و خون کشیدند.

 

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه قیام گوهرشاد قیام اسلام بود، افزود: چون دشمن پرده دین را حجاب می‌دید و فکر می‌کرد اگر حجاب زن برداشته شود، پرده دین پاره شده است و پس از این موضوع براندازی دین کاری آسان می‌شود.

 

وی خطاب به مردم مشهد، ابراز کرد: شما مردم میراث‌دار مردمان غیوری هستید که برای حفظ دین و حجاب خود تا پای جان ایستادند و قاطعانه دفاع کردند.


امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه امروز در دنیا بی دین ‌سازی جامعه را با مقابله با حجاب انجام می‌دهند، عنوان کرد: امروزه در نظام اسلامی که حافظ اصول است، نمی توانند از این طریق وارد شوند و سعی می کنند تا یک عده زنان را در مقابل نظام قرار داده و از این طریق به اهداف خود برسند.

 

دستگاه های فرهنگی زنان را متوجه واقعیت های حجاب کنند


وی با بیان اینکه مبارزه با حجاب، مبارزه با ارزش های دین است، تصریح کرد:  ما باید واقعیت های حجاب را به وسیله دستگاه های فرهنگی به زنان متذکر شویم.


وی خاطر نشان کرد: متاسفانه آن روزی که می‌گوییم با بدحجابی مقابله شود می‌گویند خشونت در برابر بدحجابی و برخورد با آن خوب نیست و باید کار فرهنگی کرد، اما چه کار فرهنگی‌؟

 

انتقاد از عدم اهتمام رسانه ها به روز عفاف و حجاب


عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز روز حجاب و عفاف است اما در رسانه‌ها هیچ خبری از این روز نیست، لا اقل بگویند در چنین روزی در مشهد پنج هزار نفر برای دفاع از حجاب کشته شده‌اند.


وی با بیان اینکه مسئله بد حجابی در مقام متلاشی شدن خانواده از ویروس وبا هم بدتر است، اظهار کرد: باید پرسید کار فرهنگی کجاست و چه کسی کار فرهنگی را اجرا می‌کند، خود شما مردم حساب کنید اگر یک میکروب بهداشتی به جامعه سرایت کند و دستگاه‌های بهداشتی در سدد مقابله با آن برنیایند آیا شما آن را آزاد می‌گذارید که همه اعضای خانوده شما بمیرند تا مگر روزی دستگاه‌های دولتی جلوی آن را بگیرند؟

 

مردم با تذکر لسانی در مقابله با بدحجابی وارد میدان شوند

 

آیت الله علم الهدی با تأکید بر اینکه بدحجابی اساس خانوداه را هدف قرار می‌دهد، افزود: بد حجابی پیوند زندگی را بر هم می‌زند، حالا که دستگاه‌ها وارد میدان نمی‌شوند شما خودتان وارد شوید و به صورت لسانی به افراد بی‌حجاب تذکر دهید.

 

وی یادآور شد: اینکه نزدیک حرم امام هشتم(ع) زن بد حجاب حضور پیدا کند و هیچ‌کس هم به او اعتراض نمی‌کند، ننگ است. نباید منتظر ماند تا پلیس جلوی او را بگیرد. اگر در مقابل بد حجابی بی‌تفاوت باشیم ریشه دین و اجتماع ما  از بیین می رود.

نظرات (۳)

  • محمد رضا ایمانی
  • با عرض سلام و ادب

    چرا در خصوص مبارزه با بی حجابی از افرادی که می دانند قانون بی حجابی را جرم دانسته اقدام نمی کنند منظور من خانم های وکیل دادگستری است که متاسفانه با اطلاع کامل از ممنوعیت بی حجابی در قانون تعزیرات و فقه اسلامی با بی حیایی و جسارت و پوششی زننده در محاکم حاضر می شوند.
    التماس دعا
    موفق باشید
    درود بر سید شجاع و فهیم
    آیت الله علم الهدی امتحان خود را پس داده اند
    به ایشان بگویید دعایمان کنند.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی